[XP home] activatie

Pagina: 1
Acties:
  • 729 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van de ene op de andere dag zegt windows als ik me probeer aan te melden:
Deze versie van Windows dient geregistreerd te worden. WIlt u Windows nu registreren? y/n

Als ik op nee klik kom ik terug bij het aanmeldscherm, als ik op ja klik zegt hij:
"Deze versie van Windows is al geregistreerd" OK
vervolgens kom ik weer terug bij het aanmeldscherm.

Ik probeer nu te deduceren wat het probleem kan zijn, ik heb mijn USB hd en mijn secondary HD uitgeplugd, vervolgens kwam ik windows wel binnen (kan toeval zijn).
Voor ik verder ga met vanalles proberen leek het me verstandig om even te checken of het een bekend probleem (met een bekende oplossing) is.

Weet iemand hier meer over?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SP1 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Registreren is wat anders dan activeren.
Verder: Als je regelmatig andere USB disks (dus geen sticks e.d.) erin plugt kan het best zijn dat je over het aantal 'toegestane' hardware wijzigingen heenkomt.

Wat heb je zelf tot nu toe kunnen vinden wat de oorzaak kan zijn voor het opnieuw moeten activeren van XP?

(en je moet wel een heel goede reden hebben om op SP1 te blijven hangen, aangezien je updates straks ook niet meer krijgt > sp2 is dan een vereiste).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
secondary hd weer ingeplugd, USB disk nog steeds uitgeplugd: geen probleem
dus mijn hypothese dat het te maken kon hebben met het feit dat mijn secondary hd ooit een versie van XP draaide in een andere pc is verworpen. (disk is wel geformatteerd overigens)
Verder: Als je regelmatig andere USB disks (dus geen sticks e.d.) erin plugt kan het best zijn dat je over het aantal 'toegestane' hardware wijzigingen heenkomt.
hmm, dat zou goed kunnen, ik heb vrij veel verschillende usb-HD's aangesloten gehad, verder een USB geluidskaart, soms een camera/videocamera etc. Hoe kom ik erachter wat het maximum is en of dat is overschreden? en is daar verder nog iets aan te doen?
Vorige keer dat ik wel in windows kwam werkte trouwens mijn usb geluidskaart ook niet (werd totaal niet herkend, zelfs niet bij aan en uit zetten), dus dat zou daar mee te maken kunnen hebben.

SP2: 2 jaar geleden ooit geinstalleerd maar dat beviel me totaal niet. PC werd trager, allerlei restricties, en sommige software en hardware werkte niet meer. Misschien dat dat inmiddels anders is. Wat zijn de voordelen verder?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets grappigs trouwens, MSN vroeg me net of ik een gespreksgeschiedenis wou bewaren, dit deed ik hiervoor altijd al. Ook liet hij bij het opstarten dat MSN LIVE venster zien, wat ik normaal uit heb staan, en staan mijn contactpersonen anders gerangschikt. Kortom, alsof ik net windows opnieuw heb geinstalleerd. Wazig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 11:17
heb je wel een legale versie dan? Omdat je SP1 hebt, in plaats van SP2 met de nodige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel al een aantal maanden een wit sterretje in mijn taskbar dat me aanmoedigt SP2 te downloaden. Als ik er boven hang met de muis staat er "Deze versie van Windows is niet volledig bijgewerkt". Zou wel een aggresieve manier zijn op mij SP2 te laten installeren dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Als Windows niet wil activeren en blijft hangen op het loginscherm

1. start de computer op in "safe mode" ("veilige modus")
2. hernoem wpa.dbl in windows/system32 (bijv. naar wpa.oud)
3. maak in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon een DWORD-waarde aan met de naam "Activation Required" met een decimale waarde van “1”
4. pas de OOBETimer op willekeurige wijze aan
(staat als het goed is in in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents)
5. herstart de computer

Als het goed is dan wordt er nu opnieuw om de activatie gevraagd en kun je dit ook werkelijk doen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tenks
Ik kon toen hij er nog om vroeg ook niet in de safe mode komen. Ik zit nu gewoon in de normale modus dus ik kan het in principe ook vanaf hier fixen. Heb je voor de activatie je serial nodig? (en voordat iedereen denkt dat ik windows toch illegaal heb: als je mijn kamer ziet snap je waarom ik geen zin heb om de cd en het boekje te zoeken :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
alt-92 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:30:
Registreren is wat anders dan activeren.
Weet je heel erg zeker dat een USB disk als wijziging wordt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb kortgeleden ook een fw kaartje erin gezet. En vorig jaar een nieuwe videokaart. Tellen extra ram en interne HD's als wijzigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:01:

SP2: 2 jaar geleden ooit geinstalleerd maar dat beviel me totaal niet. PC werd trager, allerlei restricties, en sommige software en hardware werkte niet meer. Misschien dat dat inmiddels anders is. Wat zijn de voordelen verder?

Hugo
SP2 is idd ietsje zwaarder, niet noemenswaardig veel..
over wat voor restricties heb je het? ben er nog geen 1 tegengekomen..
hardware software die niet fuctioneert kan, oplossing is vaak simpel door compatibiliteits modus (software) te kiezen of goede XP/windows 2000 drivers (hardware) te nemen.
voordelen verder? wat dacht je van veel meer security fixes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mae-t.net schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:27:

Weet je heel erg zeker dat een USB disk als wijziging wordt gezien?
Een externe HDD met USB aansluiting wordt soms gezien als 'normale' HDD inderdaad :)
Ligt aan het type behuizing + bridge chip, maar dan kan dat wel voorkomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:14:
tenks
Ik kon toen hij er nog om vroeg ook niet in de safe mode komen. Ik zit nu gewoon in de normale modus dus ik kan het in principe ook vanaf hier fixen. Heb je voor de activatie je serial nodig? (en voordat iedereen denkt dat ik windows toch illegaal heb: als je mijn kamer ziet snap je waarom ik geen zin heb om de cd en het boekje te zoeken :p)
Ga ik er even vanuit dat je een OEM-versie van XP-home hebt.

In dat geval is je Windows alleen legaal als je de sticker met productkey op je kast geplakt hebt..... die kun je toch nog wel vinden? :) CD is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:41

QinX

Shai-Hulud

ik heb extra RAM en een extra HD met graka erin gedaan vorige maand en ik heb geen problemen met registreren of iets dergelijks.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:29:
ik heb kortgeleden ook een fw kaartje erin gezet. En vorig jaar een nieuwe videokaart. Tellen extra ram en interne HD's als wijzigingen?
Ik weet niet precies hoeveel jij normaal gesproken wijzigt aan je systeem, maar sinds ik mijn OEM XP-home geïnstalleerd heb:

- Heb ik met minstens 6 verschillende USB-HD's gewerkt (waarvan er toch zeker 4 herkend werden als een interne HD, ook in het BIOS)
- Heb ik een interne harde schijf bijgeplaatst.
- Heb ik 1 DVD-brander vervangen, 1 DVD-brander bijgeplaatst en later weer 1 brander eruit gehaald.
- Heb ik eerst met 1GB RAM, daarna met 2GB RAM, toen weer met 1GB RAM en nu weer met 2 GB RAM gewerkt.
- Heb ik een TV-kaart bijgeplaatst.
- Heb ik een WiFi-kaartje bijgeplaatst en later weer eruit gehaald.

Of ik heb geluk gehad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sticker idd :) dom dat ik daar niet aan dacht.
en ik heb minstens net zoveel hw wijzigingen gemaakt trouwens.
gek genoek doet het probleem zich nu helemaal niet meer voor
Pagina: 1