[MySQL] Fout in frm-file na stroomuitval

Pagina: 1
Acties:

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 17:16
Afgelopen vrijdag een stroomuitval gehad en als ik nu mijn table opvraag krijg ik middels de MySQL Query Browser de volgende melding:

Incorrect information in file: '.\wackmanc_site\rss_feeds.frm'

Ik heb zeer sterk het vermoeden dat de stroomuitval hier debet aan is geweest. Ik was net bezig met het vullen van de tabel en heb dus geen back up, daarom de vraag of een van jullie misschien weet of er een tool is die een tabel weer kan terughalen?

De tabel gebruikt de innoDB engine en de MySQL versie is 5.0.27.

Als het weg is is het geen ramp, want van het meeste is een backup, maar het zou een hoop werk schelen.

Read the code, write the code, be the code!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

[google=mysql restore crashed table] :?

Stop uploading passwords to Github!

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• wackmaniac
  • Laatst online: 01-12 17:16
Ja, sorry. Zit te veel in PRG.
SchizoDuckie schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:39:
[google=mysql restore crashed table] :?
:O

Heb ik natuurlijk al gezocht, maar ik wil weten of ik de corrupte files kan repareren. Mijn backups kan ik wel restoren. De zoekresultaten van Google geven uitsluitend uitleg over hoe ik een backup kan terugzetten. Heb op mysql forum een topic hierover gevonden, maar deze heeft nog geen antwoord.

Update:
Vond dit artikel op http://www.mysqlperforman.../30/mysql-crash-recovery/:
Innodb Recovery - Unless you have some hardware problems (99%) or found new Innodb bug (1%) Innodb recovery should be automatic and bring your database to consistent state. Depending on innodb_flush_lot_at_trx_commit setting you may lose few last committed transactions but it is it. It is Performance of this process which may cause the problems. As I already wrote innodb_log_file_size and innodb_buffer_pool_size affect recovery time significantly as well as your workload. I should also mention if you have innodb_file_per_table=1 your recovery speed will depend on number of Innodb tables you have, as well as many other operations, so beware.
Dat is niet het geval, dus ik zal de logs eens gaan doorploegen ...

[ Voor 36% gewijzigd door wackmaniac op 25-04-2007 13:36 ]

Read the code, write the code, be the code!