.wmv bestand kan niet bewerkt worden

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een .wmv bestand op een dvd staan, als data. Nu kan ik dat bestand niet bewerken. Ik zal even opsommen wat ik geprobeerd heb om toch aan de slag te kunnen met het bestand:

- Openen in Pinnacle Studio 10: herkent clips maar geeft alleen maar groen terug.
- Openen in Windows Movie maker: zegt: bestand kan niet worden geindexeerd
- Proberen te converten naar avi met: alltoAvi en Total Video Converter, blijven allebei na een poosje hangen.
- Opnieuw coderen met Windows Media Converter: mocht niet baten, gaf aan dat er 2 error waren maar stond niet bij welke errors.
- Bestand proberen te repareren met ASF-AVI-RM-WMV-Repair: hielp niets.

Ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen proberen. Het rare is dat als ik het bestand vanaf de dvd open in Windows Media Player dat ik het bestand dan wel gewoon door kan spoelen. Als ik het bestand echter naar mijn harde schijf kopiër en open in Windows Media Player dan kan ik het bestand niet meer doorspoelen.

Weet iemand hoe dit alles kan? En hoe ik uiteindelijk het videobestand toch zou kunnen bewerken?

PS. dit is op meerdere pc's geprobeerd.

Verwijderd

Heb je na het kopieren gecontroleerd of het bestand niet read-only protected is?
Het kan ook zijn dat jouw programma's te dom zijn om lekker eigenwijs in dezelfde directory de tijdelijke bestanden op te slaan. Dat het fout gaat op de DVD lijkt me niet meer dan logisch...

• KappuhH
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:57:
Heb je na het kopieren gecontroleerd of het bestand niet read-only protected is?
Het kan ook zijn dat jouw programma's te dom zijn om lekker eigenwijs in dezelfde directory de tijdelijke bestanden op te slaan. Dat het fout gaat op de DVD lijkt me niet meer dan logisch...
Nee, heb het inmiddels al op 3 verschillende pc's geprobeerd maar het mocht niet baten. Het lijkt alsof het bestand corrupt. Maar hoe zou ik dat kunnen repareren?

• KappuhH
  • Niet online
Even een schopje, ik kan er nog steeds niet uit komen.

• KappuhH
  • Niet online
Echt helemaal niemand? :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoe groot is dat bestand ? heb je niet per ongeluk een fat32 bestandssysteem ?
http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 28-04-2007 16:04 ]

Iperf

• KappuhH
  • Niet online
fish schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:59:
hoe groot is dat bestand ? heb je niet per ongeluk een fat32 bestandssysteem ?
http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table
Het bestand is 1,35 GB. Hoe kan ik checken of het bestand fat32 is?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 22:11
Heb je al eens met virtual dub geprobeerd? Kan je gratis downloaden en kan dikwijls nog onvolledige of beschadigde videofiles openen.

http://virtualdub.sourceforge.net/

[ Voor 24% gewijzigd door FragileM64 op 28-04-2007 16:12 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• KappuhH
  • Niet online
FragileM64 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:11:
Heb je al eens met virtual dub geprobeerd? Kan je gratis downloaden en kan dikwijls nog onvolledige of beschadigde videofiles openen.

http://virtualdub.sourceforge.net/
Ja, maar virtualdub ondersteunt geen .wmv bestanden :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

KappuhH schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:08:
[...]

Het bestand is 1,35 GB. Hoe kan ik checken of het bestand fat32 is?
1,35 GB moet geen probleem zijn ....
Verder ging het over het bestands-systeem (te vinden in je disk management)

Iperf

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 22:11
KappuhH schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:45:
[...]

Ja, maar virtualdub ondersteunt geen .wmv bestanden :(
http://www.videohelp.com/tools/Virtualdub_1.4c-ASF

deze versie naar het schijnt wel, niet zelf geprobeerd...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• KappuhH
  • Niet online
Bij het importeren krijg ik dan de volgende error:
ASF: illegal object fragment flags 0c in packet at 3546
packet size = 1f40, pp = ea8, send time = 00:00
Dus zelfs VirtualDub kan het bestand niet openen:(

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Je zou avisynth kunnen proberen (+script .avs met daarin DirectShowSource("blabla.wmv")). Je kan dan het avisynth script gewoon weer openen in virtualdub.

• KappuhH
  • Niet online
cool_zero schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:02:
Je zou avisynth kunnen proberen (+script .avs met daarin DirectShowSource("blabla.wmv")). Je kan dan het avisynth script gewoon weer openen in virtualdub.
Moet ik dat .avs bestand openen in VirtualDub? Dat werkt namelijk niet. Of moet ik dat op een andere manier uitvoeren?

• cool_zero
KappuhH schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:33:
Moet ik dat .avs bestand openen in VirtualDub? Dat werkt namelijk niet. Of moet ik dat op een andere manier uitvoeren?
Als je avisynth hebt geinstalleerd zou je het zelfgemaakte .avs bestand inderdaad gewoon kunnen openen in virtualdub.

• KappuhH
  • Niet online
cool_zero schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:38:
[...]

Als je avisynth hebt geinstalleerd zou je het zelfgemaakte .avs bestand inderdaad gewoon kunnen openen in virtualdub.
Hmm... dat werkt niet. Ik zal het morgen nog eens proberen, het is vandaag koninginnedag weetje :P

• KappuhH
  • Niet online
Ik heb een .avs bestand gemaakt met daarin

code:
1
DirectShowSource("bestand.wmv")

Dat heb ik in dezelfde map gezet als het videobestand. Als ik hem echter met het VirtualDub open (run script) dan krijg ik de error: variable not found. Ligt dat aan mijn script of ergens anders aan?

• cool_zero
Het zou kunnen dat je de framerate van de video nog handmatig moet meegeven, dus zo:
code:
1
DirectShowSource("bestand.wmv",25)

• KappuhH
  • Niet online
cool_zero schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:02:
Het zou kunnen dat je de framerate van de video nog handmatig moet meegeven, dus zo:
code:
1
DirectShowSource("bestand.wmv",25)
Nee helaas, blijft dezelfde foutmelding geven. Zou jij het misschien even op jou pc willen proberen? :$

• cool_zero
Zo te horen werkt avisynth wel gewoon goed, anders zou je geen foutmelding krijgen. Ik denk daarom dat het weinig nut heeft om het hier dan nog eens te testen. Ik gok dat het dan ook niet met avisynth gaat werken. Het enige waar ik nog aan zat te denken wat je zou kunnen proberen is in het script direct te verwijzen naar het bestand op de dvd inplaats van naar de kopie op je harddisk.
Pagina: 1