Toon posts:

[Vista] Access denied bij opslaan vanuit Office 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een laptop met daarop Windows Vista, op deze laptop staat Office 2000 (ja ik weet dat het een vreemde combinatie is). Als ik vanuit bijvoorbeeld Word of Excel iets wil opslaan op de computer gaat dat prima, maar zodra ik iets wil opslaan op een netwerkstation of een netwerkshare, dan zegt ie: Access denied. Ik krijg deze melding al zodra ik ín het netwerkstation probeer te komen met Office, dan sla ik dus nog niet eens iets op.

Als ik met Windows Explorer er naar toe ga kom ik er gewoon in, en als ik met bijvoorbeeld Notepad iets daar probeer op te slaan lukt dat ook gewoon.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr. Kontwolaapje

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Staat caching (offline beschikbaar maken) soms aan op die shares?
Welk OS draait de server?

Dit zijn best wel essentiele dingen als het tussen client en server niet lekker loopt, kun je dat ook even posten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ja, hij staat op altijd offline beschikbaar...

dus hij wordt gesynchroniseerd door het synchronisatiecentrum.

De server draat Windows Small Business Server 2003

Het gaat eigenlijk om zijn user home, die staat dus gewoon gecached, aangezien hij op een laptop werkt en dus ook zijn spullen ergens anders moet kunnen openen.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 10:08

denivan

de enige

Probeer eens om het UNC pad van de netwerkshare in het security Tabblad van IE bij de trusted sites te zetten.

Wij hebben hier hetzelfde voorgehad met openen van Access bestanden vanaf netwerkshare, gaf telkens foutmeldingen totdat we de netwerkshare als trusted site plaatsten in Internet Explorer.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

Topicstarter
denivan schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:32:
Probeer eens om het UNC pad van de netwerkshare in het security Tabblad van IE bij de trusted sites te zetten.

Wij hebben hier hetzelfde voorgehad met openen van Access bestanden vanaf netwerkshare, gaf telkens foutmeldingen totdat we de netwerkshare als trusted site plaatsten in Internet Explorer.
Bedankt voor de tip, maar jammer genoeg werkt het bij mij niet.
Ik kan in principe ook alles openen vanaf die share, en ik kan zelfs met alle programma's er in opslaan, BEHALVE met alle Office 2000 programma's.

Ik denk dat ik er maar XP op ga zetten, we gebruikten dit eigenlijk als test. Maar er moet wel op gewerkt gaan worden, en dit is zo ook niks. In ieder geval bedankt voor de moeite!