[XP] Blauwscherm na windows recovery, kan ik terug?*

Pagina: 1
Acties:

• BamiKop
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Windows XP:

Ik heb hier een computer welke wel nog opstartte maar veel problemen had.
Nu heb ik dus windows recovery gedaan (opstarten vanaf cd en dan niet de herstel console maar 1 optie verder op herstellen) Hierbij gaat hij windows als het ware over de huidige installatie installeren met behoud van alle data ed. Normaal werkt dit perfect echter krijg ik nu een blauw scherm als de computer wil opstarten nadat deze de installatie bestanden vanaf de pc heeft geinstalleerd.
Ik kom ook niet meer in veilige modus. het geheugen is oook niet defect.

Kan ik er iets aan doen dat hij wel weer opstart en dus niet de gedeeltelijke installatie af probeerd te maken?

Bedankt

http://www.omroepbeesel.nl

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 22:26

JohnD

Bernd

wat zegt je bluescreen?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• BamiKop
Dit gaat te snel om te zien, en de pauze knop werkt niet.
Er is toch een mogelijkheid om de tijdelijke installatie bestanden te verwijderen en dan gewoon weer naar je windows te booten voordat je een win recovery proging hebt ondernomen? Maar hoe!? kan het echt nergens vinden

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 22:26

JohnD

Bernd

Je kan installeren zonder je partitie te formatteren. Dan blijft wordt de windows map gedelete en blijft de rest staan.

of bedoel je dat niet?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wil je nog even vermelden om welke Windows versie het gaat?

Dat verwachten we wel van je, zie Windows Clients - Policy .
Meldt het even in een topic report (handje bovenin), dan zetten we het erbij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BamiKop
Jawel, en dat is nu dus juist het probleem. Ik wilde dit doen en in de setup zie je dat hij de bestanden vanuit de cd naar een tijdelijk locatie kopieerd om vanuit daar de setup uit te voeren. Echter nu gaat hij na dat kopieren opnieuw opstarten om met de daadwerkelijke setup te starten. Hierbij start hij dus niet meer door. Je krijgt nog het scherm dat windows aant laden is maar direct daarna een bluescreen gevolgd met een reboot. Hij kan de setup dus niet afmaken.

De vraag is dus eigenlijk of het niet mogelijk is om dit te omzeile (door de tijdelijke bestanden weg te gooien ofzo? maar waar?) en dat de computer dan wel weer gewoon opstart. (zoals het was voordat ik de recovery probeerde)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan proberen door heel rap met je F8 te zijn of Safe Mode werkt, of door de Recovery Console te gebruiken en daarin de bootconfiguratie te herstellen.
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
is dan ook wel een handig FAQ topic :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1