[2003 SBS] onduidelijkheid aanmaken webserver

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

ik zit met een serieuze onduidelijkheid waar ik geen antwoord op vind.
Ik heb 2 dagen cursus installatie en configuratie van SBS 2003 gevolgd (en heb daar veel bijgeleerd want mijn kennis over servers is niet zo groot) maar zit nog met een vraag.

Voorbeeld (alle namen zijn fictief)

Ik heb een domein op internet simke.be en is gehost bij domeinhosters.be Het is niet de bedoeling om zelf de website te hosten maar wel om remote te kunnen inloggen op de OWA, OMA en outlook via internet.

Op de cursus hebben gezien dat je vb remote.simke.be moet laten aanmaken en daar het publiek adres van de server laten naartoe verwijzen. Moet ik dit aanvragen bij domeinhosters.be of de ISP?
Dan is het beste een statisch IP-adres zeker?

Maar bij het lopen van de CEICW wordt er een webcertificaat gevraagd en de naam van de webserver.
Is dit dan die remote.simke.be?

Bij de domeinnaam voor e-mail, is dat dan simke.be of remote.simke.be?

Ik vind het allemaal een beetje onduidelijk hoor :S

Kan er iemand kort zeggen hoe het nu allemaal in elkaar zit of een link geven naar waar het goed uitgelegd staat?

Ik blijf ondertussen ook verder zoeken.

Simke

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet dat subdomein in de dns server van je domein laten aanmaken. Dat zal dus via de instantie moeten lopen waar je het domein simke.be geregistreerd hebt.
Een statisch ip is wel zo handig inderdaad, anders moet je bij elke wijziging dat record aan laten passen. Misschien zou een cname naar een dyndns-domeintje dat kunnen oplossen, al wel ranzig :+

Webcertificaat is je SSL certificaat denk ik. Moet je kopen, kost niet zo veel. Kan je ook zelf maken maar de frustraties die je daar gratis bij krijgt zijn die paar tientjes niet waard.
Naam webserver zal vast dat domein zijn?

E-mail wil je het achtervoegsel van je mailadressen hebben.

Onduidelijk, dan heb je duidelijk niet de juiste cursus gevolgd. Zoek eens op die termen en je vindt al een schat aan informatie :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
sanfranjake schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:01:
Je moet dat subdomein in de dns server van je domein laten aanmaken. Dat zal dus via de instantie moeten lopen waar je het domein simke.be geregistreerd hebt.
Een statisch ip is wel zo handig inderdaad, anders moet je bij elke wijziging dat record aan laten passen. Misschien zou een cname naar een dyndns-domeintje dat kunnen oplossen, al wel ranzig :+
Dus... dan vraag ik eerst een vast IP aan bij de ISP (vb skynet)
daarna vraag ik aan domeinhosters.be dat ze een remote.simke.be aanmaken en laten verwijzen naar dat vast IP-adres.
Vanaf dan kan ik surfen naar remote.simke.be en kom ik op de server terecht op de companyweb of zo; of remote.simke.be/exchange dan kan ik aan de webmail van exchange.

Waarschijnlijk is het dan ook zo dat als ik een VPN opzet dat ik kan ingeven dat hij moet connecteren met remote.simke.be

Dit alles veranderd niets aan het feit dat als naar simke.be gesurft wordt dat ze nog steeds op de website terechtkomen zoals het nu is hé?
Webcertificaat is je SSL certificaat denk ik. Moet je kopen, kost niet zo veel. Kan je ook zelf maken maar de frustraties die je daar gratis bij krijgt zijn die paar tientjes niet waard.
Hebben we gezien om aan te maken. Enja, er zit dan wel een fout in maar dat is op te lossen.
Naam webserver zal vast dat domein zijn?
dus gewoon naar simke.be verwijzen? Gaat dat dan geen problemen geven als er naar simke.be gesurft wordt vanop internet?
E-mail wil je het achtervoegsel van je mailadressen hebben.
hier was ik al achter ondertussen :)
Onduidelijk, dan heb je duidelijk niet de juiste cursus gevolgd. Zoek eens op die termen en je vindt al een schat aan informatie :)
Neeja, het was zeker een goede cursus want heb veel bijgeleerd, alleen jammer dat het maar 2 dagen was en dat we redelijk wat tijd verloren hebben met een probleem dat niet sebiet opgelost geraakte. 3 dagen was beter maarja :|

Het begint al wat duidelijker te worden :)
Ik blijf ook verder zoeken en als er nog mensen willen reageren... _/-\o_ ;)

Simke

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)