welk moederbord zouden julie nemen?

Pagina: 1
Acties:

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik wil mijn pc upgraden en mijn wensen gaan naar een :
socket 775 mobo
2x 1 gb dual channel ddr2 pc6400 memory
Waarschijnlijk toch weer een nvidea kaart
Een intel core 2 duo cpu

Budget heb ik niet,ik zie het wel :D
Gebruiksdoel wordt gamen,internetten en muziek luisteren.

Ik heb dit al gevonden waarvan ik denk dat het wel goed is voor mijn wensen:

2048 mb (2x1gb) ddr2 pc6400 Kingston hyperX memory
Intel core 2duo cpu 2x 2.13 ghz met 4 mb cache
Asus Nvidea 8800 GTS 320 mb

Maar nu dus nog een moederbord....
Het moet rete stabiel zijn en ik wil niet overklokken,ik heb er 3 gevonden maar kan gewoon geen keuze maken omdat ik niet weet welke beter zijn,voor zover ik heb gezien hebben ze alle drie een beetje dezelfde specs wat betreft de mogelijkheden voor het aansluiten van kaarten en usb etc.
En van dat sli of crossfire snap ik al helemaal geen reet,volgens mij heeft dat te maken met 2 gekoppelde videokaarten voor nog betere performance,maar dat gaat mijn budget te boven dus ik zet er 1 videokaart in.
Dit zijn ze dus...

Asus P5N32-E SLI :

Heeft een nforce 4 chipset,maar ik geloof dat dat speciaal is voor dubbele videokaarten,en die ga ik niet gebruiken...

Asus P5W DH Deluxe :

Intel 975X chipset waarvan ik heb gelezen dat ze speciaal zijn ontwikeld voor core2 duo cpu's en dit moederbord schijnt te zijn ontwikkeld voor gamers,personal Workstation, SoHo, high-end en multi-tasking PC-gebruikers.

Asus P5B Deluxe :

Dit is volgens mij gewoon het standaard verhaal en heeft alles wat ik nodig heb maar wel een minder chipset dan de P5W DH Deluxe nl de intel 965

Misschien dat julie meteen zien wat de beste keus is,ik zie het niet.
Heb de laatste tijd niet erg gelet op de ontwikkelingen maar het lijkt wel of de P5W DH Deluxe erg compleet is.

• smvs
  • Niet online
i975 of 965 maakt geen zak uit, alleen de 965 komt samen met de ich8(r) southbridge en de 975 met de oudere ich7. Op deze laatste zit in tegenstelling tot de ich8(r) nog logica voor parallelle ata poorten, m.a.w. als je een 965/ich8(r) bord hebt zal een eventuele p-ata poort altijd door een externe chip aangestuurd worden, wat IMO niet ideaal is en in potentie gezeik kan geven. Echter als je gewooon een s-ata brander koopt heb je dit al ondervangen.

Zelf heb ik een Intel D975XBX2, wat ook voor mij totaal overkill is maar ik heb hem niet zelf betaald en wilde gewoon een top bord om voorlopig mee vooruit te kunnen. Het is ook een topbord overigens maar dat mag ook wel voor dat geld. Als ik het geld zelf moest neerleggen zou ik gewoon een Asus P5B of één van de varianten hiervan kopen.

• marcelsmit
Ik heb dus een gewone p-ata brander en die is pas nieuw dus was niet van plan een nieuwe aan te schaffen,maar dan heb ik dus potentieel gezeik met de asus p5b deluxe?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:49
Da's gelul. Ik heb nog niemand horen klagen over die jMicron chip die de mobobakkers gebruiken voor de P965 borden. Maar als je voor P965 gaat zou ik eerder gaan kijken bij Gigabyte. Die hebben daar een hele nette line-up aan bordjes voor :)

En het is echt niet zo dat de P965 een mindere chipset is, nForce klokt alleen ietsje beter maar nVidia kent meer problemen met stabiliteit en satacontrollers etc. Intels chipsets hebben altijd bekend gestaan om hun stabiliteit

[ Voor 32% gewijzigd door Andros op 25-04-2007 11:54 ]

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-01 20:21
marcelsmit schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:50:
Ik heb dus een gewone p-ata brander en die is pas nieuw dus was niet van plan een nieuwe aan te schaffen,maar dan heb ik dus potentieel gezeik met de asus p5b deluxe?
Nee hoor, hier gaat het in elk geval prima. 1 brander + ide hardisk + 2 sata schijven

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:03
Als je niet gaat overclocken heeft het niet veel zin om met een Intel CPU PC6400 geheugen te kopen, snelheidswinst is echt marginaal.

Verder kan ik je absoluut de Gigabyte P965-DS3 aanraden, geeft alleszins geen problemen met mijn fikkertje, beschikt over genoeg features en werd eerder al aangehaald in de best buy guide.

Edit: en nog eens erg goedkoop ook!

[ Voor 5% gewijzigd door Dnomaid op 25-04-2007 11:57 ]

• marcelsmit
geen pc6400 geheugen,okay welke snelheid dan wel? deze misschien? ( 1GB x 2 (2GB) PC5400 DDR2 CL4 (Corsair TWIN2X2048-5400C4)) 95 euro :D
En die gigabyte heeft geen heatpipes en ik heb mezelf een mobo beloofd met heatpipes ;) of de gigabyte bordjes moeten veel stabieler zijn das de asus bordjes,maar asus staat toch redelijk goed bekend dacht ik zo.
En dat asus bordje met de nvidia chipset valt dus af bij deze

[ Voor 11% gewijzigd door marcelsmit op 25-04-2007 16:57 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Gigabyte P965 DS-4 ;) Werkt perfect, super stabiel en heeft alles wat je nodig hebt incl. heatpipes. Over het algemeen zijn ze beide stabiel zat. Helemaal als je niet gaat clocken. Vaak is gigabyte iets goedkoper en hij heeft solidcaps wat de leeftijd ten goede komt.

[ Voor 19% gewijzigd door TEAMIKKE op 25-04-2007 17:30 ]

Pagina: 1