[Exch 2k3 / DNS] Problemen na verandering site to site VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 11:44

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ok ik heb het volgende: Op mijn bedrijfje maken we gebruik van een windows 2000 bak met daarop exchange 2003. Deze server hangt in een domain en is tevens DNS server. Binnen het domain bevinden zich nog een PDC, BDC en fileserver.Verder is het netwerk beveiligt met een firewall waarvan de support is uitbesteed. In het verleden werd er een site to site tunnel opgebouwd met die firewall met een andere vestiging zodat de ik de andere locatie kon bereiken met hun locale ip's. Exchange maakte gebruik van 2 SMTP connectors, eentje voor de mail te versturen naar de andere locatie (op basis van domain) met behulp van een smarthost. Alle andere mail gaat over een standaard DNS connector. dit werke allemaal perfect.

Nu is de situatie verandert. De site to site tunnel is komen te vervallen. Dat betekend dat de mails die normaal over de Smarthost gaan, nu over de standaard DNS connector moeten, dus ik heb de smarthost verwijdert.
Verder heb ik alle DNS entry's die gerelateerd waren aan het andere domain verwijdert.
De mailserver werkt nu weer, behalve met mails naar de andere vestiging. Deze staan nu dus in retry state met als extra infromatie dat 'the remote server did not respond on connection attempt.'

Nou eerste waar ik zou gaan zoeken is of het extrene adres wel geresolved kan worden door de dns.

> set type=all
> braden.com
Server: UnKnown
Address: 10.0.0.4

Non-authoritative answer:
braden.com
primary name server = ns1.braden.com
responsible mail addr = hostmaster.braden.globalpower.com
serial = 152
refresh = 900 (15 mins)
retry = 600 (10 mins)
expire = 86400 (1 day)
default TTL = 3600 (1 hour)
braden.com MX preference = 1, mail exchanger = bradenefs1.braden.com
braden.com MX preference = 20, mail exchanger = gpegefs1.braden.com
braden.com internet address = 192.168.1.10
braden.com internet address = 205.167.88.65
braden.com nameserver = gpegweb3.braden.globalpower.com
braden.com nameserver = ns3.braden.com
braden.com nameserver = ns1.braden.com
braden.com nameserver = ns2.braden.com
braden.com nameserver = gpegweb2.braden.globalpower.com
braden.com nameserver = ns1.deltak.com

Als ik met bv hotmail een mail stuur naar braden.com dan kunnen ze hem daar ontvangen. doe ik datvanaf een werkplek met outlook, dan worden ze dus geretryd.
Ik heb werkelijk geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Ik heb al de hosts file bekeken, misschien dat er daar nog entry's inzaten volgens de oude situatie. Heb ook al het hele DNS systeem gechecked op entrys van de oude situatie.

iemand een tip of een sugestie waar het aan zou kunnen liggen of wat ik over het hoofd heb gezien?

[ Voor 0% gewijzigd door Deem op 25-04-2007 10:48 . Reden: De 'M' vergeten bij bradenefs1.braden.coM ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:11

Johnny E

Dôh !!

MX1: bradenefs1.braden.co gaat via het publieke internet nooit werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Johnny E op 25-04-2007 10:46 ]

Specs!

Verwijderd

Johnny E schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:44:
MX1: bradenefs1.braden.co gaat via het publieke internet nooit werken.
Nou, als die gewoon een pub IP had wel, maar dit stukkie:
braden.com internet address = 192.168.1.10
zegt dat hij dat niet heeft. Daarom werkt he tniet.
Je moet je private range niet willen gebruiken als je geen site to site vpn meer hebt.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:46

Muggie

8 pm

Kun je telnetten vanaf je mailserver naar de ontvangende mailserver ?

PSN: mug_8pm

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 11:44

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
Laatmaar jonges, ik heb het al gefixed. Met de exchange troubleshooting assistent kwam ik erachter dat er 'non-existing objects' in de metabase zaten. De key die problemen bevond zich in LN/smtpsvc/1/domain/. met metaedit even gekeken en toen bleek dat er nog entry's inzaten van de oude connector. toen ik deze heb verwijdert, stoomde de server weer leeg. Naja wat ik wel nog vreemd vind is waarom die entry's niet verwijderen op het moment dat de connector ook verwijdert word, maargoed. het werkt weer allemaal.

In ieder geval hardstikke bedankt jonges.

"May our framerates be high and our temperatures low."