Toon posts:

Printer rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier op me stage hebben we verschillende netwerk printers. Nu heb ik als opdracht gekregen om iets uit te zoeken, maar omdat ik er niet echt veel van begrijp hoe ik het moet doen vraag ik om jullie hulp ;)

Het zit dus zo:
Een gebruiker die print best vaak vertrouwelijke documenten en ze mag dit alleen doen op haar printer. Maja ze is een echte "leek" en af en toe print ze het ergens anders uit wat dus niet mag. Dus ik moet het zo instellen dat ze alleen op haar eigen printer kan printen en geen andere. Dus ze mag ook geen andere printers zien.
Dus mijn vraag hoe is de beste manier(en) om dit te doen? Ik weet dat je dit met groups kunt instellen maar zijn er ook andere manieren? Want ik denk alleen een group maken voor 1 persoon niet echt gepast is in een groot bedrijf..

Alvast bedankt, :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01

DarkSide

theres no place like ::1

waarom zou je geen groep aanmaken voor 1 persoon? misschien dat er straks meerdere mensen aan die groep toegevoegd kunnen worden? je zou ook alleen met rechten op de persoon kunnen werken. Maar dat is onoverzichtelijker dan werken met groepen.
Dus gebruikser gewoon in groep gooien, en groep rechten geven.
En natuurlijk ervoor zorgen dat ze geen rechten heeft op de andere printer(s)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:41
Deny rechten zetten voor haar gebruiker op alle printers behalve degene die ze mag gebruiken.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Verwijder de andere netwerk printers die ze niet mag gebruiken: probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de snelle reacties :)

En ik denk dat ik dan toch een Deny group zal moeten aanmaken.
Maar nu een tweede vraag, je kunt als je een user aanmaakt zorgen dat die automatisch in een group terechtkomt. Kan dit ook bij printers? Want ik had ergens gehoord dat dit niet mogelijk is bij printers.. Anders moet ik elke keer die ene group toevoegen als we een nieuwe printer aanmaken..

En nog even dit, ik heb de group aangemaakt en ze kan er nu inderdaad niet mee printen dus dat is alvast goed :>
Maar is er een manier om te zorgen dat ze de printers niet ziet welke ze niet kan gebruiken? Want ze kan de printers selecteren enzo maar als ze wilt printen krijgt ze een fout melding..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 11:54 ]