Nieuwe Speakers voor Marantz PM 7200

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 13:16
Beste tweakers,

Ik zit al een poosje te kijken naar nieuwe speakers. (ben eigenlijk altijd wel weer opzoek totdat ik de perfecte combinatie gevonden heb).

Nu heb ik op dit moment een Marantz PM 7200 met Infinity Delta 70 speakers. Maar deze speakers zijn eigenlijk toch iets te zwaar voor de versterker en komen niet echt tot hun recht. Ook wil ik graag wat kleinere speakers hebben omdat die D70's een beetje erg dominant aanwezig zijn in mijn kamer :P. Nou heb ik in het verleden op mijn Marantz PM 7200 een setje Tannoy Mercury (boekenplankspeakers, ik geloof de M20 serie (oude speakers)) aangesloten gehad. Ik was altijd erg tevreden over het geluid dat uit deze speakers kwam en ben nu eigenlijk op zoek naar iets vergelijkbaars.

Nog een reden is dat de versterker mijn Delta's gewoon niet aan kan. Als ik de versterker te hard zet dan valt 1 box weg (links of rechts wisselt). Dit heb ik ook met wat kleinere boekenplankspeakers getest en toen gebeurd het niet. Ik heb dus het idee dat die deltas gewoon te veel vermogen vragen.

Weet iemand of de huidige speakers van Tannoy nog van dezelfde kwaliteit zijn als het setje Mercury M20 die ik gehad heb (ik had de niet gold versie). Ik zoek ze wel 2e Hands (zodat de kop er af is).

Nou zoek ik iets wat een moog laag geeft (ik snap zelf ook wel dat het niet zo laag zal zijn als de delta's die ik nu heb, maar dat hoeft ook niet). En vooral een mooi warm geluid. Ik vind dat mijn delta's die ik nu heb net iets te hoog zijn...

Misschien heeft iemand van jullie een Marantz PM 7200 en weet welke speakers hier mooi bij passen. Nou snap ik natuurlijk dat ik zelf uiteindelijk moet beslissen wat ik mooi vind klinken. Maar ik vraag mij gewoon af wat voor een prijs van +/- 200 euro een beetje goed spul is.

Verwijderd

Ik heb zelf een paar Tannoy Mercury's en ze bevallen mij prima. Een mooi strakke laag weergave en het totaalbeeld geeft genoeg detail weer. Voor 200 euro zul je verder weinig leuke speakers aantreffen die zo een geluidsbeeld weergeven. Geluid is persoonlijk en smaak verschilt. Het beste wat je denk ik kan doen is gewoon met wat cd's de winkels af gaan en wat speakers gaan beluisteren. Maar zoals gezegd, 200 euro is een beperkte keuze, het word dus een compromis sluiten met jezelf :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:20:
Het beste wat je denk ik kan doen is gewoon met wat cd's de winkels af gaan en wat speakers gaan beluisteren.
En rekening houden met de ruimte/opstelling waarin je luistert.....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat hierboven al gezegd is. Gewoon naar de winkel en luisteren. Vraag eventueel of je de speakers een dagje thuis mag testen. Dat is echt de enige manier om passende speakers te vinden. Ze moeten immers bij jou passen en niet bij iemand anders.

Zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.