Toon posts:

[Argosoft] Veilige SMTP server zonder authorisatie? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen met het volgende probleem.

Ik wil alle uitgaande mail via mijn mailserver (argosoft pro) laten lopen.
Nu heb ik ingesteld:

smtp autorisatie (aangevinkt)
Use Pop3 User names and Passwords (aangevinkt).

Dit werkt goed, echter nu kunnen alleen de cliënts met een account mail versturen.
Ik zou graag willen dat alle locale cliënts mail kunnen versturen via mijn mailserver, ongeacht of ze een account hebben of niet.
Wie weet of dit mogelijk met Argosoft Mail server, ik heb de hele handleiding al door gespit Het enige wat ik hier over kan vinden is “Sender Rules”

Maar hier wordt vermeld:
Note, then this method is not very reliable, because everyone can specify any return address in their email client, including addresses of accounts on your server, and if this is the case, your server will not provide any protection against unauthorized use. In our opinion, the most reliable method of protecting your server is SMTP authentication.

Met andere woorden dit is geen veilige manier?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je
smtp autorisatie (aangevinkt)
weer uit vinkt; dan kunnen mensen zonder account mail versturen. Daarom komt inderdaad het genoemde nadeel bij. Wat wil je van ons weten?

En ik pas je topictitel ook even voor je aan

SMTP Autorisatie > [Argosoft] Veilige SMTP server zonder authorisatie? *

[ Voor 27% gewijzigd door Spider.007 op 25-04-2007 10:19 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 08:55
Kan je niet authentication uitzetten voor lokaal netwerk verkeer, zoals je dat in Exchange of Kerio Mail Server hebt en dus authentication alleen nodig hebt indien je van buitenaf je netwerk post wilt versturen via je interne mailserver ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

waarom geef je die mensen dan geen account :| andere optie is er wel maar dat brengt veel ongewenst gebruik op van je mail server.
laat ze anders de smtp van je internet provider gebruiken.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik neem toch aan dat je het wel moet kunnen binden aan de ip-range waardoor je toch al veel ongewenst verkeer ontloopt.

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Topicstarter
Neus schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:17:
Kan je niet authentication uitzetten voor lokaal netwerk verkeer, zoals je dat in Exchange of Kerio Mail Server hebt en dus authentication alleen nodig hebt indien je van buitenaf je netwerk post wilt versturen via je interne mailserver ?
Volgens mij kan dit niet, als ik SMTP authentication uitzet kan iedereen via mijn mailserver mail versturen (mailrelay), dat is natuurlijk niet de bedoeling.

We werken met 2 internet abbo's, (Planet en TweakDSL) gekoppeld aan een Draytek Vigor 2910 router. Dit werkt goed, we hebben diverse WAN rules ingesteld, wat betrefd de bandbreedte etc.
Alleen kan het dus wel zo zijn dat een cliënt het ene moment via Planet en het andere moment via TweakDSL verbinding heeft met het internet.

En je raad het al, als men bij de uitgaande mail heeft ingesteld: mail.planet.nl kan men geen mail versturen. Dat is de reden dat ik 1 uitgaande mail server wil hanteren (mail.localdomain.com).
Dit werkt goed echter alleen voor de clieënts met een account !!!

Het moet toch mogelijk zijn om iedereen in het locale netwerk toestemming te geven om mail te versturen via de locale mailserver?

Verwijderd

Topicstarter
Neus schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:17:
Daar sla je de spijker op z'n kop, dat is dus wat ik wil, maar ik kan deze optie nergens vinden in Argosoft.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Voor de liefhebbers, ik heb de oplossing eindelijk gevonden.

Gewoon het lokaale IP-range van het netwerk invullen onder "Trusted IP adresses"
Nu had ik dit al wel gelezen in een handleiding alleen ik kon het niet vinden.
Wat blijkt nu? Deze optie is in latere update's verplaatst naar het tablad "SPAM" |:(
Pagina: 1