Toon posts:

WD Elements 500GB by Mycom (100 euro)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.767 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mogelijk deze externe HDD kopen --> http://www.mycom.nl/Products/View/140450.aspx
Ik wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor opslag van DVD's.

Nu is mijn vraag of die 8mb cache wel voldoende is of dat het beter is
om te wachten tot er een goede aanbieding komt met een externe HDD met 16mb cache?

Groeten

Verwijderd

Denk niet dat je veel verschil zult merken. komt dit erbij, als je een dvd aan't pompen bent, maakt die 30 sec ook niet veel uit :P

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 16:01
Als het je puur om opslag gaat is die cache niet zo van bellang, je bent dan meer geinteresseerd in de maximale doorvoer snelheid (die bij een externe hd vervolgens toch gelimiteerd wordt door de USB2.0 snelheid, tenzij je esate hebt).

Verwijderd

Ik zie op de mycom site 130 euries staan maar kan aan mij liggen.

Maar als het je puur om opslag gaat en goedkope GB's wil hebben (met een USB Bracket) is dit wel een goede deal (zeker voor €100,-). Die buffer is zoals Invisible_man zegt niet zo belangrijk, de doorvoersnelheid zal toch worden beperkt door je USB interface.

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
pcies, usb is zeker de beperkende factor. Maar als ik jou was zou ik een firewire kastje nemen: sneller en constanter.

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 12:28

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:41:
In arnhem is sinds kort ook weer een mycom geopend en deze hebben Donderdag, Vrijdag en Zaterdag de openings actie met een paar leuke aanbiedingen. Waaronder deze Externe HD maar daar moet je wel snel voor zijn want er zijn er maar 50 per dag als ik het goed heb .

Ik zocht nog naar een online folder maar die kon ik niet vinden.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
DJ-Anubis schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:45:
pcies, usb is zeker de beperkende factor. Maar als ik jou was zou ik een firewire kastje nemen: sneller en constanter.
Onzin, verschilt nauwelijks in snelheid, plus minder compatible - elke pc heeft usb en maar zelden firewire.

Als het om de snelheid gaat moet je een externe hdd met e-sata nemen, zijn helaas nog altijd een stuk duurder + je moet een geschikte controller met esata aansluiting hebben.

Verwijderd

ik ben voornemens deze ook te halen inderdaad!

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:51:
[...]

Onzin, verschilt nauwelijks in snelheid, plus minder compatible - elke pc heeft usb en maar zelden firewire.

Als het om de snelheid gaat moet je een externe hdd met e-sata nemen, zijn helaas nog altijd een stuk duurder + je moet een geschikte controller met esata aansluiting hebben.
The signaling rate of USB 2.0 Hi-Speed mode is 480 Mb/s, while the signaling rate of FireWire 400 (IEEE 1394a, the sower, yet more common variant of firewire as of 2007) is 393.216 Mb/s,[9] which would appear to indicate that USB should be slightly faster but reality is far more complicated than that and other design factors can dwarf a relatively small difference in signaling rate. USB requires more host processing power than FireWire due to the need for the host to provide the arbitration and scheduling of transactions. USB transfer rates are theoretically higher than FireWire due to the need for FireWire devices to arbitrate for bus access. A single FireWire device may achieve a transfer rate for FireWire 400 as high as 41 MB/s, while for USB 2.0 the rate can theoretically be 55 MB/s (for a single device). In a multi-device environment FireWire rapidly loses ground to USB: FireWire's mixed speed networks and long connection chains dramatically affect its performance.[citation needed]
The peer-to-peer nature of FireWire requires devices to arbitrate, which means a FireWire bus must wait until a given signal has propagated to all devices on the bus. The more devices on the bus, the lower is its peak performance. Conversely, for USB the maximum timing model is fixed and is limited only by the host-device branch (not the entire network). Furthermore, the host-centric nature of USB allows the host to allocate more bandwidth to high priority devices instead of forcing them to compete for bandwidth as in FireWire.
All of the above indicates that USB 2 should be faster than firewire 400 but tests have generally shown that for mass storage using normal consumer equipment firewire is faster often by a significant margin.
Nog even voor je nagezocht.

Hier nog wat benchmarks op een aantal macs:
http://www.barefeats.com/usb2.html

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:41:

Maar als het je puur om opslag gaat en goedkope GB's wil hebben (met een USB Bracket) is dit wel een goede deal (zeker voor €100,-). Die buffer is zoals Invisible_man zegt niet zo belangrijk, de doorvoersnelheid zal toch worden beperkt door je USB interface.
Is inderdaad een aanbieding bij een aantal vestigingen, daarom 100 euro

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had hier ook naar gezocht en erg weinig info over gevonden. Maar ik kwam wel ergens tegen dat er een P-ATA schijf in zit.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Topicstarter
En dat wil zeggen?

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 12:28

rg-mohwa

Phoe Hé

anders kan je hier wel wat meer info over de schijf vinden...(pdf)

Verwijderd

Topicstarter
Details
Breedte 125 mm
Buffer 8 MB
Buffer To Host 480 MB/s
Capaciteit 500 GB
Extern Ja
Form factor 3,5 inch
Gewicht 1 kg
Hoogte 36 mm
Interface USB 2.0
Intern Nee
Kleur Zilver
Lees zoektijd 8,9 ms
Lengte 204 mm
Merk Western Digital
Product code WDE1U5000E
ProduktOmschrijving WD 500GB,Elements
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Type Elements
Uitvoering Retail

Verwijderd

USB 2.0 snelheid: 480 MBIT
Firewire snelheid: 400 MBIT

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 10:11
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:37:
En toch is firewire in de praktijk sneller...

Systeem Specs

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:37:
Dat is theoretisch. In praktijk is Firewire 400 sneller. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

heeft iemand hem al gehaald? :)

Verwijderd

Hmm mja firewire netwerk is idd ook best rap ja :P

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-11-2025
Net besteld voor 117 incl transport.

Heb ik nodig voor me muziek en films :)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

kiddyl schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:01:
Ik had hier ook naar gezocht en erg weinig info over gevonden. Maar ik kwam wel ergens tegen dat er een P-ATA schijf in zit.
Dat er geen SATA schijf in zit :P
Maar hiervan zal je in principe niks merken want de beperkende factor is toch USB.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Perfect dingetje hoor, heb em ook. Hij is ook goed open te schroeven wat wel gemakkelijk is bij eventuele calamiteiten. En dat gezeur over firewire. Waarom iets aanschaffen wat binnenkort toch zo goed als zeker uit de markt verdwijnt. Zit je dan met je incompatible troep

• jeankes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-05-2021
Ik had net gelezen dat het een SATA schijf zou zijn, omdat WD's grootste PATA-schijf 320gb is.

Weet iemand of het mogelijk is de schijf die hierin zit, er ook uit te halen om te gaan gebruiken als interne HD?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22

The Third Man

The Third Jellyfish

jeankes schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:54:
Ik had net gelezen dat het een SATA schijf zou zijn, omdat WD's grootste PATA-schijf 320gb is.

Weet iemand of het mogelijk is de schijf die hierin zit, er ook uit te halen om te gaan gebruiken als interne HD?
Meestal is dat gewoon mogelijk, maar er zit dan geen garantie meer op omdat de harde schijven OEM geleverd worden en dus WD geen RMA van zulke schijven accepteert. Enkel het complete kastje is retour te sturen en slechts voor maar 1 jaar. Mycom zal zelf volgens wetgeving verplicht zijn 2 jaar garantie te leveren maar dat is nog altijd korter dan de 3 jaar die je op interne schijven krijgt of zelfs 5 jaar bij de meeste Seagates en de duurdere WD's.

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 20:00
Kan iemand duidelijkheid geven of er nou een SATA of P-ATA schijf in zit?

Thnx

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 18:59
Elements is pata.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

jeankes schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:54:

De WD Cavia SE16 is er ook in EIDE (PATA) 500 Gb....

Verwijderd

Hallo

Ik wil de Western Digital Elements USB (500GB) externe HD gaan kopen. Nu had ik al begrepen dat hij open te schroeven is. Kan ik dit ding ook makkelijk gebruiken om andere HD`s in te prikken of is dit veel werk om de HD die erin zit te vervangen? Hoe zit de HD vast met een klik systeem of schroeven.. het zal zeker niet zo makkelijk te doen zijn als een externe HD behuizing maar hoop wel binnen een minuutje ofzo

Grz Maikel
Pagina: 1