[Vista] Kingston SD kaart niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 1.603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:51
Ola,
Wij hebben gisteren (met veel blijdschap en succes :P) de stap gemaakt richting Vista (ipv Windows XP). Bijna alles werkt naar behoren, maar een SD kaart kan het systeem nu niet meer lezen.

Het betreft hier een Kingston SD 2GB memory kaart welke wij willen lezen via een 15-1 Gigabyte kaartlezer (in de kast, om precies te zijn FMCD 15 in 1 GO-C15-LA-F in een Packard Bell IMedia 9300.

Zodra de geheugenkaart in de machine wordt gedaan ziet Windows hem niet automatisch en bij selecteren via 'Deze' Computer geeft hij aan dat de kaart geformatteerd moet worden. Ook ziet Windows dan maar 1 GB (ipv 2).

Een mini-sd van 1 GB + een sd van 256 MB ziet hij zonder problemen (zelfde slot). Ook een compactflash leest hij zonder problemen.

• RiCk
Heb wat gevonden:
Availability of the Windows Vista Secure Digital (SD) hotfix rollup package
Maar weet nog niet wat de relatie is. De fix is niet te downloaden voor iedereen :(

• RiCk
Alsnog de hotfix gevonden maar deze bracht geen positief nieuws.
Nu weet ik het ook niet meer. Het is een Slim.nl/Surfspot licentie dus support heb je ook al niet :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb het precies andersom gezien gisteren (maar dan onder XP).
Een 2GB SD die gedetecteerd werd als 3.8GB..

In m'n PDA werd de kaart wel goed herkend, maar niet in de cardreader.
Heb je toevallig een ander device waarmee je toch de kaart kan lezen en daarmee de data kan overzetten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RiCk
alt-92 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:13:
Heb je toevallig een ander device waarmee je toch de kaart kan lezen en daarmee de data kan overzetten?
Ja we kunnen er bij, geen probleem. Maar we kunnen bijv. geen gebruik maken van readyboost :(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook niet als je 'm na de data erafgehaald hebt vanuit diskmanagement formatteert?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RiCk
alt-92 schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:52:
Ook niet als je 'm na de data erafgehaald hebt vanuit diskmanagement formatteert?
Nee,
diskmanagement ziet ook maar 1 gb

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
hier hetzelfde prob, maar dan met xp home sp2, ingebouwde cardreader in laptop, hij leest keurig tot 1gb, maar de kingston 2.0GB wordt door windows niet herkend. Windows ziet niets, dus ook niet benaderbaar en formatteerbaar oid? Iemand een idee?
Had er zeker een nieuw topic van moeten maken maar sluit zo mooi aan met hetzelfde kaartje alleen ander OS

[ Voor 99% gewijzigd door steef321 op 14-07-2007 14:34 ]

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-03 17:55
He dat is toevallig ik heb exact hetzelfde probleem met een micro sd kaartje van Scandisk dat ik gisteren gekocht heb. Ook 2 gig waarvan ik er maar 1 gig zie onder Vista. :'(

• steef321
en dan staat er in de 'handleiding' bij mijn sdkaart dat er mogelijk nieuwe device drivers nodig zijn, maar ja als windows al niet ziet dat er een kaart in de reader wordt gestopt kom je hem ook niet tegen in je apparaatbeheer.
Iemand een beter idee dan terugbrengen naar de (in mijn geval) Makro?

• steef321
nog even geprobeerd met externe cardreader: geen problemen.
verschillende kaartjes geprobeerd ook andere merken 2GB slikt ie nooit, lager wel
Laptop is een Medion MD97000 van nog geen 1 jaar oud. Hardwareprobleem?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk eerst even of het niet een SDHC kaart is?
Verder: als je de laatste bent die in het topic gepost hebt, en je wil er nog iets aan toevoegen gebruik dan de edit functie.

• steef321
alt-92 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:27:
Kijk eerst even of het niet een SDHC kaart is?
Verder: als je de laatste bent die in het topic gepost hebt, en je wil er nog iets aan toevoegen gebruik dan de edit functie.
excuus en bedankt voor de vingerwijzing, zal ik proberen.
Is SDHC niet voor hoger dan 2GB?
Hoe kom ik erachter of het een SDHC is? Voor en achterzijde wordt daarvan niet uitdrukkelijk
melding van gemaakt. Er staat 2.0GB Kingston SD/2GB,
achterzijde:
P826...
3062...
SD - M02G
0706 SO...
Hij werkt wel in de Casio QVR51 digicam

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 15:48
Heb hetzelfde probleem met 2 net nieuw binnengekregen Sadisk MicroSD 2gb kaartjes.
Bij de eerste dacht ik dat het om een hardware defect ging, maar bij de 2e heb ik toch het idee dat ik zelf iets misdoe.

Zou iemand ons aub willen helpen hiermee? Alvast dank

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 15:48
Heb net de tool Flash Memory Toolkit gebruikt en hiermee de kaart geformateerd.

De Panasonic Tool herkend idd maar slechts 1 gb, maar bovenstaande tool werkt het wel.

Daarna heb ik een full error check gedaan en deze ging er ook netjes doorheen.

Heb tevens wat gegoogled of er een checklist gevonden kan worden waarmee fake kaartjes gecontroleerd kunnen worden, maar deze heb ik helaas niet gevonden.

Misschien dat de tool voor meer mensen uitkomst kan brengen

[ Voor 85% gewijzigd door Henkje.doc op 21-07-2007 18:06 ]

Pagina: 1