Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuwe K800i gekocht, blijkt E-Plus branded te zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Sony Ericsson K800i binnengekregen die ik had besteld via de webshop www.gsm24.nl. Bij het aanzetten blijkt echter dat deze E-Plus branded te zijn. Alle instellingen zijn Duits en ik heb ook ikoontjes van Eplus die ik niet kan verwijderen. Dit is natuurlijk super irritant en het erge is dat ik gewoon de volle mep betaald heb voor een geunlockte mobiel van een duitse provider.

Is dit legaal? Op de site staat niets over gemeld dat deze telefoon branded zou zijn:

http://www.gsm24.nl/cubec...act=viewProd&productId=79

Waar kan ik een klacht indienen?

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

:D :D
Al onze toestellen zijn simlockvrij, nederlandstalig, voorzien van standaard 1 jaar fabrieksgarantie en VOORRAADIG!!!
met koeie letters op de voorpagina

Verwijderd

Topicstarter
ja mooi :(

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Klantenservice bellen en RMA sturen. :)

Verwijderd

Je zou best eens contact opnemen en een nieuwe eisen. :)

Verwijderd

Topicstarter
men neemt de telefoon niet op

strax maar even de survey invullen .. wat een oplichters zijn dat zeg

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:44

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:50:
men neemt de telefoon niet op

strax maar even de survey invullen .. wat een oplichters zijn dat zeg
Van de site:
We zijn bereikbaar van Woensdag t/m Zondag van 11:00 tot 18:00.
Lijkt me dan logisch dat ze de telefoon niet opnemen. Neem nu eerst even rustig contact met ze op en leg de situatie uit. Kan dat toch best zijn dat je per ongeluk een verkeerd toestel geleverd gekregen hebt? Om ze dan nu meteen oplichters te noemen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
hier op het forum staan wel meer klachten over deze toko ... dus vandaar mijn conclusie dat het oplichters zijn

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:56:
hier op het forum staan wel meer klachten over deze toko ... dus vandaar mijn conclusie dat het oplichters zijn
Je weet dat dat onder smaad/laster valt wanneer je dat zonder bewijs roept?

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 13:42
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:56:
Je bent wel heel erg snel met je oordeel zeg.
Snap je frustraties omdat je een verkeerd product hebt gekregen, maar geef ze ook een kans om met een oplossing te komen.

Het is logisch dat ze hun telefoon nog niet opnemen:

We zijn bereikbaar van Woensdag t/m Zondag van 11:00 tot 18:00.
Maandag zijn we vanaf 12:00 uur open, dinsdag is onze sluitingsdag.

[ Voor 40% gewijzigd door Fire_Bird op 25-04-2007 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:57:
[...]

Je weet dat dat onder smaad/laster valt wanneer je dat zonder bewijs roept?
logische conclusie, 1+1=2

• ShellGhost
Blijkbaar niet, aangezien er dus duidelijk op de site staat dat ze vanaf 11:00 bereikbaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ShellGhost op 25-04-2007 10:10 ]

Verwijderd

Bel nu maar eerst die zaak op, voordat je met advocaten en dergelijke gaat dreigen. Fouten worden nu eenmaal gemaakt. Geef ze dan ook een kans om deze fouten op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze dus gebeld ... en ze zeggen dat ze de toestellen "importeren"
het zou misschien mogelijk zijn hem om te ruilen voor een toestel van een nederlandse operator maar dan moet ik em terugsturen en aan hun de verzendkosten overmaken om een nieuwe te versturen

over mijn vraag waarom er op de site niet staat dat het toestel Eplus branded is meldt men alleen "hij is simlockvrij"

oftewel .. doe alsjeblieft geen zaken met deze oplichters ...

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:46

reiker

dan jij!

Kan je je niet beroepen op de wet "kopen op afstand", of hoe die ook heet, en je toestel binnen de afkoelperiode van zeven dagen terugsturen om je geld terug te krijgen? Dan kan je 'm wellicht ergens anders unbranded kopen...

[google=wet kopen op afstand]

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
kopen op afstand is een wassen neus

men vereist hiervoor dat alles in ongebruikte en ongeopende toestand wordt heengezonden, en dat gaat niet meer he :S

en daarbij, dit is dus nogal afhankelijk van de willekeur van de betreffende winkel ...

wat ik trouwens nog was vergeten te vermelden is dat men het toestel wel wilde flashen zodat de Eplus ikoontjes ed weg zijn maar dat men daar 10 euro voor wil hebben ... en oh ja, men heeft de hoorn erop gegooid :( :( ik ben echt ZO pissed

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 11:42 ]

• reiker

reiker

dan jij!

Ik zou je willen adviseren deze wetgeving toch eens goed na te lezen! Ik denk dat je er wel degelijk wat aan kunt hebben.

Zo kwam ik dit bijvoorbeeld tegen op de website van jurofoon:
Vorig jaar heeft een onderzoek van de Consumentenbond plaatsgevonden onder driehonderd webwinkels en is bekeken in hoeverre deze sites zich aan de Wet koop op afstand houden. De resultaten waren schrikbarend. Zo werden consumenten in 37% van de gevallen niet gewezen op het recht om de koop binnen zeven werkdagen te ontbinden. En als er al een termijn werd genoemd, dan betrof dit in de helft van de gevallen een te korte termijn. Bedrijven snijden hiermee zichzelf in de vingers: het wettelijke gevolg hiervan is namelijk dat de consument opeens een bedenktijd van drie maanden heeft! Verder bleken veel webwinkels andere voorwaarden te hanteren die niet rechtsgeldig zijn: het in rekening brengen van kosten voor ontbinding tijdens de bedenktijd of de eis dat de verpakking niet mag worden geopend (geldt alleen voor software en audio- en video-opnames).
edit:
Om je wat op weg te helpen:
Voor de exacte tekst kun je terecht op de officiële wettensite http://www.wetten.nl.

Heb je zelf een vraag over je rechten als consument, bel dan met JuroFoon op 0900-1411 (80 cpm). Onze juristen staan elke werkdag van 8 tot 20 uur voor je klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door reiker op 25-04-2007 11:56 . Reden: toevoeging met extra info ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
ja .. en wie ben ik om die voorwaarden aan te passen?

als ik mijn toestel terugstuur naar deze toko hoor ik er nooit meer wat van volgens mij

oftewel .. pas op voor gsm24.nl

• reiker

reiker

dan jij!

Je hoeft die voorwaarden ook helemaal niet aan te passen...
Als ik jou was zou ik eens met die lui bellen (van jurofoon, of een andere juridische instantie ofzo) om te vragen hoe je nou moet handelen. Want zoals ik die tekst interpreteer, sta jij volledig in je recht om je telefoon terug te sturen en je geld terug te krijgen. Hoe je dat precies moet afhandelen kan je beter aan een expert vragen.

Het zal wel neerkomen op een begeleidende brief waarin je wijst op de fouten in de voorwaarden, je telefoon aangetekend versturen, zoiets... Anders zijn er natuurlijk ook nog de consumentenprogramma's Radar en weet ik wat allemaal meer die je daar bij kunnen helpen.

Als ik jou was zou ik het er niet zo bij laten zitten!

http://www.trosradar.nl bijvoorbeeld, aan de linkerkant: Consumentenhulp, en dan "handige links en adressen".
http://www.deombudsman.nl Op de voorpagina staat een nummer voor telefonisch advies.

[ Voor 12% gewijzigd door reiker op 25-04-2007 12:10 . Reden: links met info toegevoegd ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat doe ik ook niet
maar als ik hier de shopsurvey invul dan wordt deze al gewoon verwijderd omdat er niet zo blijken dat het om een afgeronde bestelling zou gaan

mijn shopsurvey
Datum: wo 25 apr 2007 / Tijd: 11:37 / IP: 62.12.29.157

Besteldatum: 20-04-2007, Verzenddatum: 25-04-2007, Bestelnummer: 2006286
---------------------
Algemeen: slecht
men heeft mij een operated branded (eplus duitsland) toestel verzonden, welke men
niet wil inruilen voor een normaal retail toestel, op de site staat niets vermeld
dat het een operated branded toestel zou betreffen, en is er dus duidelijk sprake
van misleiding.
ik zit dus nu met een toestel met allemaal duitse instellingen en ook duitse
ikoontjes die je niet weg kan halen
---------------------
Verzending: matig
men verzending is bij het verkeerde adres terecht gekomen omdat het label bijna
onleesbaar was. ook kan je online de status van de verzending niet nagaan
---------------------
Aftersales: slecht
ik ben gaan reclameren omdat mij een operated branded toestel heeft verzonden,
volgens de medewerker kon men daar misschien iets aan doen. ik moest em dan
terugsturen en de verzendkosten overmaken zodat ze het toestel terug kunnen sturen.
tevens moest ik dan nog 10 euro overmaken om het toestel de normale firmware te
laten geven ipv die van Eplus Duitsland
Wat heb ik fout gedaan? ik heb het toestel besteld en ontvangen en gsm24.nl heeft het aftersales traject beeindigd door de telefoon op de haak te gooien. Tevens zie ik bij de shopsurvey wel allemaal positieve beoordelingen waar er uberhaupt niets is ingevuld bij aftersales.

Verwijderd

Dus omdat je via de telefoon een antwoord heb gekregen, waar je het niet mee eens bent, zit je in een uitzichtloze situatie?

Stuur een aangetekende brief waarin je je probleem voorlegt. Stuur dan ook een kopie van de factuur mee. In ieder geval waarop staat dat je een Nederlandstalige, ge-unlockte gsm hebt besteld. Als dit niet helpt, dan kun je pas stappen gaan ondernemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, en dan mag ik pas een survey invullen zeker? :(

dat survey systeem stinkt echt

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:36:

Ik heb het nergens over een survey...

Verwijderd

Topicstarter
sorry .. ben een beetje gefrustreerd geloof ik :(

anyway .. ik snap ook wel dat er nog meer stappen mogelijk zijn, maar daar word je niet vrolijk van, als je al merkt dat met 0.0% servicegerichtheid heeft dan zal dat een heel lastig traject gaan worden

• ShellGhost
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:36:

Heb je uberhaupt wel door dat je nu iedereen tegen je in het harnas aan het jagen bent met die houding?
Iedereen die reageerd probeerd je op een normale manier te helpen en van jou kant uit komt er bar weinig behalve geklaag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:39:
sorry .. ben een beetje gefrustreerd geloof ik :(

anyway .. ik snap ook wel dat er nog meer stappen mogelijk zijn, maar daar word je niet vrolijk van, als je al merkt dat met 0.0% servicegerichtheid heeft dan zal dat een heel lastig traject gaan worden
Als ik die berichten van je zo lees heb ik het idee dat je een beetje erg gefrustreerd bent en niet voor rede vatbaar op het moment... Kan je de taal niet gewoon zelf veranderen?
En laat een ander bellen ofzo, geen idee hoe oud je bent maar als ik je berichten zo lees heb ik het gevoel dat je het beter aan je vader of moeder kan overlaten. Misschien kunnen die wel rustig bellen en de mederwerker te woord staan...

Verwijderd

Topicstarter
hehe grappig :)

de taal kan je zelf aanpassen maar een hoop andere dingen dus niet... er staat een operator branded firmware op deze mobiel van Eplus Duitsland met allemaal zaken die je niet uit het dashboard kan slopen

overigens heb ik gewoon heel rustig gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is maar als je dan merkt dat men geen normale service wil verlenen dan word je niet vrolijk

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Deze gaat bij deze ook dicht.

> BZ

Check je mail.

[ Voor 30% gewijzigd door Longbeard op 25-04-2007 13:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.