Wat doet een mini-GBIC SFP

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197918

Topicstarter
Hallo,

we hebben 2 SRW2048 Gigabit switch van linksys maar nu hebben we ook 3 Gigabit Ethernet 1000 Base-T Mini-GBIC SFP Transceiver

maar nu is mijn vraag wat doen die Mini-GBIC dingetjes ik had ook op de site van linksys gekeken maar daar kom ik ook niet verder mee

zou graag iets meer info willen over wat het doet ..

in iedergeval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 16:23
Meen Mini GBIC slot in je switch kan je gebruiken om een SFP module instoppen die het een aansluiting voor Gigabit over koper, glasvezel multimode of singelmode mogelijk maakt.

Multimode glasvezel is voor korte afstanden tot 500 meter. Singelmode tot 70 KM. Natuurlijk is dit afhankelijk van de mogelijkheden van de SFP module en het type glasvelkabel.

SFP modules zijn doorgaans prijzig. Probeer ze waarmogelijk 2ehands te kopen.

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb hier 3 voor me neus liggen ....maar geeft het veel verschil als je de switches hier met elkaar verbind dan via een poort op de switch zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89274

fiber kan meer bandbreedte aan dan utp ;) voor de rest is het in jou situatie alleen maar handig om de switches aanelkaar te knuppen, voor de rest kun je er weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212999

@ ejlondeman

Fiber kan in theorie meer bandbreedte aan, maar als wij praten over een gigabit switsh en gigabit SFP maakt het qua bandbreedte echt niets uit.

Ik lees nu trouwens ook dat het over een Transciever gaat. Dit is dus een omzetter van koper naar glas.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 212999 op 25-04-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar het nu bij Tower22 om draait is dat hij nu de switches met een utp aanelkaar heeft geknupt maar zoals ik het hier op stage heb (gemeente Groningen) lijken de switches via fiber gekoppeld te zijn wat mij sneller lijk (A) en het bespaart je een rj45 aansluiting op je switch.
Anoniem: 212999 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:17:
@ ejlondeman

Fiber kan in theorie meer bandbreedte aan, maar als wij praten over een gigabit switsh en gigabit SFP maakt het qua bandbreedte echt niets uit.

Ik lees nu trouwens ook dat het over een Transciever gaat. Dit is dus een omzetter van koper naar glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 15:00
Anoniem: 89274 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:27:
Waar het nu bij Tower22 om draait is dat hij nu de switches met een utp aanelkaar heeft geknupt maar zoals ik het hier op stage heb (gemeente Groningen) lijken de switches via fiber gekoppeld te zijn wat mij sneller lijk (A) en het bespaart je een rj45 aansluiting op je switch.

[...]
Dit maakt niet veel meer uit, of je nu een gigabit koper of gigabit fiber aansluiting gebruikt.

Wat wel uitmaakt is de afstand tussen de switches, zo is fiber niet gevoelig voor elektrische storingen, en kun je die gerust tussen een volle kabelgoot erbij leggen. Dat zal met koper een stuk lastiger worden.
Als de switches echter 2 meter van elkaar af staan is fiber overbodig...
Ook kun je met koperdraad cat5e max 90 meter, en met fiber veel langere afstanden zoals hierboven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rdfeij schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:34:
[...]

Dit maakt niet veel meer uit, of je nu een gigabit koper of gigabit fiber aansluiting gebruikt.

Wat wel uitmaakt is de afstand tussen de switches, zo is fiber niet gevoelig voor elektrische storingen, en kun je die gerust tussen een volle kabelgoot erbij leggen. Dat zal met koper een stuk lastiger worden.
Als de switches echter 2 meter van elkaar af staan is fiber overbodig...
Ook kun je met koperdraad cat5e max 90 meter, en met fiber veel langere afstanden zoals hierboven vermeld.
De switches hangen volgens mij onder elkaar of naast elkaar dus maakt het niks uit.
nouja probleem/vraag opgelost/beantwoordt lijkt me 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb ze al in de switch zitten aangesloten ...ze doen het gewoon alleen word nu poort 48 geshared dus die kan niet gebruikt worden...maar als ik nu kijk naar de 2 switches dan zie ik continu netwerk verkeer tussen die twee ...

dit is ook de eerste keer dat ik er mee werk met die 3 dingen

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 197918 op 25-04-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212999

Wat TS wil is info over wat de apparaten die hij bezit doen. Dit is heel simpel: het is een medium omzetter. Dus van koper (1000Mbit) naar glas (1000Mbit).

@ Ejlondeman
Glas lijkt misschien sneller maar is niet per definitie waar. (zoals ik je al geschreven heb, maar je niet goed begrepen hebt). En in dit geval bespaart het ook geen koper poort, omdat het gaat om een omzetter van koper naar glas, dus je hebt alsnog een koper aansluiting nodig.

rdfeij vult de rest aan.

Is toch logisch dat je dat verkeer ziet tussen de switches.
hoe is de situatie nu?
switch=>utp=>tranceiver=>fiber=>transceiver=>utp=>switch ????

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 212999 op 25-04-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
uhm ik heb geen fiber nog hier...maar zijn druk mee bezig dat we glas verbinding krijgen

swich =>utp=>tranceiver=>transceiver=>utp=>switch ....maar we gaan misschien een andere gedeelte met glas leggen omdat we misschien ook over gaan op glasverbinding met internet
Pagina: 1