Toon posts:

[Vista Home] Aanmelden bij een domein?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
-------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 14:53 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Nee, voor het koppelen van Vista aan een domain moet je of Ultimate of Business hebben.
Home kan dit niet.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

De "Home" versies hebben geen domein functionaliteit want dat heb je (volgens Microsoft) niet nodig in een thuis situatie. Hiervoor moet je een Business of Ultimate versie hebben :)

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Net als Windows XP Home kun je de Vista Home editie niet koppelen aan een domein, hiervoor zul je moeten upgraden naar de business of enterprise editie. Sorry mate!

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

Verwijderd

Volgens mij is dit niet mogelijk met beide home versies en heb je echt de business versies nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Damn dat is wel jammer dan :(

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:37:
Volgens mij is dit niet mogelijk met beide home versies en heb je echt de business versies nodig.
yup alleen Business, Enterprise (VLK) & ultimate kunnen dit...

mocht je MBO/HBO scholier zijn, kan je goedkoper vista via bijv slim.nl kopen, op mijn school, 50 euro voor business edition, medewerkers 17 euro (vraag me niet waarom medewerkers em goedkoper krijgen, ik vindt het in dit geval niet erg ^^)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Workaround is dat je via Stored Credentials (netwerk wachtwoorden opslaan á la LiveID/MSN ) je domain account gebruikt om shares en printers te benaderen in je domain :)

Verder: Vista Home edities zijn de natuurlijke opvolger van XP Home, en ook die kan je niet in een domain aanmelden :)

Ik zet het er even bij in je topictitel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
en als je volgens mij de werkgroup zelfde zet als het domain, dan wil ie wel uns de andere pc's ook zien...

heb nml 1 server, 1 pc in domain, andere niet, maar wel zelfde naam, en die zagen elkaar in de zelfde group...
Pagina: 1