Toon posts:

XML file aanpassen met PHP*

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend webdesigner en Ik wil graag een admin area creeren voor de websites die ik maak. Die wil ik gebruiken voor content management voor gebruikers.

Ik wil een flash foto album maken die zijn data voor de foto's uit een XML file trekt en vervolgens het album laat zien. Echter wil ik de eind gebruikers niet in de XML file laten klooien, maar wil ik een eenvoudig PHP formulier maken waarmee de eind gebruikers een foto selecteren en vervolgens op upload drukken.

Het PHP script op die pagina moet er dan voor zorgen dat de XML file wordt veranderd.
Ik heb gelezen dat je met de fopen() functie in php de XML file kunt openen en opslaan in een variabele.

Alleen weet ik niet of dit de juiste manier is en of het op deze manier wel "kan" werken??
En als dat zo is weet iemand een plek waar ik wat opweg geholpen kan worden, want na veel gegoogle ben ik niet veel opgeschoten !

Alvast bedankt!

pMzQ,

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 14:33

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

PHP biedt functies voor het gebruiken van XML (al dan niet via de pear classes) Verdiep je daar eens in...?

Pear
Google
Ook leuk

Edit:
Verdiep je anders eens in de bestande cms-en. Zal maybe sneller gaan. (Maar zelf maken ís natuurlijk leuker/leerzamer)

Andere manier; een php bestand maken wat je in je flash aanroept. Ipv list.xml bijvoorbeeld list.php wat middels readdir() oid een lijst van bestanden (foto's) ophaalt en print. Voor je flash applicatie is er geen verschil tussen de statische lijst (.xml) en de dynamische lijst (.php)

[ Voor 37% gewijzigd door Rowdy.nl op 25-04-2007 09:36 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt beter gebruik maken van de parsefuncties van PHP, maar het is wel relevant om erbij te vermelden welke versie je gebruikt (4 of 5). Voorkeur gaat naar 5 dan.
Ik zou hier beginnen, of even kijken op php.net en in de functielijst kijken. Vaak staan in de commentaren onderaan handige opmerkingen, linkjes of zelfs complete functies.

Saved by the buoyancy of citrus

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

3 tips:

Fopen, Foreach, SimpleXML :)

(en een hoop lezen en trial and error schat ik in)

Stop uploading passwords to Github!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nog een leestip: Waar hoort mijn topic? ;)

Je topic komt beter tot z'n recht in /14, vandaar dat ik je topic move :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit topic hoort inderdaad eerder hier dan in Webdesign, Markup & Clientside Scripting, maar toch ga ik het op slot zetten. Er is meer dan genoeg te vinden over de combinatie tussen PHP en XML, zowel hoe je het inleest als hoe je het genereert, dus ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je niet al teveel moeite gedaan hebt. We gaan er hier in elk geval vanuit dat je weet hoe je Google moet gebruiken. ;)

Als je tegen concrete problemen aanloopt dan kun je hier natuurlijk altijd een topic openen, maar daarvoor zul je je eerst even in moeten lezen en wat proberen in elkaar te zetten. :)

offtopic:
Pas je wel op dat XML een middel is en geen doel? Ik weet niet wat je verder met die XML-pagina's nog wil gaan doen, maar zoals je het in je topicstart omschrijft is het niet meer dan een onnodige extra tussenstap tussen database en weergave. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.