Wat is de levensduur van een modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 955 views sinds 30-01-2008

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 15:35
Al 2 jaar gebruik ik een Zyxel 2602hw voip modem dat dag en nacht aanstaat ivm telefonische bereikbaarheid.
Een tijdje geleden las ik ergens dat er een levensduur van 3 jaar wordt gespecificeerd voor dit soort modems.
Loop ik nu inderdaad de kans dat het modem van de ene op de andere dag kan afknappen?

Dan zitten we in een klap meteen zonder telefoon en internet.....

Verwijderd

Zal echt niet van de een op de andere dag zijn dan hoor

Is meer zoiets dat hij na een bepaalde tijd gewoon "op" is
En dan krijg je dingen als internet uitval af en toe, slechte connecties

Dat krijg je dan allang in de gaten voor hij helemaal het niet meer zou doen ineens

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Een modem is en blijft een massaproductieproduct.
Dat houdt dus in dat het binnen 1 uur kapot kan gaan of pas na 10 jaar.
Wanneer je een vrijdagmiddag of maandagmorgen versie hebt zou hij allang kapot zijn gegaan. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over Netwerken horen in het gelijknamige hoofdgroep. Maar ook daar geldt het GoT beleid, wat betekent dat we verwachten dat je zelf op zoek gaat voor je post en dat dat ook duidelijk is uit je topicstart. Zo mis ik hier precies waar je iets las over een 3-jarige levensduur van modems en wat je zelf opgezocht hebt om te kijken wat de situatie is voor je eigen modem.

Daarom move ik deze topic niet maar gaat hij op slot. Eerst zelf proberen een antwoord te vinden dus, kom je er niet uit, zoek dan het juiste subforum op in Netwerken en dan een topic openen waar je goed onderbouwt wat je gehoord hebt en wat je gezocht hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.