Wat is je budget en wat ben je er mee van plan? Is accuduur belangrijk? Speel je games? Wil je HD filmpjes bekijken?
Zelf zou ik (als ik de PW zo wat zie) een andere laptop nemen: De Asus F3Tc. Die heeft een GeForce Go 7300 en is maar ~30 euro duurder als de F3M volgens de pricewatch. Echter heeft de F3Tc 1x 1GB DDR2-667 ipv 2x512MB DDR2-667 waardoor upgraden goedkoper is omdat je maar 1 latje hoeft te kopen ipv 2 en de 2 oude 512MB latjes moet verkopen. Uiteindelijk zal een F3Tc daarom evenduur/goedkoper zijn terwijl je wel een betere graka hebt
Vandaar dat ik nu even de F3Tc vergelijk met de F3F:
CPU:
F3F wint, echter zal het vaak niet merkbaar zijn. 10% verschil.
Geheugen:
F3Tc (ook de F3M) wint. Geheugen is welliswaar evensnel. Echter vormt de Core 2 Duo FSB van 667 een bottleneck terwijl de AMD echt gebruik kan maken van de volledige dualchannel capaciteit. Verder houdt de F3Tc meer geheugen over omdat er geen gedeeld geheugen voor de graka nodig is
Graka:
F3Tc wint makkelijk. De 7300 maakt gehakt van een intel integrated chipje. Verder heeft (ook de F3M) deze betere performance in HD beeld door middel van nVidia PureVideo. Las je games speelt zeker deze nemen.
HDD:
40GB extra voor de F3Tc/F3M lijkt me duidelijk
Batterij:
F3F wint door de zuinigere Core 2 Duo en deze heeft geen externe graka.
Gebruik je hem als typbak waarbij accuduur (heel) belangrijk is, neem dan de F3F. In alle andere gevallen zou ik voor de F3Tc gaan.
[
Voor 45% gewijzigd door
GENETX op 25-04-2007 11:30
]