heb ineens wat vreemds; in plaats van eenmaal een gewone opstart/doorstart, nu nogmaals herstart doorlopen van het bios, waarna verder alles het doet; heb even rondgekeken met google maar kan hier nog niets over vinden; iemand een helpende hand wat het zou kunnen zijn, waar ik naar moet kijken; asus a7n8x-e, windows xp, athlon xp 3200+, radeon 9600 xt 256; heb dual boot windows xp, maar dat gaat al paar jaar goed, verder een nas synology 106, ook dat loopt al maanden zonder problemen; dus wat zou hier plotsklaps kunnen spelen?
Ik heb het nu 3 keer gelezen en snap er geen hol van:
• Lees tekens?
• Alinea's ?
• ABN ipv gebrabbel ?
Zo kunnen wij er ook niks mee
• Lees tekens?
• Alinea's ?
• ABN ipv gebrabbel ?
Verwijderd
Ruud55 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:08:
heb ineens wat vreemds; in plaats van eenmaal een gewone opstart/doorstart, nu nogmaals herstart doorlopen van het bios, waarna verder alles het doet
Ja sorry, als ik het teruglees kan ik het me voorstellen. Het probleem is als volgt: ik start de computer op, maar in plaats van windows xp opstartscherm doet die een heropstart, dat wil zeggen dat hij gewoon nog een keer het bios doorloopt en vervolgens wel het windows xp opstartscherm geeft. Als de pc eenmaal loopt en ik dan een heropstart doe heeft hij dit probleem niet, dus het lijkt zich alleen voor te doen bij een "koude" start. Maar nogmaals voor die tijd nooit een probleem. En recent ook geen vernieuwingen.Notna schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:09:
Ik heb het nu 3 keer gelezen en snap er geen hol van:
• Lees tekens?
• Alinea's ?
• ABN ipv gebrabbel ?
Staan de tijd+datum nog goed of moet je die steeds aanpassen?
Zo ja, dan is je bios batterij leeg en moet je een nieuwe kopen.
Tijd en datum staan goed.ShellGhost schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:35:
Staan de tijd+datum nog goed of moet je die steeds aanpassen?
Kan niet vinden wat het zou kunnen zijn. Heeft iemand verder nog suggesties?Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:12:
[...]
huh? Misschien kun je het even wat duidelijker uitleggen? En ik denk dat je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook wel kunt gebruiken.
Check je condensatoren van je moederbord.
Het lijkt alsof tie de eerste keer met koude start niet genoeg stroom krijgt.
Misschien de gouden tip; ben even wat aan het googlen en topics aan het lezen; hoe zie je precies of condensatoren kapot zijn? waar moet je op letten?wowi schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:25:
Check je condensatoren van je moederbord.
[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 25-04-2007 12:55 ]
Verwijderd
Ze zijn niet vlak maar staan bol, en vaak is de inhoud (een bruine, opgedroogde vloeistof) eruit gelekt, zodat deze op en/of om de condensator is terecht gekomen.
Verwijderd
Het kan ook zijn dat windows een fatal error krijgt en automatisch een herstart doet. Mischien handig om automatisch herstarten bij een error uit te zetten. Dit zou ik trouwens altijd uitzetten, want dan zie je tenminste waar windows over zeurt.
Dat schiet ook weinig op.
Begin hier: PMG Beleid. Mocht je alsnog vastlopen, dan kun je wel een schone start doen, mits voldoend aan de in het beleid genoemde richtlijnen.
Begin hier: PMG Beleid. Mocht je alsnog vastlopen, dan kun je wel een schone start doen, mits voldoend aan de in het beleid genoemde richtlijnen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()