Outlook 2003 en een centraal adressenbestand

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24
Is het met Outlook 2003 (SP2) mogelijk om een centraal adressenbestand aan te maken?
(wat ze allemaal kunnen gebruiken voor het versturen van mail)

we gebruiken Outlook peer-to-peer. Dus zonder Exchange server.

we kunnen momenteel wel (beperkt) in elkaars agenda en mailbox kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 18:43
Ik weet niet met hoeveel gebruikers je werkt, maar is het geen idee om met hosted Exchange accounts te gaan werken. Het kost uiteraard wel iets, maar je lost je problemen er wel op een goede manier mee op, anders blijf je rommelen. Tegenwoordig zijn die abbo's ook niet zo duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:37

MRic3

Of praat ik weer poep?

Zou mss wel kunnen, maar wordt zeker niet ondersteund door MS.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Op de meest complete pc alles netjes en correct in contactpersonen invoeren.
Dan contactpersonen exporteren, dacht naar csv file

Op andere pc's de csv in contactpersonen importeren.

Dat is een manier.

Of alle contactpersonen als vcf-je in een gedeelde map opslaan, dan kun je ze per pc dubbelklikken en toevoegen aan je contactpersonen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
er werken een mannetje of 20,

en het is de bedoeling dat als een persoon een contact persoon toevoegt, deze ook te zien zijn bij de andere. is het niet mogelijk om een adres bestand te exporteren (die staat dan op de server) en ergens op een centrale plek te zetten op de server. en dat iedereen die gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
aZuL2001 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:13:

Of alle contactpersonen als vcf-je in een gedeelde map opslaan, dan kun je ze per pc dubbelklikken en toevoegen aan je contactpersonen.
dit lijkt me wel wat, maar als ik een nieuw bericht maak, en ik klik op: Aan, dan krijg ik niet de keuze om vcf's te selecteren....kijk ik er nu helemaal overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Als er 20 man werken is het misschien verstandig om toch te kijken naar een intern mailservertje.

Wat jij wil, het delen van contactpersonen, gaat niet in Outlook zonder bijv een mailserver.
(edit: zie oplossing NotoriousBAS, i stand corrected)

Vcf-jes is alleen maar een digitaal visitekaartje waarmee je op een eenvoudige manier de gegevens in je contactpersonen kunt krijgen. Je kunt er dus niet gelijk naar mailen.

[ Voor 6% gewijzigd door aZuL2001 op 25-04-2007 12:25 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Active Directory, maar goed dat is eigenlijk alleen te doen als je het voor meer dan enkel een centraal adressen boek wil gebruiken.

Anders kun je ook gewoon een LDAP server installeren zoals OpenLDAP

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:21
Busisness Contact Manager van MS, gratis te downloaden. Werkt hier goed op workstations (database op centrale server) maar van de laptops heb ik het snel weer verwijderd. Werden ontzettend traag als men remote verbinding maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Is een leuke oplossing.

Let op dat je dan ook een aanvullende download doet voor Outlook als in een speciaal servicepack.
En er is ook een versie die weer goed met SBS samen kan werken.

Dat het voor een laptop traag werkt (remote) is vrij logisch, waarschijnlijk staat de info in een access db, en die moet dan eerst over de lijn geen, voordat die gebruikt kan worden.

ik heb weer wat om mee te spelen, net als TS ;)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1