Ik heb een vraag.
Ik heb hier een netwerk W2K3r2.
Nu hadden in het verleden alle printers een vast ingesteld IP adres en handmatig een aangemaakt record in de DNS zodat de naam terug te vinden is.
Nu heb ik echter in de DHCP server reservations aangemaakt zodat deze automatisch worden toegewezen met een vast IP adres.
Dit gaat goed, echter de DNS neemt dit niet op zoals ik zou verwachten.
Als ik de oude DNS records verwijder dan komen deze keihard weer terug (IP adressen van printers zijn veranderd). Hiermee bedoel ik de Reveste Lookup. De forward lookup word niet automatisch aangemaakt.
De printers zijn op hun nieuwe DNS naam dus niet bereikbaar, op IP wél.
De werkstations die door dezelfde DHCP server worden bediend worden wél gewoon netjes in de DNS opgenomen.
De DHCP server stuurt netjes het IP van de DNS mee.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat vriendelijk dank!
Ik heb hier een netwerk W2K3r2.
Nu hadden in het verleden alle printers een vast ingesteld IP adres en handmatig een aangemaakt record in de DNS zodat de naam terug te vinden is.
Nu heb ik echter in de DHCP server reservations aangemaakt zodat deze automatisch worden toegewezen met een vast IP adres.
Dit gaat goed, echter de DNS neemt dit niet op zoals ik zou verwachten.
Als ik de oude DNS records verwijder dan komen deze keihard weer terug (IP adressen van printers zijn veranderd). Hiermee bedoel ik de Reveste Lookup. De forward lookup word niet automatisch aangemaakt.
De printers zijn op hun nieuwe DNS naam dus niet bereikbaar, op IP wél.
De werkstations die door dezelfde DHCP server worden bediend worden wél gewoon netjes in de DNS opgenomen.
De DHCP server stuurt netjes het IP van de DNS mee.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat vriendelijk dank!
[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 25-04-2007 08:51 ]