Vraag omtrent FP moderatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het gaat om dit nieuwsbericht:
nieuws: Hacker claimt DirectX 10 ook buiten Vista te kunnen draaien

Bijna alles vanaf de post van cool_deepblue gaat over Vista en hoe dat werkt danwel niet werkt.
Ik snap de relevantie niet naar het nieuwsbericht eerlijk gezegt en vraag me daarom ook af hoe dit het beste aangepakt kan worden.

Kan een wijs persoon hier even z'n licht over laten schijnen en mijn donkere pad verlichten? :P

Zat nog te twijfelen of het niet in het kleine-mismoderatie topic had gekunt, maar denk dat dit wel voor een discussie zal zorgen en verrampeneerd anders misschien dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad allemaal hardstikke off-topic. Dus ook die moderatie uitdelen... Heeft er al van mij bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Maar dan alleen de post van cool_deepblue of iedereen -1 offtopic geven?
Daar gaat het mij voornamelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:48
ShellGhost schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:36:
Maar dan alleen de post van cool_deepblue of iedereen -1 offtopic geven?
Daar gaat het mij voornamelijk om.
Een reactie op een off-topic post is vrijwel altijd off-topic, en dat modereer ik dan ook zo. Heel af en toe staat er daarnaast iets in dat wel ontopic is, maar dat moet dan wel echt iets toevoegen om "beloond" te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
bszz schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:01:
[...]

Een reactie op een off-topic post is vrijwel altijd off-topic, en dat modereer ik dan ook zo. Heel af en toe staat er daarnaast iets in dat wel ontopic is, maar dat moet dan wel echt iets toevoegen om "beloond" te worden.
Maar hoe kan iets iets toevoegen op een post die al offtopic is?
Iemand kan dan wel een briljante uitleg geven over hoe Vista met het geheugen om gaat, maar het blijft offtopic kwa nieuwsbericht.

Er zijn dus mensen die +2 hebben gehad voor offtopic posten.
Dus die zou ik dus ook een -1 offtopic moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Ik wil hier toch wel enige nuance aanbrengen. Een (eerste) offtopic reactie is helder, dat is doorgaans (überinteressante/behulpzame info als uitzondering) 0 offtopic. De opvolgende reacties kunnen weliswaar offtopic maar ook behulpzaam zijn en als het werkelijk behulpzaam en breed interessant is dan is een 0 imho te schraal. In regel beoordeel ik zo'n reactie op inhoud en trek er een puntje af vanwege het offtopic gehalte.

Ik stel voor dat je je per voorval laat leiden door je eigen inzicht, we moeten daarbij niet uit het oog verliezen dat de FAQ een richtlijn is en geen onverbiddelijke meester ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
botoo schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:08:
Ik wil hier toch wel enige nuance aanbrengen. Een (eerste) offtopic reactie is helder, dat is doorgaans (überinteressante/behulpzame info als uitzondering) 0 offtopic. De opvolgende reacties kunnen weliswaar offtopic maar ook behulpzaam zijn en als het werkelijk behulpzaam en breed interessant is dan is een 0 imho te schraal. In regel beoordeel ik zo'n reactie op inhoud en trek er een puntje af vanwege het offtopic gehalte.

Ik stel voor dat je je per voorval laat leiden door je eigen inzicht, we moeten daarbij niet uit het oog verliezen dat de FAQ een richtlijn is en geen onverbiddelijke meester ;)
Kijk, hier heb ik 100% iets en zal dit als leidraad gebruiken. :)

Bij de meeste dingen weet ik wel wat ik moet doen, tenzij ik er 0,0 van af weet.
Maar bij dit soort dingen vraag ik het toch liever eerst ff voordat ik boze reacties krijg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:48
ShellGhost schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:04:
[...]

Maar hoe kan iets iets toevoegen op een post die al offtopic is?
Iemand kan dan wel een briljante uitleg geven over hoe Vista met het geheugen om gaat, maar het blijft offtopic kwa nieuwsbericht.

Er zijn dus mensen die +2 hebben gehad voor offtopic posten.
Dus die zou ik dus ook een -1 offtopic moeten geven?
Iemand kan een briljante opmerking maken over hoe het geheugen Vista werkt én informatie geven over de DX10 'hack' in één post. De briljante opmerking is helaas offtopic, en de DX10 info is dan ontopic. In de beoordeling van de reactie als geheel probeer ik dan de (positieve) waardering van het on-topic deel van de post en de (negatieve) waardering van het offtopic allebei mee te wegen. Dat betekent in de praktijk dat de waardering voor de post een puntje lager uitvalt dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn methode is min-of-meer de manier waarop Botoo werkt.

De eerste off-topic post, krijgt een off-topic moderatie. Reactie op zo'n post, maak ik echter niet allemaal off-topic. De gehele thread wordt immers toch al (default) onzichtbaar als de eerste reactie op 0 komt te staan.
Bij de verdere reacties in de thread kijk ik dan naar de relevantie t.o.v. de eerdere post. Als het directe reacties op de voorgaande post zijn, krijgen ze een normale moderatie (met wat aftrek voor de off-topic thread.). Gaan de reacties weer verder afdwalen, dan geeft ik ze wel weer (en sneller) een off-topic.

Hangt er ook een beetje vanaf hoe de rest van de threads verlopen. Als er maar een handvol reacties op een onderwerp zijn, dan ben ik soepeler met de off-topic moderaties, dan in een onderwerp waar er al honderden reacties zijn.
Pagina: 1