[WD2500KS] harde schijf geeft errors zelfs na full format

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 16:56

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb dus 2 WD 250GB 16MB SATAII schijven die allebei in raid+0 draaiden tot 1 van de schijven een failing S.M.A.R.T. status aangaf en ik het hele zootje dus weer gewoon zonder raid heb laten draaien en alles geformatteerd heb, maar de errors niet meer van de schijf kreeg.. ik heb de schijf al volledig geformatteerd in NTFS wat een hele nacht duurde en daarvoor al geprobeerd Chkdsk er over heen te laten gaan.. maar geen succes ook met de tools van WD zelf zegtie dat alles gerepareerd is maar krijg ik net zo hard weer een failing S.M.A.R.T. status en een zeer slechte performance en veel data corruptie...

Ik ben echt ten einde raad.. want de schijf is ongeveer anderhalve maand oud.. MAAR ik ben de bon van mycom verloren.. en als dit nou permanente schade is zit ik met de gebakken peren...

heeft iemand nog enige suggesties wat ik nog zou kunnen proberen??

THNX

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

Verwijderd

een nieuwe halen en met die bon de oude terugbrengen?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 04:30:
een nieuwe halen en met die bon de oude terugbrengen?
Lekker ben jij!

TS: Even contact opnemen met mycom, heb je de factuur nog wel als email? deze kun je dan attachen. Gewoon je probleem uitleggen. Krijg je het niet voor mekaar met Mycom (wat me sterk lijkt) dan kun je altijd nog bij de HDfabrikant zelf aankloppen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:15
P5ycho schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:36:
[...]

Lekker ben jij!

TS: Even contact opnemen met mycom, heb je de factuur nog wel als email? deze kun je dan attachen. Gewoon je probleem uitleggen. Krijg je het niet voor mekaar met Mycom (wat me sterk lijkt) dan kun je altijd nog bij de HDfabrikant zelf aankloppen.
Komt toch op zelfde neer als wat jij zecht :? |:( 8)7

A Soldiers manual and a pair of boots.

• P5ycho
To_Tall schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:38:
[...]

Komt toch op zelfde neer als wat jij zecht :? |:( 8)7
Ik plaats jou even in hetzelfde rijtje als Indy2...
Eerlijkheid duurt het langst, bad karma, dat soort dingen. Zulke acties zijn een 'last resort'.

Bovendien is het 'wat jij zegt'

TS: De WD schijftools geven dus geen unrecoverable errors bij een uitgebreide scan? Ook geen smart errors?

[ Voor 12% gewijzigd door P5ycho op 25-04-2007 08:42 ]

• Cidious
  • Laatst online: 20-02 16:56

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
de WD tools geven WEL SMART errors maar GEEN unrecoverable errors met een uitgebreide scan.

Als ik een uitgebreide scan doe zegtie heel leuk dat er errors zijn en klik ik op repair en gaatie ze doodleuk repareren en zegtie dat de errors succesvol zijn gerepareerd maar de volgdende keer dat ik WD tools opstart staat er gewoon nog steeds SMART status: FAIL..

En goed ik heb gelukkig nog zo'n schijf gehaald bij Azerty hardware maar die heeft een andere code.. en dat staat ook op het garantie bewijs van azerty dus dat gaat niet door om die van mycom naar azerty te sturen.

Dus het enige wat ik kan doen ALS de schijf niet zelf meer te recoveren valt is om even een kopietje te maken van mijn rekening afschrift waar op staat dat ik bij mycom ben geweest en dat bedrag van de hardeschijf bij hun heb betaald, aangezien ik gelukkig nog wel met mijn pinpas betaald heb.

Maar iig THNX voor zover

[ Voor 33% gewijzigd door Cidious op 25-04-2007 13:03 ]

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• P5ycho
SMART errors zijn ook een reden om garantie te claimen imho, dus gewoon met mycom contact opnemen en als die koppig zijn bij WD zelf aankloppen voor fabrieksgarantie.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Ik heb geen aandelen van dit product maar heb zelf weleens resultaat behaald met Spinrite. Echter kun je smart naar mijn weten niet zomaar resetten, maar daar kan ik me in vergissen.

[ Voor 33% gewijzigd door Maartenvs op 25-04-2007 14:02 ]

• _trickster_
  • Laatst online: 22-02 21:59
gewoon garantie werk lijkt mij.
als mycom inderdaad lastig doet bij het ruilen, gewoon aanmelden bij WD, je moet hem dan zelf wel opsturen
maar krijgt binnen 2 weken keurig een nieuwe hdd terug.
de garantie regeling bij WD werkt echt goed gewoon.
Zelf al 3 keer gebruik van gemaakt.

als je zelf echt de hdd zelf niet zo lang kwijt kan zijn, kan je zelfs je creditcard nummer doorgeven.
sturen ze je eerst een nieuwe hdd op, daarna jij de defecte, als hij als defect gemarkeerd wordt, gebeurdt er niks, al is hij niet defect, wordt het bedrag van de nieuwe hdd van de creditcard afgeschreven. maar dat staat uitgebreid uitgelegt op de WD site.

Edit: Smart errors kan je niet resetten volgensmij, het is een Indicatie dat je hdd aan het overlijden is,
Zodat je de gegevens kan backuppen, en de hdd kan omruilen.

[ Voor 12% gewijzigd door _trickster_ op 25-04-2007 14:03 ]

Verwijderd

P5ycho schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:41:
[...]

Ik plaats jou even in hetzelfde rijtje als Indy2...
Eerlijkheid duurt het langst, bad karma, dat soort dingen. Zulke acties zijn een 'last resort'.

Bovendien is het 'wat jij zegt'

TS: De WD schijftools geven dus geen unrecoverable errors bij een uitgebreide scan? Ook geen smart errors?
Even een kleine aanvulling..het punt is dat de TS z'n bon kwijt is.(slordig maar kan gebeuren)
Wanneer hij vervolgens hetzelfde model schijf bij dezelfde(!) zaak koopt(zo veel kosten die schijven nou ook weer niet) is het probleem voor de TS opgelost.
Uiteindelijk heeft de TS dan 3 dezelfde schijven(de 2 die hij in eerste instantie had gekocht en een extra), zo kan de TS iig verder en wanneer de kapotte schijf onder garantie terugkomt en heeft hij er een extra schijf bij(zelf betaald en wel).
Pagina: 1