Ik heb een probleempje met het volgende, ik heb een forumulier en die is is opgebouwd uit 2 tekstboxen.
1 normale en 1 gevuld vanuit de database met een For...Next Loop.
Nu heb ik het zo gemaakt in een test bestand:
Als ik dit nu ga vertalen naar m'n 'echte' script krijg je ongeveer onderstaande situatie:
Maar nu krijg ik de melding dat in de bovenste regel waar ik de "<% for f=1 to 1 %>"; als optie aangeef een foutmelding dat:
INu begrijp ik dat het asp eerst wordt uitgevoerd aangezien dit serverside is maar aangezien het in een Javascript functie staat zou ie het niet uit mogen voeren.
Ik heb al geprobeerd het tussne haakjes te zetten, de <% for f=0 to 0 %> op te splitsen maar dan genereerd ie ook een foutmelding.
Dus ik hoop dat ik nu voldoende heb aangettond het ook zelf te kunnen
1 normale en 1 gevuld vanuit de database met een For...Next Loop.
Nu heb ik het zo gemaakt in een test bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <html> <head> <title>Test</title> <script type="text/javascript"> function update() { var waarde = document.getElementById("Test").value; if (waarde == 0) { document.getElementById("Blaat").innerHTML = "Blaat A"; } else { document.getElementById("Blaat").innerHTML = "Blaat B"; } } </script> </head> <body> <select name="save" id="Test" onchange="update()"> <option value="0" selected>A</option> <option value="1">B</option> </select> <table> <tr> <td> <div id="Blaat">Blaat A</div> </td> </tr> </table> </body> </html> |
Als ik dit nu ga vertalen naar m'n 'echte' script krijg je ongeveer onderstaande situatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <html> <head> <title>Test</title> <script type="text/javascript"> function update() { var waarde = document.getElementById("Test").value; if (waarde == 0) { document.getElementById("Blaat").innerHTML = "<% for f=1 to 1 %>"; } else { document.getElementById("Blaat").innerHTML = "<% for f=0 to 0 %>"; } } </script> </head> <body> <select name="save" id="Test" onchange="update()"> <option value="0" selected>A</option> <option value="1">B</option> </select> <table> <tr> <td> <select name="save2"> <div id="blaat"><% for f=0 to uBound(pArrayPaymentMethods)-1 %></div> <option value="<%=f%>"> <%=pPaymentMethodDescription%></option> <%next%> </select> </td> </tr> </table> </body> </html> |
Maar nu krijg ik de melding dat in de bovenste regel waar ik de "<% for f=1 to 1 %>"; als optie aangeef een foutmelding dat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Microsoft VBScript compilation error '800a0410' Invalid 'for' loop control variable test.asp, line 10 for f=1 to 1 -----^ |
INu begrijp ik dat het asp eerst wordt uitgevoerd aangezien dit serverside is maar aangezien het in een Javascript functie staat zou ie het niet uit mogen voeren.
Ik heb al geprobeerd het tussne haakjes te zetten, de <% for f=0 to 0 %> op te splitsen maar dan genereerd ie ook een foutmelding.
Dus ik hoop dat ik nu voldoende heb aangettond het ook zelf te kunnen

Never eat yellow snow...