Toon posts:

Audio PC : 1000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.40Ghz (Socket 775) €279
Moederbord: Asus Striker Extreme €319
Geheugen: 2x Dimm 1 Giga 800 Mhz DDRII €150
Koeling: Zalman CNPS9500 AT €50
HD: SEAGATE Barracuda 7200.10 - 320 GB - SATA-II €83
Kast: Antec Sonata II incl 450 watt €104
Beeldkaart: Sparkle GeForce 6200 256MB DDR2 AGP €59
Extra toebehoren: Benq DVD-Rom 16x50 1650V €19
Floppy €9

som €1072

Ik beschik reeds over een externe HD van 500gb voor data bij te houden, een plextor DVD-brander, een audio-kaart met voldoende I/O+midi, een leuke monitor, toetsenbord, muis en wat audio controllers.

- Mijn bedoeling is hier een stevig en stabiel systeem te bouwen die zonder moeite een aantal applicaties samen aankan (zie een logic of ableton + VST's).
- Ik denk dat ik met deze processor goed zit en vermoed dat de prijs hiervan binnenkort nog zal dalen (de site waar ik deze ben gaan halen is laatst op 20/04/07 geupdate)
- De reden waarom ik dit moederbord heb uitgekozen is dat deze nogal makkelijk te upgraden is, zo is die quadcore ready en kan ik tot 8GB RAM geheugen gaan. Of is dit gewoon veel te veel?
- Geheugen, voorlopig voldoende hiermee, en ik zou kunnen upgraden naarmate de applicaties zwaarder worden
- Wat betreft de kast dacht ik eerst aan zo een Antec P180 + extra voeding, maar dan toch overgestapt naar die Sonata II aangezien ik er wel goede dingen over lees.
- Beeldkaart... het is niet de bedoeling dat ik ga gamen, of toch niet binnenkort. Daarom heb ik er maar een vrij goedkope uitgekozen. De TV-out is altijd handig.
- Ventilator ... ik vermoed dat die van zalman een beetje stil zijn.

Ik lees hier veel over overclocken enzo, maar dat ben ik niet van plan. Verder kan ik me niet echt inbeelden aan wat ik nog moet denken...

Alvast bedankt voor de tips en tot morgen!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:31

aex351

I am the one

Je hebt gewoon de duurste moederbord gepakt?
Het moederbord dat je gekozen hebt valt meer in de overclockers segment. Voor echte computer fanatiekelingen zal ik maar zeggen. Ik denk dat je die 319 euro wel beter kan besteden.

Je mist ook nog een voeding in je setup. Verder dan dat kan je mooie high end componenten in je systeem stoppen vanwege recente prijsdalingen hier en daar. Geheugen is echt ongeloofelijk goedkoop nu. Ongeloofelijk.

< dit stukje webruimte is te huur >

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Moederbord vind ik wat overdreven, een P5B-Deluxe voldoet prima, 8Gb aan ram is beetje te veel naar mijn mening. (plus dat 319 euro voor een mobo wel érg veel geld is)

Kast zou ik 100% een P180 voor nemen ivm geluidsproductie.

Harde schijf zou ik een Samsung nemen omdat ze én snel zijn én totaal geen geluid maken.

Ben zelf ook muziekproducer, en moet zeggen dat ik mijn systeem praktisch niet hoor (zie signature voor specs)

Soundcloud

Verwijderd

Topicstarter
Thx guys, ik had al zo een vermoeden dat die striker extreme er zwaar over was. Dus die PD5 Deluxe is zowat de standaard. Heb deze er dan ook ingezet en met het prijsverschil toch maar zo een Antec P180 gekozen. Maar ik zie hier vaak die Sonata II terugkomen, is deze dan ook niet stil, of anders hoe groot is het verschil met die P180?

+ Wat ik me afvraag... ik zou voorlopig nog met windows XP werken, maar binnen een jaartje of 2 waarschijnlijk toch de stap naar Vista zetten. Is dit systeem hier dan ook klaar voor?

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.40Ghz (Socket 775) 279 €
Asus P5B Deluxe 199 €
Geheugen: 2x Dimm 1 Giga 800 Mhz DDRII 150 €
Koeling: Zalman CNPS9500 AT 50 €
Samsung SpinPoint P120 SP2504C - 250 Gb - 7200 RPM - 8 Mb - SATA II 71 €
Antec Performance One P180 119 €
COOLER MASTER Igreen PC Alimentatie 500W 77 €
Beeldkaart: Sparkle GeForce 6200 256MB DDR2 AGP 59 €
Extra toebehoren: Benq DVD-Rom 16x50 1650V 19 €
Floppy 9 €

Totaal 1.032 €

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik zie geen geluidskaart staan.. ik hoop dat je niet op de onboard kaart aan de gang wil met asio?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:42:Ik beschik reeds over een externe HD van 500gb voor data bij te houden, een plextor DVD-brander, een audio-kaart met voldoende I/O+midi, een leuke monitor, toetsenbord, muis en wat audio controllers.
;) :)

Verwijderd

e6600 220
asus p5b 100
4 gb mem, PC 4200, 200 euro
seagate baracuda 500 GB , 100 euro
sonata 2 100
videokaart 6200
NEC dvd rom
en een geluidskaart van 200 euro

Dit beter?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 13:31 ]

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 28-01 23:12
Oke, ik denk dat je systeem een beetje overkill is als je kijkt naar je moederbord en je koeler.

Moederbord: Asus Striker Extreme €319

Als je veel dingen met geluid doet KOOP DAN GEEN ASUS! Hun onboard geluid is altijd al van de laagste kwaliteit geweest. En het bord is sowieso een grote overkill als je kijkt dat de MSI P6N Sli en een Gigabyte DS4 sneller zijn, goedkoper en evenveel heatpipes hebben. Ik raad je dus ook zeker aan om een Creative X-Fi kaartje te kopen voor 120 euro met het geld dat je bespaard op je moederbord. En bijna alle moederborden hebben tegenwoordig de 1333FSB bios update dus ze kunnen bijna allenmaal wel een quad trekken ;)

En btw MSI borden hebben het best onboard gelui op Intel na ;)

Verder is je processorkoeler duur, slecht en lawaaierig vergeleken met de Sytche Infinity voor 38 euro. Deze koeler houd je processor ongeveer 6 graden koeler en doet dit op een lager db!

Als je verder niet gaat overklocken is je moederbord nog meer overkill! En kan je ook gewoon kingstone of Twinmoss PC5300 DDR667 nemen dat je voor 2 gigabyte maar 95 euro kost!

Specs

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:49

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:42:
Beeldkaart: Sparkle GeForce 6200 256MB DDR2 AGP €59
Volgens mij gaat dat niet passen op een PCI-e bord :>
Neem een ander moederbord en een nette geluidskaart die voldoet aan je eisen

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32
Solid_Aapie schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:32:

Ik raad je dus ook zeker aan om een Creative X-Fi kaartje te kopen voor 120 euro met het geld dat je bespaard op je moederbord.
Hij heeft al een geluidskaart! En als je echt met audio aan de slag wil koop je niet een Creative kaartje.

@ TS, ben wel benieuwd naar de geluidskaart. Welke heb je liggen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Solid_Aapie schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:32:
Als je veel dingen met geluid doet KOOP DAN GEEN ASUS! Hun onboard geluid is altijd al van de laagste kwaliteit geweest.
Alsof hij de onboard geluidskaart gaat gebruiken voor professionele audiobewerking. |:(

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Om welke geluidskaart gaat het ?
Ik zou juist kijken naar een moederbord met zo min mogelijk "lag" zodat je asio zo laag mogelijk kan aftrimmen.

Kijk eens bij het merk van je audiokaart welke borden zij aanraden.

En 4 gb is op zich geen overbodige luxe bij het bewerken van rauwe audio data.

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik raad je aan een geluidskaart te kopen zoals een m-audio, zelf ook een m-audio, en dat is echt een aanrader!
Als je audio pc wilt, moet er zeker soortgelijke geluidskaart in, en niet gaan voor een goedkope of creative kaart.
Voor gamen is standaard of creative kaart prima, maar als je echt wilt genieten van je geluid, koop dan direct goed.

En nog een aanrader is voor de rest pc zo stil mogelijk, zoals b.v. waterkoeling en passief.

[ Voor 32% gewijzigd door w3news op 25-04-2007 13:55 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

• Gianni Rombios
  • Niet online
Samsung P120 zou ik niet doen de T166 serie is iets stiller en sneller. De S166 die ikzelf net heb gekocht is nóg wat stiller maar is maximaal 160GB (maar 1 platter). Ik zou iig 2 schijven nemen, 1 systeem en 1 audio "streaming" schijf. Zelf heb ik net gister deze korte survey gemaakt http://tweakers.net/productsurvey/survey/4377 over de S166. Ik heb dus 1 systeemschijf en 2 S166's in Raid 0 voor de zware projecten (Sonar 6 PE).

[ Voor 31% gewijzigd door Gianni Rombios op 25-04-2007 13:57 ]

Verwijderd

e6600 220
asus p5b 100
4 gb mem, PC 4200, 200
seagate baracuda 500 GB , 100
sonata 2 100
videokaart 6200 60
NEC dvd rom 20
EN deze geluidskaart dan: 200
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=KK%23C65

precies 1000 euro :*)

• ChojinZ
w3news schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:53:
Ik raad je aan een geluidskaart te kopen zoals een m-audio, zelf ook een m-audio, en dat is echt een aanrader!
Als je audio pc wilt, moet er zeker soortgelijke geluidskaart in, en niet gaan voor een goedkope of creative kaart.
Voor gamen is standaard of creative kaart prima, maar als je echt wilt genieten van je geluid, koop dan direct goed.

En nog een aanrader is voor de rest pc zo stil mogelijk, zoals b.v. waterkoeling en passief.
Aaaaarrrggghhh!!! |:(

Kunnen mensen niet lezen ofzo? dit is de 3e al die begint over een geluidskaart. LEZEN!!! HIJ HEEFT AL EEN GELUIDSKAART!!!!!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:59:
[...]

Kunnen mensen niet lezen ofzo? dit is de 3e al die begint over een geluidskaart. LEZEN!!! HIJ HEEFT AL EEN GELUIDSKAART!!!!!
Maar waarschijnlijk een die niet goed genoeg is, anders moet hij gewoon zeggen welke :(

• w3news
kaart:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Revolution71-main.html
prijs:
http://tweakers.net/pricewatch/56234/M-Audio-Revolution-7.1-prijzen.html

Dit is aan te raden ipv die creative.
kan tenminste echt 24bit in tegenstelling tot xfi die trucjes uithaalt, net als 44.1kHz die niet echt 44,1 is maar omgezet wordt naar 48.

De M-audio is het kleine broertje van de professionele kaarten, maar niet ingewikkeld!
Zoek daar maar wat informatie over, je zult zien dat er meer is dan creative.

• w3news
ChojinZ schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:59:
[...]

waar? staat alleen net op zijn lijst die van 200 euro.
of bedoel je onboard?

edit: foutje, je hebt gelijk, had er over heen gekeken.

[ Voor 10% gewijzigd door w3news op 25-04-2007 14:20 ]

• ChojinZ
w3news schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:08:
[...]

waar? staat alleen net op zijn lijst die van 200 euro.
of bedoel je onboard?
Uit het starttopic:

"Ik beschik reeds over een externe HD van 500gb voor data bij te houden, een plextor DVD-brander, een audio-kaart met voldoende I/O+midi, een leuke monitor, toetsenbord, muis en wat audio controllers."

Daarnaast geeft hij het nogmaals aan in de 4e reactie van boven!

[ Voor 7% gewijzigd door ChojinZ op 25-04-2007 14:12 ]

Verwijderd

http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT-main.html
250 euro, bast beter in zijn budget denk ik, aangezien hij toch niet gaat gamen.

Verwijderd

Hij zal toch zelf wel weten of die kaart goed is :(

@Solid Aapie
Ik weet niet of je onder een steen leeft ofso.. Maar Asus levert samen met gigabythe de beste mobo's. MSI is brak, zo hoor ik alleen maar mensen met problemen i.v.m. MSI mobos. En gigabyte en asus hebben vrijwel dezelfde onboard geluidskaarten.

Ook heeft hij al een geluidkaart, en als je kunt lezen dat weet je zo dat de zalman niet slecht en duur is. Als je maar een paar graden slechter bent dan de infinity is hij toch niet meteen slecht! Daar komt nog bij dat die infinity enorm is, wat niet in elke kast past. Even een vergelijking als je het nu nog niet snapt: Neem de geforce 8800GTX op dit moment de top, maar ook al is de 8800GTS 320MB langzamer dan maakt die kaart toch niet meteen slecht. Ik vind het onzinnig om alles wat niet de top is gelijk slecht te noemen!! :( :(

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:54

Snippertje

Light up your life

Ik zou iig de videokaart even veranderen in een PCI express variant ;) En hij heeft dus al een geluidskaart met voldoende mogelijkheden...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 28-01 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:11:
Hij zal toch zelf wel weten of die kaart goed is :(

@Solid Aapie
Ik weet niet of je onder een steen leeft ofso.. Maar Asus levert samen met gigabythe de beste mobo's. MSI is brak, zo hoor ik alleen maar mensen met problemen i.v.m. MSI mobos. En gigabyte en asus hebben vrijwel dezelfde onboard geluidskaarten.

Ook heeft hij al een geluidkaart, en als je kunt lezen dat weet je zo dat de zalman niet slecht en duur is. Als je maar een paar graden slechter bent dan de infinity is hij toch niet meteen slecht! Daar komt nog bij dat die infinity enorm is, wat niet in elke kast past. Even een vergelijking als je het nu nog niet snapt: Neem de geforce 8800GTX op dit moment de top, maar ook al is de 8800GTS 320MB langzamer dan maakt die kaart toch niet meteen slecht. Ik vind het onzinnig om alles wat niet de top is gelijk slecht te noemen!! :( :(
Ga jij maar even snel wat reviews lezen! Want je bent momenteel niet goed geinformeerd over de huidge moederbord prestaties. Ik geef toe dat MSI vroeger een minder merk was maar ze hebben nu een nieuwe weg in geslagen en hun moedeborden leverten top prestaties!

Verder als je kijkt naar dx10 zou ik zeggen dat je weinig hebt aan je 8600GTS gewoon in de zin als je weet dat 2x 8800gtx net crysis kunnen trekken op medium settings met een fps van 30. En de 8800gts 320mb je meer prestaties voor je geld bied dan een 8600gts is gewoon zo!
En de zalman koeler is ook groot maar om 12 euro meer te betalen voor slechtere prestaties? Waarom probeer jij dit waar te praten? Probeer je hem gewoon slecht advies te geven? |:(
En ik heb onderhand wel gelezen dat hij al een geluidskaart had heb het even over het hoofd gezien kan gebeuren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Solid_Aapie op 25-04-2007 14:45 ]

Specs

Verwijderd

Je bent vergeten een geluidskaart in je lijstje op te nemen :D
Creative moet je hebben _/-\o_ ;)

Nee grapje, systeem ziet er goed uit.. bij Alternate kan je momenteel al een 500 Gb SATA 2 Seagate schijf krijgen voor 99 euro. En die grafische kaart is prima die gebruik ik ook in mijn DAW.

Ik heb zelf ooit gekozen voor de MSI K8N Neo2 Platinum moederbord, nooit problemen mee gehad en makkelijk over te clocken (zonder overclock kennis) Daar zal nu ongetwijfeld een opvolger van zijn.

Ik heb zelf niet al teveel verstand van hardware maar socket 939 is denk ik wel praktisch voor je MB.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de vele replies. Nu even niet de tijd om ze allemaal grondig te lezen, doe ik straks zeker.

Maar om verdere stress te vermijden even over de geluidskaart. Ik Heb:

M-Audio Delta 1010 LT PC/Mac 8 In/Out, 24Bit/96kHz, 2xMic, SPDIF,Midi

The Delta 1010 LT is a high quality and and yet affordable 24Bit/96kHz-recording system with 8 analog in- and outputs, microphone preamp, S/PDIF- and Midi-In/-Out. The high quality symmetrical XLR-microphone inputs can be switched to line level via a Jumper. In case the connection possibilities are not enough, up to 4 Delta cards can be cascaded in one system.
Features:
up to 24bit/96kHz - 8 analogue in- and outputs, two of which include high quality mic. Preamps with XLR inputs - AC3 and DTS capable - Midi I/O - S/PDIF I/O (coaxial) - Word Clock I/O - Direct Monitoring - PCI 2.2-compatible to Mac G5 - drivers for MAC (OS9.x/OSX) and PC (Win 95, 98, ME, 2000, XP and Linux) - supports MultiClient, ASIO, WDM, MME, DirectSound, GSIF and Soundmanager.

Afbeeldingslocatie: http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/PCM/PCM0001/PCM0001805%2D000/PCM0001805%2D000.tif&tmp=images400&path=Pfad%201

Verwijderd

Het enige wat hij doet met het systeem is applicaties draaien en daarnaast wil hij een goed upgradebaar systeem. Mijn idee:

Intel C2D E4300 (114 pleuro) mega bang-for-the-buck zonder veel performance te verliezen tov. E6x00-series.
Asus P5B-VM SE (DX10 Ready onboard videochip ;), support 8GB RAM, Quad-Core Ready)
Kingston ValueRAM 2 GB DDR2 PC4200 Dual Channel (goedkoop 2Gb DDR2 gezien applicaties geen hogere geheugensnelheid vereisen)
Seagate Barracuda 320GB (ik neem aan dit je 320 ipv 250 kiest voor ruimte? anders 250 nemen, geen grootse performancewinst tov. prijsverschil)
Aspire X-Qpack 420W 1x120mm (compact) // Arctic Silentium T2 Pro 500W 1x120mm 1x80mm (stil) // Antec Sonata II 450W (bewezen kwaliteit)
Samsung S-SH182M (Stil, 18x leessnelheid)

Onder de 500 bij meeste shops, klinkt mij wat beter in de oren dan die 1000 die je eerst veronderstelde. Kan je gebruiken voor een paar mooie Sennheisertjes ;) (HD595 any1?)

Suc6!

Edit: voor als de stockcooler je echt ga storen zijn er altijd goeie aftermarket coolers die niet te duur zijn en toch het gewenste effect geven, ik raad aan de Arctic Freezer 7 Pro, maar je harddisk zal meer geluid produceren. Indien die je ook stoort, kies dan een Samsung hdd gezien deze altijd bekend staan om hun stilte.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 16:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:16:
Het enige wat hij doet met het systeem is applicaties draaien en daarnaast wil hij een goed upgradebaar systeem. Mijn idee:

Intel C2D E4300 (114 pleuro) mega bang-for-the-buck zonder veel performance te verliezen tov. E6x00-series.
Asus P5B-VM SE (DX10 Ready onboard videochip ;), support 8GB RAM, Quad-Core Ready)
Kingston ValueRAM 2 GB DDR2 PC4200 Dual Channel (goedkoop 2Gb DDR2 gezien applicaties geen hogere geheugensnelheid vereisen)
Seagate Barracuda 320GB (ik neem aan dit je 320 ipv 250 kiest voor ruimte? anders 250 nemen, geen grootse performancewinst tov. prijsverschil)
Aspire X-Qpack 420W 1x120mm (compact) // Arctic Silentium T2 Pro 500W 1x120mm 1x80mm (stil) // Antec Sonata II 450W (bewezen kwaliteit)

Onder de 500 bij meeste shops, klinkt mij wat beter in de oren dan die 1000 die je eerst veronderstelde. Kan je gebruiken voor een paar mooie Sennheisertjes ;) (HD595 any1?)

Suc6!

Edit: voor als de stockcooler je echt ga storen zijn er altijd goeie aftermarket coolers die niet te duur zijn en toch het gewenste effect geven, ik raad aan de Arctic Freezer 7 Pro, maar je harddisk zal meer geluid produceren
Als zijn budget toch 1000 euro is......
ik denk dat 4 GB mem geen overbodige luxe is en een q6600 ook een optie kan zijn??

q6600 500
4 gb mem 200
kast+voeding 100
HDD +dvd + floppy 100
infinity 40 + videokaart 60
Mobo 100
ook 1100

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 16:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:21:
[...]

Als zijn budget toch 1000 euro is......
ik denk dat 4 GB mem geen overbodige luxe is en een q6600 ook een optie kan zijn??
Sinds wanneer moet je je budgetlimiet altijd naderen? Een echte Nederlander koopt wat hij gebruikt, niet wat hij kan betalen ;) Ten eerste 4GB...... Een van de zwaarste applicaties van het moment (die ik ken, maar mijn kennis gaat niet verder dan games :9 ) is Battlefield 2. Dit is een van de weinige applicaties waarbij 1GB niet de uiterste performance kan leveren. Waar in godsnaam ga je dan een applicatie vandaan toveren die niet genoeg heeft aan 2GB?
Ten tweede quad-core, dit is tot dusver nog geen true quadcore, het zijn twee gesplitste dual-core's, wat in totaal 4 halvegare cores geeft. Doordat de cores dan afzonderlijk sterker zijn gemaakt, noemt Intel ze volwaardige quadcores, maar schijn bedriegt ;), de AMD Barcelona zal de eerste echte quad-core worden, en die zal dan ook de huidige Intels verpletteren (en dat zeg ik als neutraal persoon). Applicaties die zoveel belasting kunnen veroorzaken waardoor dual-cores niet geschikt zijn, zullen nog niet binnen het komende halve decennia 3 jaar op de markt komen, ben ik iig heilig van overtuigd.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 16:40 ]

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:23:
[...]

Sinds wanneer moet je je budgetlimiet altijd naderen? Een echte Nederlander koopt wat hij gebruikt, niet wat hij kan betalen ;) Ten eerste 4GB...... Een van de zwaarste applicaties van het moment (die ik ken, maar mijn kennis gaat niet verder dan games :9 ) is Battlefield 2. Dit is een van de weinige applicaties waarbij 1GB niet de uiterste performance kan leveren. Waar in godsnaam ga je dan een applicatie vandaan toveren die niet genoeg heeft aan 2GB?
Vergeet niet dat we het over een audio systeem hebben he.

Cubase/Logic/whatever programma met VST(i) ondersteuning trekt aardig wat rammetjes weg.
En daarnaast wil je natuurlijk ook een editor daarnaast open hebben staan ivm stukjes wegknippen e.d.
Zelf draai ik Renoise (www.renoise.com) met minimaal 8 VSTi's per nummer, daarnaast staat Audition/msn/IE/Winamp etc nog open.
Dus 4GB overkill ? ik denk persoonlijk van niet :)

btw, elk audioprogramma maakt gebruik van dual-core, aangezien elke VSTi weer een andere thread is. Windows gaat het automatisch verdelen over de cores.

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 25-04-2007 17:46 ]

Soundcloud

• IceglovE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01 13:59
kaos- schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:45:
[...]

btw, elk audioprogramma maakt gebruik van dual-core, aangezien elke VSTi weer een andere thread is. Windows gaat het automatisch verdelen over de cores.
Dat is niet helemaal waar. Cubase LE en SE en alle versies lager dan sx/sl3, ondersteunen geen dualcore en zullen maar van 1 core gebruik maken. Hoe het met andere audioprogramma's zit weet ik niet, maar ze kunnen dus niet allemaal met dualcore omgaan.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
IceglovE schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:55:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Cubase LE en SE en alle versies lager dan sx/sl3, ondersteunen geen dualcore en zullen maar van 1 core gebruik maken. Hoe het met andere audioprogramma's zit weet ik niet, maar ze kunnen dus niet allemaal met dualcore omgaan.
Kan best zijn dat die progsel perfect single-threaded werken en dus zelfs de scheduling die windows doet je niks oplevert, maar dan nog lijkt me een dualcore sowieso aan te raden voor deze pc: toekomstgericht en met het oog op mulitasking; cubase of eender wat kan rustig wat rekenen zonder dat andere progsels daar last van hebben...

• IceglovE
Dat een dualcore aan te raden is ben ik het helemaal mee eens. Neemt niet weg dat een quadcore zwaar overkill kan zijn, afhankelijk van het audioprogramma dat gebruikt wordt.

• kaos001
IceglovE schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:55:
[...]

Ik kan het zelfs bewijzen dat het wel kan.
Het programma zelf ondersteunt het inderdaad niet, maar de VSTi's zijn aparte programma's die je load in je audioprogramma. En windows verdeeld dan zijn 2 cores over die programma's.

Kan wel even screenshot maken als dat nodig is :)
IceglovE schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:02:
Dat een dualcore aan te raden is ben ik het helemaal mee eens. Neemt niet weg dat een quadcore zwaar overkill kan zijn, afhankelijk van het audioprogramma dat gebruikt wordt.
Quadcore kán overkill zijn inderdaad als je alleen maar gebruik maakt van samples. Als je enorm zware VST's gaat lopen automaten maakt hij wel degelijk gebruik van zijn 4 cores.
Op dit moment zal je daar nog niet zoveel van merken, maar ik gok dat over een jaartje of 2 dit zeker geen overbodige luxe zal zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door kaos001 op 25-04-2007 20:20 ]

Soundcloud

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:59

ralpje

Deugpopje

Om nog even onafhankelijk mee te kijken: wellicht is het idee om wel te zorgen dat je een graka hebt die meerdere monitoren aan kan sturen. Ik kan me voorstellen dat bij het gebruik van veel sporen in Cubase / Audition het wel prettig is om een dual-monitor set up te hebben.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

[quote]Solid_Aapie schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:42:
[...]

Ga jij maar even snel wat reviews lezen! Want je bent momenteel niet goed geinformeerd over de huidge moederbord prestaties. Ik geef toe dat MSI vroeger een minder merk was maar ze hebben nu een nieuwe weg in geslagen en hun moedeborden leverten top prestaties!

Kun je ook aangeven vanaf welk mobo type ze nu wel goed zijn?
Dat vroeger, hoe lang is dat geleden?

• IceglovE
kaos- schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:17:
[...]

Ik kan het zelfs bewijzen dat het wel kan.
Het programma zelf ondersteunt het inderdaad niet, maar de VSTi's zijn aparte programma's die je load in je audioprogramma. En windows verdeeld dan zijn 2 cores over die programma's.

Kan wel even screenshot maken als dat nodig is :)

[...]

Quadcore kán overkill zijn inderdaad als je alleen maar gebruik maakt van samples. Als je enorm zware VST's gaat lopen automaten maakt hij wel degelijk gebruik van zijn 4 cores.
Op dit moment zal je daar nog niet zoveel van merken, maar ik gok dat over een jaartje of 2 dit zeker geen overbodige luxe zal zijn.
Dat is interessant, ik wist niet dat het zo werkte. Na veel gelezen te hebben over oudere cubase versies die grote problemen geven wanneer hyperthreading ingeschakeld is (op P4's natuurlijk) en de specslist op steinberg.net die zegt dat de goedkopere cubase versies geen dualcore ondersteunen dacht ik dat de programma's meerdere threads echt niet zouden snappen.

Over een jaar of 2 zal quadcore misschien geen overbodige luxe meer zijn, echter vind ik dat quadcore op dit moment nog flink aan de prijs is tov de winst die je er nú (dus niet over 2 jaar) mee haalt. Uiteraard is dit persoonlijk en hangt het van je werkwijze af. Bij het automaten van zware vst's kun je natuurlijk de 'freeze' functie gebruiken of het kanaal simpelweg renderen zodat het bijna niks meer van je cpu gebruikt. Houd je alles liever realtime, dan is een wat zwaardere computer verstandig.

Verwijderd

Nix van benoiod gehoord vandaag :/ naja ik bump wel ff Iemand nog opmerkingen over dit (mijn voorgestelde lijstje)?:

• enchion
  • Niet online
wat harddisk betreft is het misschien interessant om er een laptopharddisk in te zetten met een verloopstukje = absoluut geruisloos.

En verder misschien een lange vga en usb verlengkabel zodat je je kast in een andere kamer kan zetten. (stiller kan dan gewoon niet)

How do you save a random generator ?

• kaos001
enchion schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:04:
wat harddisk betreft is het misschien interessant om er een laptopharddisk in te zetten met een verloopstukje = absoluut geruisloos.
Niet slim ivm audiosysteem.
Snelheid van je disk is absoluut belangrijk met audioapplicaties.
Samsung schijven van tegenwoordig zijn stiller dan laptop schijven kan ik je zeggen. (met andere woorden : totaal onhoorbaar)

Soundcloud

Pagina: 1