[g++ & Mysql++] undefined reference to connect_to_db

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 10:43

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier in het goeie forum zit, zo niet, dan hoor ik het graag :)

Ik probeer een example van mysql++ te compileren, en volgens mij doe ik iets fout met het linken. Ik gebruik de g++ compiler van Linux, en dit is wat ik gebruik om die example te compileren:
code:
1
2
3
4
laptop:/usr/src/mysql++-2.2.3/examples # g++ -I/usr/include/mysql -I/usr/local/include/mysql++ -L/usr/lib/mysql -lmysqlclient -lmysqlpp -o simple1 simple1.cpp
/tmp/ccFDa8Ot.o: In function `main':
simple1.cpp:(.text+0xbe): undefined reference to `connect_to_db(int, char**, mysqlpp::Connection&, char const*)'
collect2: ld returned 1 exit status

Op internet kan ik er weinig over vinden, behalve dan dat ik naar een util mode moet linken, wat ik niet voor elkaar krijg (ik weet niet hoe en waar die util mode te bereiken is), en iemand geeft als tip om "mysql.cpp" te includen. Maar die heb ik niet op mijn systeem staan. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 19:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Misschien kun je kijken of pkgconfig (of is het pkg-config?) MySQL kent, en dan kijken welke libs je allemaal nodig hebt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Nee, dat is het probleem niet :) MySQL, MySQL-devel en MySQL++ heb ik allemaal geinstalleerd. Het compileert ook wel, alleen het linken gaat verkeerd. Ik denk dan ook dat ik fout zit wat betreft de parameters, maar hoe ik het anders moet doen, dat weet ik dus niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Hmail op 25-04-2007 11:56 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

mysql-config --libs en mysql-config --cflags hebben vaak wel zinnige informatie die helpen met compilen

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
mysql_config zal dat dan zijn neem ik aan :P
Maar helaas, dat mocht ook niet baten :( Ik heb het idee dat het fout gaat in MySQL++, maar wat en waarom, dat weet ik dus niet.