Toon posts:

Hulp Htpc

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Processor :Intel Pentium D 2,8 ghz
Moederbord: Asus P5WD2 Premium
Geheugen: Corsair PC 4300
Videokaart: Ati X1800Xt
Harddisk: Western Digital 320 GB 8mb
Optische drive: Asus DVD-rw*
Geluidskaart Onboard
Behuizing: Lian Li Pc-c31b *
Voeding: Realpower 550 Watt
CPU-koeler: Artic freezer 7 Pro*
Monitor: Mycom 32 inch Hd-ready
Toetsenbord: Desktop Cordless 110 ex*
Muis: Desktop Cordless 110 ex*
Casefans: Scythe S-flex 120mm*

Ik ga dus voor me vader een htpc bouwen. Alles met een * heb ik nog niet.(ander spul is van me oude computer) Enige aanvulling graag, Behuizing is duur, maar me pa vond de looks gewoon te gek. En gaat alles eigenlijk passen in zo'n kast of heb je er speciale voedingen voor enzo? Ik ben ook helemaal niet bekend op het gebied van TV kaarten dus aanvulling van jullie graag. Deze kast zal gebruikt worden voor Audio, Dvd kijken en Tv. Opnemen enzo is nog te ingewikkeld voor die oude van mij. Verder moet het easy to use zijn. Hoop dat jullie me nog raad kunnen geven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat bord is ATX en die ga je natuurlijk niet in een µATX kast krijgen, dus het wordt of een andere kast, of een ander mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Formaat ATX, Micro ATX Bij salland stond dit! dus ik neem aan dat ie voor beide moederborden geschikt is of heb ik het nou helemaal mis.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:03:
Formaat ATX, Micro ATX Bij salland stond dit! dus ik neem aan dat ie voor beide moederborden geschikt is of heb ik het nou helemaal mis.
De behuizing is Micro ATX.
Foutje van salland dus.
Zie: http://www.lian-li.com/pr...ndex=1&ss_index=34&type=b

Verwijderd

Topicstarter
Oke Ik ga nu voor de SilverStone Behuizing SST-LC10B. (dus de case fans worden 80mm) En gaat de cpu koelen enzo passen? of zijn daar ook speciale htpc koelers voor? Maar kan iemand mij wat tips geven met de tv kaart, heb moet allemaal van 1 afstandsbediening geregeld worden anders wordt die oude helemaal gek en het moet samen gaan met media center.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:40:
Oke Ik ga nu voor de SilverStone Behuizing SST-LC10B. (dus de case fans worden 80mm) En gaat de cpu koelen enzo passen? of zijn daar ook speciale htpc koelers voor? Maar kan iemand mij wat tips geven met de tv kaart, heb moet allemaal van 1 afstandsbediening geregeld worden anders wordt die oude helemaal gek en het moet samen gaan met media center.
Gewoon een OEM TV-Kaart uitzoeken die goedgekeurd is voor MCE, vaak zit hier dan de Microsoft MCE remote al bij. Heb zelf de Hauppauge WinTV PVR-500MCE (dual tuner) en bevalt goed, de PVR-150MCE is de single tuner versie.

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:36
Welk besturing systeem ga je gebruiken en welke HTPC software?

• kwee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 20:44
Waarom eigenlijk zo'n grote videokaart? Is het de bedoeling om zware 3-d programma's te draaien?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57

Croga

The Unreasonable Man

Persoonlijk denk ik bij een HTPC altijd aan "zo stil mogelijk" aangezien je toch liefst zo min mogelijk achtergrond geluid hebt bij het kijken van je videos.

In dat opzicht zijn zowel de processor als de videokaart hele verkeerde keuzes. De PentiumD staat er om bekend de warmste processor in de geschiedenis te zijn en die X1800 zal ook niet passief gekoeld zijn...

Wat je dus beter kunt doen is voor zo min mogelijk geld een koelere processor er in leggen (de nieuwste generaties van zowel Intel als AMD zijn een stuk koeler dan die P-D) en de videokaart te vervangen door een minder luidruchtig exemplaar (Waarschijnlijk zal een passief gekoelde X1300 of vergelijkbaars ook goed genoeg presteren).

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Lijkt mij inderdaad handig even aan te geven welke software je wilt gebruiken.
Met name de keuze van de tv kaart kan daarin doorslaggevend zijn, omdat niet alle software paketten met alle kaarten overweg kunnen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Inderdaad zoals hierboven aangegeven zou ik ook een andere processor nemen zowel de AMD Athlon als de Intel Core (2 Duo) processoren zijn mindere kachels, zodat zij makkelijker te koelen zijn. Darnaast moet je er ook even op letten dat de SST-LC10B van Silverstone twee 6cm fan's in de achterzijde van de case heeft zitten en geen twee 8 cm fan's.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Videokaart CPU en mobo heeft hij al dus dat is geen optie denk ik.
Geluid zal best wel me vallen denk ik met die 1800 aangezien hij geen (wijnig) 3d doet ken de van 30% draaien ofzo. (lang leven ATI traytools)
Die Artic freezer 7 Pro zal met een c2d netzoveel herrie maaken :P
Wat ik "zelf" zou doen is.

Die Lian Li kast neemen (je pa heeft gelijk hij moet wel mooi zijn om naar te kijken) :P
Intel G965SSCK (DG965SS) 109,- ongeveer (HD audio en Video onboard ken die 1800 eruit en naar de V&A)
Zallman CNPS7700-Cu

Als het koeler moet
Asus M2A-VM 72,- (HD audio en Video onboard ken die 1800 eruit en naar de V&A)
Athlon™ 64 X2 EE 3600+ 69,- (Qfan aan geen nieuwe koeler nodig)

Voor TV de PVR-150MCE of als je dualtuner wil opneemen ned1 kijken rtl4, PIP de PVR-500MCE
Want je wil natuurlijk wel de Microsoft MCE remote gebruiken zodat je niet 20 AB's nodig heb voor het apparaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 10:13 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 11:40
C2D is idle ongeveer 33 graden bij mij kamer temp is 22.
Bij fam van mij hebben ze allemaal Pentium D's die krengen zijn alleen stil te krijgen als je ze niet gebruik.

een asus Geforce 7600Gt heb je voor 150 € een passief gekoelde.

je HDD is mischien wat aan de trage kant zou meer voor een SATAII 16 MB gaan. daarnaast. ik heb nu ruim 300 gig aan data op mijn HTPC staan. ik heb ook 1T bij gekocht WD5000SK

Wat ben je alemaal van plan met de machine?

Speletjes spelen op TV?
Films bekijken?

Als je goed doet dan goede audio kaart kopen met optical out. deze aan je reciever pluggen en je hebt uitmuntend geluid.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat ga je allemaal op je HTPC aansluiten en hoe? Bijvoorbeeld een CRT TV of een LCD TV, daarnaast hoe wordt Audio geregeld heb je een componenten systeem staan of een stereo toren(tje).

Er zijn namelijk best leuke mATX moederborden te koop waarop je een Intel Core 2 Duo mobile CPU kunt plaatsen. deze moederborden hebben HD Audio met DD functies en VGA onboard.

Een voorbeeld: http://www.asus.com/produ...1092&l1=3&l2=54&l3=0&l4=0 Bij dit moederbord wordt een heatsink meegeleverd.

Realtek ALC 882M, 8-ch High Definition Audio CODEC
Jack-Sensing & Enumeration
Multi-Streaming
Dolby Master Studio
Dolby Prologic IIX
Dolby Headphone
Dolby Virtual Speaker
Dolby Digital Live

Backplate I/O:
1 x VGA port
4 x USB
1 x IEEE1394a
1 x External SATA
1 x RJ45
1 x PS/2 Keyboard + 1 x PS/2 Mouse
1 x Optical S/PDIF out
1 x Coaxial S/PDIF out
1 x 8-Channel Audio I/O

[ Voor 28% gewijzigd door _Dune_ op 25-04-2007 09:53 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:52:
Een voorbeeld: http://www.asus.com/produ...1092&l1=3&l2=54&l3=0&l4=0 Bij dit moederbord wordt een heatsink meegeleverd.
Verouderd...
N4L-VM DH
Intel 945GM chipset
Intel Graphics Media Accelerator 950 (Shader model 2.0 DirectX 9)
En niet meer verkrijgbaar

DG965SS (95,- bij Zercom op vooraad en leverbaar)
Intel® G965 Express Chipset
Intel® GMA X3000 (shader model 3.0 DirectX 10)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 10:44 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Dit topic voldoet niet aan voorgenoemde sticky en gaat dus op slot.

Bekijk eens wat benchmarks, reviews en ervaringen van alle onderdelen. Zet de prijzen van de vergelijkbare onderdelen erbij en neem het onderdeel wat bij jou past en de beste prijs / kwaliteit verhouding heeft. Probeer ook even te zoeken naar ervaringen rondom HTPC's en dergelijke :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.