[MPlayer] Wil alleen Spaans spreken?

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Situatie: Sinds een tijdje heb ik na veel compile-trammelant (draai op dingetjes zoals dit na tevreden Gentoo) een binary voor MPlayer gezocht én gevonden (mplayer-1.0_rc1.tbz2). Werkt prima qua video-afspeel-zooi, verder niets te klagen.

Echter, mplayer is te compilen in meerdere talen. Engels, Spaans. Russisch en nog stukken meer. En nu is die maffe binary gecompiled met een hele waslijst aan talen. Waarom weet ik niet, maar hij selecteert by default Spaans i.p.v. Engels 8)7

Nu heb ik al genoeg gezocht op mplayerhq.hu, Google et cetera, maar daar vind je alleen dingen over de taal selecteren van DVD's (subtitles et cetera...), nérgens over mplayer zélf? Ook kan ik niets vinden in de man-page, ben ik nou zo scheel?

Verder heb ik als taal-env-vars 't volgende:

LANG=en_GB.utf8
LC_COLLATE=nl_NL.utf8
LC_CTYPE=nl_NL.utf8
LC_MESSAGES=en_GB.utf8
LC_MONETARY=nl_NL.utf8
LC_NUMERIC=nl_NL.utf8
LC_PAPER=nl_NL.utf8
LC_TIME=nl_NL.utf8

Nérgens Spaans zoals je ziet...

Nu kan ik wel gewoon video's afspelen, maar je snapt hopelijk dat zo'n praktisch onleesbare output nogal irritant is...

Mocht er nog meer informatie nodig zijn, dan hoor ik 't wel, al zou ik 't zo snel niet weten. :)

Alvast bedankt voor de input. :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zou ik je emerge --info eens mogen?
iets met LINGUAS enzo.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Osiris
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:33:
zou ik je emerge --info eens mogen?
iets met LINGUAS enzo.
Die variabele is toch alleen belangrijk voor de in-te-compilen talen tijdens het compilen? Wat dus niet echt aan de orde is, aangezien het hier een binary betreft :+ (correct me if I'm wrong hoor)

Voor de volledigheid de complete `emerge --info`:

Portage 2.1.2-r9 (default-linux/x86/2006.1/desktop, gcc-3.4.6, glibc-2.5-r0, 2.6.17-gentoo-r4 i686)
=================================================================
System uname: 2.6.17-gentoo-r4 i686 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz
Gentoo Base System release 1.12.9
Timestamp of tree: Mon, 05 Mar 2007 09:00:01 +0000
distcc 2.18.3 i686-pc-linux-gnu (protocols 1 and 2) (default port 3632) [disabled]
ccache version 2.4 [enabled]
dev-java/java-config: 1.3.7, 2.0.31
dev-lang/python:     2.3.5-r3, 2.4.3-r4
dev-python/pycrypto: 2.0.1-r5
dev-util/ccache:     2.4-r6
sys-apps/sandbox:    1.2.17
sys-devel/autoconf:  2.13, 2.61
sys-devel/automake:  1.4_p6, 1.5, 1.6.3, 1.7.9-r1, 1.8.5-r3, 1.9.6-r2, 1.10
sys-devel/binutils:  2.16.1-r3
sys-devel/gcc-config: 1.3.14
sys-devel/libtool:   1.5.22
virtual/os-headers:  2.6.17-r2
ACCEPT_KEYWORDS="x86"
AUTOCLEAN="yes"
CBUILD="i686-pc-linux-gnu"
CFLAGS="-O2 -march=pentium4 -fomit-frame-pointer -pipe"
CHOST="i686-pc-linux-gnu"
CONFIG_PROTECT="/etc /usr/kde/3.5/env /usr/kde/3.5/share/config /usr/kde/3.5/shutdown /usr/share/X11/xkb /usr/share/config"
CONFIG_PROTECT_MASK="/etc/env.d /etc/env.d/java/ /etc/gconf /etc/java-config/vms/ /etc/revdep-rebuild /etc/splash /etc/terminfo"
CXXFLAGS="-O2 -march=pentium4 -fomit-frame-pointer -pipe"
DISTDIR="/var/portage/distfiles"
FEATURES="autoconfig ccache distlocks metadata-transfer sandbox sfperms strict"
GENTOO_MIRRORS="http://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo/"
LANG="en_GB.utf8"
LINGUAS="en en_GB en_US"
MAKEOPTS="-j2"
PKGDIR="/usr/portage/packages"
PORTAGE_RSYNC_OPTS="--recursive --links --safe-links --perms --times --compress --force --whole-file --delete --delete-after --stats --timeout=180 --exclude=/distfiles --exclude=/local --exclude=/packages"
PORTAGE_TMPDIR="/var/tmp"
PORTDIR="/usr/portage"
PORTDIR_OVERLAY="/usr/local/portage /usr/portage/local/layman/xeffects"
SYNC="rsync://192.168.2.1/gentoo-portage"
USE="X aac aalib acpi alsa avi berkdb bitmap-fonts bzip2 bzlib cairo cdr cli cracklib crypt cups dbus dga dio directfb divx4linux dri dvd dvdr emboss encode esd exif fam fbcon firefox flac fortran ftp gdbm gif gimpprint gnome gpm gstreamer gtk gtk2 hal iconv imap ipv6 isdnlog java jpeg libg++ mad matroska midi mikmod mmx mng mozdevelop mozilla mp3 mpeg ncurses nptl nptlonly nsplugin offensive ogg oggvorbis opengl oss pam pcmcia pcre pdf perl png pnp ppds pppd python qt3 qt4 quicktime readline reflection samba sasl sdl session snmp sockets spell spl sse sse2 ssl streamzap svga tcpd tiff truetype truetype-fonts type1-fonts unicode usb vorbis win32codecs x86 xml xml2 xorg xprint xv xvid zlib" ALSA_CARDS="intel8x0" ALSA_PCM_PLUGINS="adpcm alaw asym copy dmix dshare dsnoop empty extplug file hooks iec958 ioplug ladspa lfloat linear meter mulaw multi null plug rate route share shm softvol" ELIBC="glibc" INPUT_DEVICES="keyboard joystick mouse synaptics" KERNEL="linux" LCD_DEVICES="bayrad cfontz cfontz633 glk hd44780 lb216 lcdm001 mtxorb ncurses text" LINGUAS="en en_GB en_US" USERLAND="GNU" VIDEO_CARDS="nvidia"
Unset:  CTARGET, EMERGE_DEFAULT_OPTS, INSTALL_MASK, LC_ALL, LDFLAGS, PORTAGE_RSYNC_EXTRA_OPTS

[ Voor 81% gewijzigd door Osiris op 24-04-2007 23:35 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die LINGUAS variable komt iig geen Spaans in voor voorzover ik kan zien.

Misschien zit het hem in de binary?
Waarom eigenlijk die binary? Vanwege complieer fouten? Heb je ook al een emerge zonder distcc geprobeerd?
Wat heb jij veel global USE flags zeg :+

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Osiris
  • Niet online
cybersteef schreef op woensdag 25 april 2007 @ 01:19:
Die LINGUAS variable komt iig geen Spaans in voor voorzover ik kan zien.

Misschien zit het hem in de binary?
Klopt, dat staat dan ook in de topicstart :+

Voor de volledigheid uit /var/db/pkg/media-video/mplayer-1.0_rc1/IUSE:
linguas_bg linguas_cs linguas_de linguas_da linguas_el linguas_en linguas_es linguas_fr linguas_hu linguas_ja linguas_ko linguas_mk linguas_nl linguas_no linguas_pl linguas_pt_BR linguas_ro linguas_ru linguas_sk linguas_tr linguas_uk linguas_zh_CN linguas_zh_TW

En uit /var/db/pkg/media-video/mplayer-1.0_rc1/USE:
linguas_de linguas_en linguas_en_GB linguas_en_US linguas_es linguas_fr linguas_it linguas_pl linguas_pt_BR linguas_ru

Maar dan nog, lijkt me dat áls er meerdere talen "in" mplayer zitten, dat je dan ook kunt switchen? 8)7
cybersteef schreef:
Waarom eigenlijk die binary? Vanwege complieer fouten? Heb je ook al een emerge zonder distcc geprobeerd?
Het compileerde verder wel prima, maar de resulterende binary was braQue met de grote "Q". Video afspelen werkte wel, maar zodra ik m.b.v. de "o" bijv 't OSD eventjes tevoorschijn wilde tonen (hoe ver je al bent in de video et cetera) of met de "-" en/of "+" de A/V-sync wilde verbeteren, dan crasht ie. Meerdere versies compileren had allemaal geen nut en had verder geen zin om 't op te lossen, aangezien de voorgecompileerde binary het probleem niet had :+ Maar die was dus Spaans :P
cybersteef schreef:
Wat heb jij veel global USE flags zeg :+
Dit is m'n 2e Gentoo-installatie ever, draait al tig jaar en vroggâh heb ik 't zo ingesteld, geen zin om 't aan te passen.. :P