Speedtouch 716 FXO port alleen uitgaand instellen

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Hoi,

Ik ben weer even bezig met mn Speedtouch 716.

Weet iemand of het mogelijk is om de FXO poort geen inkomende gesprekken te laten accepteren. Ik wil namelijk de PSTN lijn nog wel gebruiken om uitgaand te kunnen bellen. Maar nu neemt hij ook steeds gesprekken aan en dat wil ik niet.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Niet mogelijk voor zover ik weet.

Wat wel zou kunnen, is het betreffende nummer doorschakelen naar een niet bestaand / gratis nummer.

• raymonvdm
GraveR schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:32:
Niet mogelijk voor zover ik weet.

Wat wel zou kunnen, is het betreffende nummer doorschakelen naar een niet bestaand / gratis nummer.
Hmm het is jij, Volgens mij heb je die Speedtouch inmiddels ook wel gereversed engineerd :+

Ik kan hem mischien of mn telefooncentrale wel alleen op outbound zetten

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
raymonvdm schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:25:
[...]

Hmm het is jij, Volgens mij heb je die Speedtouch inmiddels ook wel gereversed engineerd :+

Ik kan hem mischien of mn telefooncentrale wel alleen op outbound zetten
Hmz, wacht eens:

:voice fxoport config incfxodest 
FXS                     all                     none
"Select destination for incoming FXO calls"

In dit geval zou none moeten werken ;)

Kan het alleen zelf niet testen, heb niets meer om aan die poort aan te sluiten LOL.

[ Voor 11% gewijzigd door GraveR op 25-04-2007 14:34 ]

• raymonvdm
Als ik thuis ben ga ik het eens proberen, Over een week ofzo :-(

• raymonvdm
Ik heb zojuist tijd gehad om de software te updaten naar de laaste release te vinden op internet

Nu kan ik wel de Speedtouch gebruiken als ATA converter. ( Hij wil met een hogere software release dus wel registeren bij mn Asterisk server, iets wat eerst niet kon)

De regel hierboven genoemd zorgt er voor dat mn gesprekken op mn Fallback line niet worden opgepakt. Maar dat ik met deze lijn wel kan uitbellen.

Gesprekken komen nu dus binnen via isdn en mn asterisk naar de speedtouch. En ik kan uitgaand bellen via Asterisk en via de Speedtouch.
Pagina: 1