"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Probeer een andere IDE kabel, of andere IDE slotje. (primary/secondary)
Gebruik iig een 80 pins kabel, en probeer de drive zijn eigen kabel te geven. (dus geen slave er nog bij, en de drive als master)
Zorg ervoor dat de drive niet in PIO mode staat.
En wees er ook zeker van dat het niet de harde schijf is, die voor deze snelheden zorgt...
(zal wel niet, dat had je ook met windows gebruik gemerkt wel.)
edit: Gaat het lezen van schijfjes nog wel op volle snelheid?
edit2: Zorg er ook voor dat het niet aan je software ligt, sommige software werken bij demo versie's alleen maar op 1x enzo.
Heb nu zowat alle mogelijkheden wel genoemd dacht ik.
Gebruik iig een 80 pins kabel, en probeer de drive zijn eigen kabel te geven. (dus geen slave er nog bij, en de drive als master)
Zorg ervoor dat de drive niet in PIO mode staat.
En wees er ook zeker van dat het niet de harde schijf is, die voor deze snelheden zorgt...
edit: Gaat het lezen van schijfjes nog wel op volle snelheid?
edit2: Zorg er ook voor dat het niet aan je software ligt, sommige software werken bij demo versie's alleen maar op 1x enzo.
Heb nu zowat alle mogelijkheden wel genoemd dacht ik.
[ Voor 23% gewijzigd door warcow op 24-04-2007 22:51 ]
Eens met warcow
Het toevallig van de week hetzelfde gehad, was bij mij een IDE kabel die spontaan niet meer wilde.
Thanks warcow. Ik ga je suggesties uitproberen.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Gebruik je nero? Dan kun je zien hoe het met je buffer staat. Veel bufferunderruns?
Probeer het ook eens in een andere pc.
Allemaal geen oplossing? Even RMA aanvragen bij plextor en je hebt zo een nieuwe (mijn PX708A ging bijvoorbeeld ineens slecht lezen en heb ik toen RMA gedaan)
Probeer het ook eens in een andere pc.
Allemaal geen oplossing? Even RMA aanvragen bij plextor en je hebt zo een nieuwe (mijn PX708A ging bijvoorbeeld ineens slecht lezen en heb ik toen RMA gedaan)
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall