Middeling inkomen voor belasting

Pagina: 1
Acties:
  • 14.083 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04 23:12
Na het een en ander gelezen te hebben over middeling van je inkomen over 3 jaar,
en de reken module te hebben ingevuld, Wil ik dit graag gaan aanvragen.

nu vroeg ik mij af of iemand dit ook daad werkelijk al eens met suces gebrobeerd heeft en een voorbeeld brief (heeft voor een beetje houvast).

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 23:57

Shabbaman

Got love?

Ik ben er wel mee bezig geweest, maar ik heb er niet echt haast mee. Je moet contact zoeken met de belastingconsulent van je plaatselijke belastingkantoor, die kan je er het beste bij helpen. Helaas is er niet een formulier voor. Een brief hoeft niet veel meer te bevatten dan de berekening en de zin "ik wil middeling aanvragen over de jaren ...". Je moet wel de definitieve (!) beschikkingen hebben, en het verschil moet groter zijn dan 500 euro (ofzo).

Succes.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
Shabbaman schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:56:
Ik ben er wel mee bezig geweest, maar ik heb er niet echt haast mee. Je moet contact zoeken met de belastingconsulent van je plaatselijke belastingkantoor, die kan je er het beste bij helpen. Helaas is er niet een formulier voor. Een brief hoeft niet veel meer te bevatten dan de berekening en de zin "ik wil middeling aanvragen over de jaren ...". Je moet wel de definitieve (!) beschikkingen hebben, en het verschil moet groter zijn dan 500 euro (ofzo).

Succes.
ik moet nog wel opschieten want het moeten binnen 36 maanden nadat een van de aangiftes waarover je middeling definitief is geworden.

ik heb al gebeld met de belasting telefoon, maar nogmaals een voorbeeld brief zo een mooi steuntje in de rug zijn (ben niet zo goed met taal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die brief kan heel simpel zijn.
Iets van

Geachte heer, mevrouw,

Hiermee verzoek ik u op basis van de middelingsregeling een beschikking af te geven van € xxx. De berekening doe ik u bijgaand toekomen.

Hoogachtend,
jedel

Wel even je sofinummer (ownee, BSN tegenwoordig) enzo vermelden natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:15:
Die brief kan heel simpel zijn.
Iets van

Geachte heer, mevrouw,

Hiermee verzoek ik u op basis van de middelingsregeling een beschikking af te geven van € xxx. De berekening doe ik u bijgaand toekomen.

Hoogachtend,
jedel

Wel even je sofinummer (ownee, BSN tegenwoordig) enzo vermelden natuurlijk...
zo simpel? oke, dat had ik misschien ook nog wel kunnen verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuker kunnen we het niet maken, wel *********** :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 23:11
Yup, een simpel briefje aan het dichstbijzijnde belastingkantoor volstaat. Moet wel via de post.
Ik heb het op deze manier aangevraagd. Samen met een uitdraai van de hierboven genoemde tool.
Betreft: Middeling inkomen box 1

Geachte heer mevrouw,

Op basis van de bijgevoegde berekening, wil ik graag in aanmerking komen voor middeling van inkomen box 1. Dit over de jaren 2004, 2005 en 2006.

Met vriendelijke groeten,

<handtekening>

<naam>

<naam>
<adres>
<telefoon>
<sofinummer>
Ik heb er ook al een antwoord op gekregen. Blijkbaar was ik te snel, en kan het pas aangevraagd worden als alle jaren definitief vastgesteld zijn (2006 is dus nog niet definitief).

Ik kan trouwens alle starters aanraden om deze berekening te maken.
Als je eerst een jaar nauwelijks inkomen hebt (studeren)
dan een half jaar gewerkt hebt (halverwege jaar baan gevonden)
en dan een jaar volledig gewerkt hebt (voltijd baan),
dan kan het als snel je geld opleveren.

Bij mij ga ik als het goed is zo'n 850 euro terug krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft dit ook nut als je al veel geld hebt teruggekregen, bijvoorbeeld door fiscaal partnerschap?

Jaar 1: Weinig inkomsten
Jaar 2: Begin van het jaar weinig inkomsten, laatste 4 maanden hoge inkomsten. Over dit jaar al 900 euro teruggekregen van de belastingdienst
Jaar 3: Volledige jaar hoge inkomsten, maar door fiscaal partnerschap met een partner met zeer lage inkomsten ook weer veel teruggekregen

Het middelen heeft toch ongeveer hetzelfde effect als bijvoorbeeld het fiscaal partnerschap met iemand met weinig inkomsten?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Doe de rekenmodule genoemd in de OP en je weet het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoe werkt deze middelingsregeling in combinatie met fiscaal partnerschap? (Irritant dat de info op de site van de BD dit weer niet beantwoord :(

Stel dat iemand over de de jaren dat je wilt middelen een fiscale partner had met een laag inkomen en zelf een hoog inkomen had. Hoe pakt de middeling dan uit?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
update:

ik heb het gedaan en het werk inderdaad; ik heh 813E terug gekregen (staat al op mijn rekening)

bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251653

Ik kwam hier via Google op zoek naar middeling. Ik heb uiteindelijk mijn antwoorden gevonden in een artikel over middeling. Het geeft toch een heleboel basis info.

Anyway, mij heeft het geld opgebracht en al toen ik er naar zocht kreeg ik het idee dat heel veel mensen dit gewoon vergeten of niet weten dat het kan. Zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:36

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb het indertijd in 2005 al bedacht, dus het begint onderhand tijd te worden (zodra mijn aangifte van 2007 is vastgesteld), maar ik moet idd ook nog even kijken naar het hoe en wat precies, want door fiscaal partnerschap e.d. heb ik al een hoop teruggekregen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Grrr vandaag gebeld met de belastingdienst over mijn aanvraag middeling 2004-2006. Blijkt dat ze ook bij verwerken middeling een softwareprobleem hebben en liggen alle aanvragen op een grote stapel stof te vergaren. :(
Gaat bij mij om honderden euro's waar ook geen rente over betaald wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door dyna18 op 12-03-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-07 23:33
dyna18 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:55:
Grrr vandaag gebeld met de belastingdienst over mijn aanvraag middeling 2004-2006. Blijkt dat ze ook bij verwerken middeling een softwareprobleem hebben en liggen alle aanvragen op een grote stapel stof te vergaren. :(
Gaat bij mij om honderden euro's waar ook geen rente over betaald wordt.
Heb je het inmiddels al gehad? Ik ben bang dat mijn aanvraag ook op een hoge stapel ligt te verstoffen :( Ik ga ze morgen eens bellen, beter dat ze eens opschieten :) Bij mij gaat het trouwens ook over 2004-2006.

[ Voor 3% gewijzigd door WVL_KsZeN op 19-05-2008 16:46 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Nee helaas nog steeds niet uitbetaald. Ik heb wel een officiëele klacht ingediend.
Daarop is geantwoord dat het hun spijt, maar dat vanwege problemen in de software het voorlopig niet mogelijk is om middeling te berekenen. Dat was ondertussen 2 maand geleden, dus ik denk dat ik binnenkort maar weer eens een klacht indien.

Hopelijk geven officiele klachten iets meer prioriteit aan het gereedmaken van die software.

Ik heb trouwens nu wel het direkte telefoonnummer van de persoon die dit moet verwerken. Maar hij geeft ook aan dat hij volledig van de software afhankelijk is. De aanvragen liggen echt letterlijk bij hem in een stapel op zijn bureau.

[ Voor 22% gewijzigd door dyna18 op 21-05-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
dyna18 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:51:
Nee helaas nog steeds niet uitbetaald. Ik heb wel een officiëele klacht ingediend.
Daarop is geantwoord dat het hun spijt, maar dat vanwege problemen in de software het voorlopig niet mogelijk is om middeling te berekenen. Dat was ondertussen 2 maand geleden, dus ik denk dat ik binnenkort maar weer eens een klacht indien.

Hopelijk geven officiele klachten iets meer prioriteit aan het gereedmaken van die software.

Ik heb trouwens nu wel het direkte telefoonnummer van de persoon die dit moet verwerken. Maar hij geeft ook aan dat hij volledig van de software afhankelijk is. De aanvragen liggen echt letterlijk bij hem in een stapel op zijn bureau.
Gadver, misschien moet ik maar een brief naar de krant sturen dat er nog wel meer mis is bij de belastingdienst, dan gebeurt er tenminste wat. Aangezien bashen op de belastingdienst nu een hele hype is in de media springen ze er vast bovenop als gieren..

Ik begrijp trouwens niet waar ze die software voor nodig hebben? Eén van de vereisten is dat je zelf een berekening mee stuurt, waarom doe ik dan die hele berekening?!

Ik heb trouwens net nog even gebeld, maar de belastingtelefoon stelt dat de termijn 8 weken is.. voor de termijn verstreken is willen ze me geen verder informatie geven.. nog even 2 weekjes wachten dus en dan heb ik pas echt recht van klagen..

[ Voor 21% gewijzigd door WVL_KsZeN op 21-05-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat is het effect van inkomensmiddeling op zaken als de zorgtoeslag? Wordt deze dan achteraf hoger/ lager?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
bombadil schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:57:
Wat is het effect van inkomensmiddeling op zaken als de zorgtoeslag? Wordt deze dan achteraf hoger/ lager?
Ik geloof dat er verder niets verandert.. Je hebt immers al je definitieve aanslagen voor die jaren gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Bij mij is de 8-weken termijn verlopen.. Nou ja, die verloopt a.s. zondag. Maar vandaag geen brief/geld, dus a.s. zondag ook niet. Direkt maar even aan de lijn gehangen met de belastingtelefoon (10 minuten wachten), maar de aardige dame wist helaas van niks. Er is wel doorgegeven aan het regio-kantoor dat ik wel eens wil weten hoe het ermee staat, en ze gaan me binnen 2 werkdagen terugbellen (jaja... Ik drink een dag lang geen koffie als ze echt opbellen (ik lust geen sokken)).

Anyhoe, ik wacht het even 2 dagen af en anders slinger ik Word maar weer eens aan voor een klachtenbrief en een brief richting de Nationale Ombudsman. Potverdorie. Misschien moet ik de betaling van de wegenbelasting ook maar even uitstellen (als dat toch eens zou kunnen! :/ )

Oh ja, en natuurlijk ook een berichtje richting de krant :)

[ Voor 3% gewijzigd door WVL_KsZeN op 13-06-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
laat even weten of ze terug bellen, en wat ze dan te zeggen hebben.
Ik wacht helaas ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 00:38

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als ik 't 'n beetje lees, kun je dus meerdere keren over 'tzelfde jaar middeling aanvragen.

Bijf: 2001, 2002 en 2003. 2003, 2004, 2005. En 2005, 2006 en 2007. Of zou dat zo niet werken?

Naja, betekent dit dat ik nog seeds over 2001 middeling kan aanvragen? Zo ja, dan moet ik toch maar 'ns gaan kijken of ik niet alsnog aangifte moet gaan doen ('k heb sinds ik werk nog geen reden gehad om aangifte te doen, en krijg geen verplichte aangifte).

edit:
of je googled zelf even...
www.belastingdienst.nl: U kunt alleen middelen als het middelingstijdvak geen overlap heeft met een eerder middelingstijdvak.

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 14-06-2008 09:52 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Je mag zelf bepalen welke periode van 3 opvolgende jaren je kiest. Elk jaar komt echter maar 1x voor middeling in aanmerking.

Ik heb trouwens ook contact opgenomen met de pers. Eens kijken of dit helpt:
http://www.geldenrecht.nl...fstandigen_gedupeerd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
dyna18 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:30:
Je mag zelf bepalen welke periode van 3 opvolgende jaren je kiest. Elk jaar komt echter maar 1x voor middeling in aanmerking.

Ik mag trouwens geen koffie meer vandaag.. Vanochtend gebeld door de belastingdienst.

Hij vertelde mij een iets ander verhaal : alleen middelingen met daarin 2006 kunnen niet verwerkt worden, andere middelingen wel. Ze zouden nu bezig zijn met het testen van het nieuwe pakket en dat zou aan het einde van de maand klaar moeten zijn. In juli wilden ze beginnen met verwerken...

Eerst zien, dan geloven.
Goeie actie :) Net wat ik van plan was na het telefoontje, maar het is dus al gebeurd.. Hopelijk gaan ze er wat harder van werken.

[ Voor 14% gewijzigd door WVL_KsZeN op 16-06-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Lekker tegenstrijdig weer. In het artikel hebben ze het erover dat sinds vorige week donderdag de aanvragen weer verwerkt kunnen worden. Aan jouw wordt blijkbaar juli verteld (zonder garantie dat er dan niet alweer uitstel komt).

Ik zou graag zien dat jij (met een andere krant) ook contact op neemt. Lekker veel druk blijven zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-07 17:05
Kijk nu wordt er wat meer duidelijk, ik heb 20 maart een middelingsverzoek verstuurd over de jaren 2004/2005/2006 namens mijn vader. Begin juni 3 x gebeld zou elke keer worden terug gebeld door het lokale belastingkantoor. eerste 2 x niets gehoord, laatste keer belde er wel iemand terug met de melding dat ze me niet kon helpen omdat het terugbel verzoek bij de werknemers afdeling terreccht was gekomen en het dossier bij ondernemers lag. Ben toen uiteindelijk maar naar de balie van het kantoor zelf gegaan en kreeg daar de melding dat het nog wel tot het eind van het het jaar kon duren!

Vorige week dus maar een klachtenprocedure op gestart, maar eens kijken of dat wat opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Matrix schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:00:
Kijk nu wordt er wat meer duidelijk, ik heb 20 maart een middelingsverzoek verstuurd over de jaren 2004/2005/2006 namens mijn vader. Begin juni 3 x gebeld zou elke keer worden terug gebeld door het lokale belastingkantoor. eerste 2 x niets gehoord, laatste keer belde er wel iemand terug met de melding dat ze me niet kon helpen omdat het terugbel verzoek bij de werknemers afdeling terreccht was gekomen en het dossier bij ondernemers lag. Ben toen uiteindelijk maar naar de balie van het kantoor zelf gegaan en kreeg daar de melding dat het nog wel tot het eind van het het jaar kon duren!

Vorige week dus maar een klachtenprocedure op gestart, maar eens kijken of dat wat opleverd.
Ehr.. eind van het jaar?

Misschien moet ik die klachtenbrief toch ook maar eens gaan sturen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Vandaag een brief ontvangen dat het middelingsverzoek in behandeling is genomen. Volgens mij werkt de software nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
dyna18 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:31:
Vandaag een brief ontvangen dat het middelingsverzoek in behandeling is genomen. Volgens mij werkt de software nu weer.
woei! Nou ja, ik ga volgende week tóch bellen, want dan is het juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
Matrix schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:00:
Update: Klachtenprocedure was redelijk snel, werd gebeld door iemand van de belastingdienst en blijkbaar waren ze mijn verzoek toch kwijt geraakt. Met mijn klacht een kopie mee gestuurd daar gaan ze nu mee aan de slag duurt max. 8 weken maar moet normaalgesproken binnen 4 weken wel zijn afgerond volgens die medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Nou.. de brief is binnen.

'afgelopen 3 juli ontving ik uw brief blablabla'.. Ze bedoelen : 3 juli pakte ik de brief van de stapel die er al 3 maanden lag.. Dagtekening 8 juli en ontvangen 11 juli.. Volgens de brief gaat het nu weer 8 weken duren.. zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
Matrix schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:34:
[...]

Update: Klachtenprocedure was redelijk snel, werd gebeld door iemand van de belastingdienst en blijkbaar waren ze mijn verzoek toch kwijt geraakt. Met mijn klacht een kopie mee gestuurd daar gaan ze nu mee aan de slag duurt max. 8 weken maar moet normaalgesproken binnen 4 weken wel zijn afgerond volgens die medewerker.
Update 2: Na de klacht ging het redelijk snel, vriendelijke man aan de telefoon gehad, kreeg nu wel alle brieven in tweevoud binnen en heb nu zelfs het geld 2 keer gestort gekregen. Man van de belastingdienst had daar al voor gewaarschuwd (foutje in het systeem) wachten is nu op het verzoek tot terugbetaling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Het was een zware bevalling, maar het bedrag is (gelukkig niet dubbel) vandaag op mn rekening gestort! En ik heb vandaag ook de brief binnen gekregen!

wh00t!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-07 10:15

Goverman

not loaded

ik voer alle gegevens in, maar ik kom telkens negatief uit (zou bij aanvragen dus geld moeten bijbetalen). Ik ben echter uitgegaan van de gegevens na berekende heffingskortingen etc. Is dit goed, of moet ik heffingskortingen laten zitten en gewoon de bedragen invullen die bij inkomstenbelasting box 1 en premie volksverzekering staan?

Update: de belastingdienst gaf duidelijke info (via site). Na de invulexcercitie kwam ik uit op een teruggave van 24 euro (na de drempel van 545 euro). Misschien klinkt het flauw, maar momenteel heb ik geen zin om daarvoor een heel circus op te tuigen...

[ Voor 27% gewijzigd door Goverman op 30-07-2008 19:52 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 22-07 01:20

curry684

left part of the evil twins

Voor 24 euro is het nogal overdreven ja. De regeling is bedoeld (mede door die drempel) voor wild varierende inkomens, denk hierbij aan expats en freelancers die door het progressieve belastingstelsel het ene jaar 52% dokken over de dikke top en het andere nauwelijks boven de heffingskortingen komen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
*O* Ik heb mijn geld ook binnen. Toch 900 euro belasting bespaard door deze regeling. En zoals ik al vaker gezegd heb. Elke student die voltijd gaat werken, heeft grote kans om ook geld op deze manier terug te krijgen.

Toevallig ook nu op Nu.nl
http://www.nu.nl/news/168...lastingregeling_niet.html
Afgestudeerde kent gunstige belastingregeling niet

Een belastingregeling waarmee veel net afgestudeerden honderden euro's aan inkomstenbelasting kunnen besparen, is volledig onbekend. Dit is af te leiden uit cijfers van de Belastingdienst.

De zogeheten middelingsregeling stelt belastingbetalers in staat om hun belastinginkomsten over meerdere jaren uit te smeren.

Mensen met variabele inkomsten, zoals freelancers, kunnen zo voorkomen dat hun incidenteel hogere inkomsten tegen een hoger tarief worden belast.

Volgens hoogleraar fiscale economie aan de Erasmus Universiteit Peter Kavelaars kunnen ook net afgestuurden van de regeling profiteren. "Iedereen die van school komt of gestudeerd heeft en daarna een baan neemt, komt hier potentieel voor in aanmerking."

Verzoeken

De fiscus heeft de eerste helft van dit jaar 6060 middelingsverzoeken gekregen en rekent voor het hele jaar op het dubbele. Dit is weinig als wordt bedacht dat veel meer mensen jaarlijks starten op de arbeidsmarkt.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek studeren jaarlijks meer dan 90.000 studenten af aan een hogeschool of universiteit.

Starter

Hoogleraar Kavelaars schat dat een afgestudeerde starter die de eerste twee jaar in loondienst 32.000 euro verdient, met de regeling maximaal 900 euro kan terugkrijgen.

Het indienen van het verzoek is eenvoudig en omvat niet meer dan het sturen van een standaardbrief aan de Belastingdienst. "Het is geen ingewikkelde regeling", aldus Kavelaars, die ook verbonden is aan Deloitte Belastingadviseurs.

Nibud

Bij het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) is de regeling bekend, maar het instituut geeft er geen ruchtbaarheid aan.

"Op zich is het een heel goede tip. Starters zijn als groep moeilijk te bereiken, maar misschien moeten we kijken of we het op onze website kunnen zetten" zei Nibud-onderzoeker Marcel Warnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de brief vandaag ook op de post gedaan :). Hopelijk straks 600 euro rijker. Toch mooi meegenomen, had niet verwacht dat het zoveel zou opleveren. Was eind 2004 klaar met studie en ben toen begonnen met werken in november en daarna 2 jaar volledig gewerkt. Alleen moest ik nu nog even wachten op een wijziging van mijn 2006 aangifte die ik had ingediend. En die moest wachten tot 2006 definitief was. Dat is vorige week gelukkig allemaal afgerond en heeft met ook 1.300 + 150 euro rente opgeleverd. Word een goed belastingjaar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272954

Hallo,

Misschien een beetje domme vraag, maar moet je per se alle aangiftes gedaan hebben en definitief hebben terug ontvangen om het middelingsverzoek te kunnen indienen? Ik wilde na alle goede berichten gaan uitrekenen of ik over 2005/2006/2007 meer geld terug krijg met het middelingsverzoek, en heb over alle jaren al aangifte gedaan en veel geld terug gekregen. Hoe gaat dit nu precies in zijn werk? Ik snap de simpele berekeningen wel, maar vroeg me af wat er gebeurt met het bedrag dat je al terug hebt ontvangen. Hoop dat iemand een antwoord weet aangezien er hier veel mensen zijn die al een verzoek hebben ingediend. En is het handiger om eerst 2 jaar te werken of kun je het ook met 1 jaar doen? Ik dacht namelijk dat je ook over bijv. 2001/2003/2007 en dan bijv. over 2004/2005/2008 kan middelen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Laatst online: 18-07 12:07
Het moeten aaneengesloten jaren zijn, anders zou ik ook wel iedere keer een jaar tussen mijn 16e en 23e pakken en twee jaar van mijn werkzame leven... zou me een hoop cash opleveren :)

Over reeds ontvangen (of betaalde) cash hoef je je geen zorgen te maken....

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Zoals Sabelhout al meldt moeten het 3 aaneengesloten jaren zijn.
Daarnaast kan het verzoek pas gedaan worden als het laatste jaar volledig definitief is en de bezwaarperiode verlopen is. Dit komt dus neer op Datum definitief zijn van het laatste jaar + 6 weken.

Voorbeeld: In mijn geval was de aangifte over 2006 op 1 februari 2008 definitief.
Ik kon dus mijn verzoek doen per 16 maart 2008.

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07 10:24

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

En kun je dit elk jaar doen als middeling van de afgelopen 3 jr? Ik werk nml sinds mrt 2008 fulltime, zou ik dan voor de komende ronde belasting middeling kunnen aanvragen voor 2006/2007/2008 en dan vervolgens volgend jaar hetzelfde trucje voor 2007/2008/2009??

www.elskamp.org * Mijn Twitter

• Sabelhout
  • Laatst online: 18-07 12:07
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:19:
En kun je dit elk jaar doen als middeling van de afgelopen 3 jr? Ik werk nml sinds mrt 2008 fulltime, zou ik dan voor de komende ronde belasting middeling kunnen aanvragen voor 2006/2007/2008 en dan vervolgens volgend jaar hetzelfde trucje voor 2007/2008/2009??
Nee, ook dat kan niet :)

Zie punt 4

[ Voor 13% gewijzigd door Sabelhout op 04-09-2008 15:39 ]

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273360

Hoi, ik wil dit ook gaan doen, alleen kom ik er niet uit om de berekening te maken.
kan iemand mij de berekeningen uitleggen, helpen aan een voorbeeld van de berekeningen .
Alvast bedankt

de stappen staand onderaan

Volg de volgende stappen voor de berekening van de teruggaaf.

Stap 1

Tel de belastbare inkomens uit het middelingstijdvak bij elkaar op. Bij een negatief inkomen zet u dat belastbare inkomen op € 0. Dit is samen het totaal van het belastbare inkomen.

Stap 2

Tel de verschuldigde belastingen uit het middelingstijdvak bij elkaar op. Het gaat hier om de inkomstenbelasting en de premie volksverzekeringen uit box 1, zonder de heffingskortingen. Deze bedragen staan op uw definitieve aanslag. De verschuldigde bedragen samen zijn het totaal aan verschuldigde belasting.

Stap 3

Deel het totaal van de belastbare inkomens door 3. Het bedrag dat u krijgt is het herrekende belastbare inkomen per jaar van het middelingstijdvak.

Stap 4

Bereken met de voor u geldende tabel 'Tarieven van de inkomstenbelasting uit box 1: belastbaar inkomen uit werk en woning en de premie volksverzekeringen' per jaar de belasting over het herrekende belastbare inkomen. Dit is de herrekende belasting per jaar.

Stap 5

Tel de herrekende belastingen uit het middelingstijdvak bij elkaar op. Dit is het totaal aan herrekende belasting.

Stap 6

Bereken het verschil tussen het totaal aan herrekende belasting en het totaal aan verschuldigde belasting. Trek € 545 van dit verschil af. Als het bedrag dat u overhoudt positief is, dan is dat het bedrag van teruggaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Gebruik het tooltje dat in de TS gepost is. Dat geeft een goed overzicht.
Mocht je daarmee er niet uitkomen, dan graag opnieuw vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07 10:24

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Ahh, thnx!
Dus eerst maar 2jr werken, voordat ik ga middelen met het laatste jaar studeten dan...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 13:36

Nss

The Dude Abides

Sorry voor posten in vrij oud topic :), maar heb nog een vraag over middeling. Heb net een berekening gedaan via deze site met een voorbeeldbrief erbij. Ik kan over 2002-2003-2004 nog €283 terugkrijgen 8) . Ik heb alleen mijn aangifte 2004 destijds erg laat (zeg maar ver buiten de termijn die er voor staat) ingeleverd. De definitieve aanslag heb ik daardoor pas halverwege 2006 gekregen. Zou middeling dan nog mogelijk zijn? Als ik namelijk gewoon op tijd aangifte gedaan had, zou ik waarschijnlijk te laat geweest zijn (definitieve aanslag > 36 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 00:38

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je hebt m.i. niet te laat aangifte gedaan: aangifte kan je doen tot 5 jaar na dato. Pas als je een verplichte aangifte krijgt, moet je voor 1 april van het opvolgende jaar aangifte hebben gedaan. Krijg je geen verplichte aangifte, dan heb je dus 5 jaar de tijd.

Bij een verplichte aangifte, krijg je tijdig een verzoek van de belastingdienst thuisgestuurd. Als je dan niet voor 1 april aangifte hebt gedaan, krijg je een herinnering en boete. Uiteindelijk schatten ze je aangifte als je blijft weigeren zelf aangifte te doen. Maar goed, dan krijg je 'n aanslag, dan kun je binnen 6 weken bezwaar indienen (voorzien van je eigen aangifte) Of je betaalt deze, en dan dien je 3 jaar later alsnog 'n aangifte in, dan wordt die ambtshalve behandeld, en krijg je alsnog je teveel betaalde terug (met rente). Of je merkt dat je voor 1 april geen aangifte kan doen (bijv. omdat je er geen tijd voor hebt of geen zin in hebt), dan stuur je 'n briefje met verzoek om uitstel en krijg je uitstel tot september. Belastingdienst is niet zo moeilijk in sommige opzichten.

En je moet je verzoek om middeling indienen <36 maanden na de laatste definitieve aanslag, dacht ik zo. Dus nog steeds niet te laat.

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 01-03-2009 23:14 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296959

Ook ik heb een vraag betreffende het middelen. Door het programma Radar kwam ik erachter dat ik kon middelen. Ik heb destijds in 2005 een zogenaamde gouden handdruk gekregen, of te wel oprotpremie. Daar bleef destijds niet veel meer over vanwege de belasting. Uiteindelijk kon ik ook nog eens 2000 euro betalen aan de belasting. Nu kan ik door middelen tot mijn stomme verbazing (wat mij in deze tijd heel goed uitkomt) bijna 3500 euro terugkrijgen??. Verzoek is inmiddels ingediend, deze maand. Nu is mijn vraag; hoelang duurt het voordat je bericht krijgt. Krijg je ook een bevestiging dat je verzoek is aangekomen, want tot op heden nog niets gezien of gehoord. Wat mij het meeste stoort was, toen ik de belastingdienst opbelde of dit allemaal klopte van het middelen, dat ik als antwoord kreeg, Ja slapende honden moet je niet wakker maken. Nou ja zeg. Hoezo makkelijker en leuker van de belastingdienst. Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
ik heb begin november een verzoek ingedient voor 05-07, begin Januari kreeg ik een brief met daarin de volgende strekking, de belastingdienst kan uw verzoek nog niet behandelen en hoeft hier geen reden voor op te geven. De belastingdienst zal over 8 weken beginnen met de behandeling die 6 weken zal duren.

Inmiddels is het geld binnen (sinds half maart)
Pagina: 1