Probleem Sitecom WL-535 en @home.

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij een kennis moet ik deze Sitecom Router WL-535 v1.001 installeren met @home maar loopt tegen problemen aan.
Als ik de wizard instel op @home zoals het hoort krijg ik hem niet aan de praat en als ik hem handmatig instel ook niet.
Er zijn al meerdere soortgelijke problemen met deze router en @home te vinden maar echte oplossingen zijn er niet.

Dus meegenomen naar m'n eigen huis waar ook @home draait met een USR router (bedraad) en 3 pc's.

Als ik de Sitecom aansluit op welke pc dan ook dan krijg ik geen connectie.
Dan krijg ik een melding dat er beperkte LAN connectie is.
Ik moet mijn pc zo instellen dat hij een vast IP gebruikt. Dus logisch stel ik hem in op 192.168.0.2 omdat de router 192.168.0.1 heeft.
Alleen op deze manier kan ik in de setup van de router komen.

Vervolgens doe ik de firmware upgrade naar 1.61 zoals beschreven en ook heb ik 1.67 al geprobeerd. Maar beide geven geen resultaat.
Het upgraden op zichzelf lukt overigens wel.

Als ik daarna de wizzard instel op @home dan heb ik geen internet.
Als ik vervolgens probeer handmatig de boel in te stellen dan houdt hij telkens andere gegevens vast.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe de instellingen bij een draaiende Sitecom en @home staan?

Ik neem aan dat het om DHCP gaat en dan zou alleen het @home unieke accountnummer toch voldoende moeten zijn?
Als ik daarna de vaste IP-adres van 192.168.0.2 weer verwijder en op dynamisch zet dan heb ik weer geen of beperkte toegang

Thx voor de help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Gooi die router weg en koop een fatsoenlijke.
Sitecom is bagger, soms werkt het, vaak geeft het problemen.

Sweex kwaliteit voor een Linksys prijs en een apart doosje.

Ik kan je een Linksys WRT54GL aanbevelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Romke op 24-04-2007 23:11 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik dat het rommel is maar het is niet van mezelf
en die mensen die willen het liefst de sitecom wel gebruiken.

Dus een echte oplossing heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Dit probleem had ik ook, wat je zou kunnen proberen is alle instellingen in je router doorvoeren, daarna je modem rebooten en 2 minuten wachten,dit werkte voor mij en werkt nog steeds!