Na veel lezen heb ik dan eindelijk een, naar mijn idee, goede prijs/kwaliteit PC samengesteld. Het doel is een Media Centre PC die ik ook voor 3Dsmax renderen kan gebruiken. De nadruk ligt iets meer bij geheugen en CPU en wat minder bij videokaartperformance, vanwege het eventuele renderen. Maar eigenlijk gebruik ik hem voor vanalles dus je zou het ook een allround pc kunnen noemen 
Echter heb ik nog een paar kleine vragen; ze staan bij de componenten genoemd:
Echter heb ik nog een paar kleine vragen; ze staan bij de componenten genoemd:
- AOpen H600C € 58,-
> mooie kast, goedkoop en voeding aanwezig. Echter: voldoet dit soort standaard voeding? - Intel E6320 € 155,-
Ik wil hier een jaartje mee doen en dan een quadcore kopen, vandaar het wat goedkopere c2d type. - Asus P5N-E (sli) € 105,-
Snel MB, 1394 en sound aanwezig. Sli zal ik alleen niet gebruiken, maar toch leek me dit de beste keuze? - 2 x Kingston 1GB DDR2 PC5300 667Mhz CL5 ongv € 100,-
Hier heb ik geen verstand van, behalve dat je een merk moet nemen. Is PC5300 genoeg (ook voor quadcore later?) - Seagate Barracuda 7200.10 320GB €72,-
Ik las hier op GoT dat dit een goede HD was - ASUS 7900GS/2DHT/256M €135,-
Ik game eigenlijk bijna nooit en voor 3d modeleren heb ik aan een super simpele VGA kaart genoeg (er zijn zat opties om de VGA kaart te ontlasten bij modeleren) - Hauppauge WinTV-PVR-150 Media Center Kit Retail € 45,-
Een Media Center PC lijkt me wel gaaf, kost toch niet veel extra. De analoge video-in wil ik gebruiken om oude video's ooit nog eens te 'digitizen' - Windows XP MCE of Vista Ultimate €100/€156
Hier ben ik dus echt niet over uit: Ik wil niet meteen allerlei nieuwe software aanschaffen, ik weet niet precies in hoeverre oude software op Vista werkt... - DVD lezer/brander € 30,-
Ik geloof niet dat het tegenwoordig nog veel uitmaakt welke je koopt of wel?
Mixed Reality dev