Navigatie via fictieve directories: hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Hey,

Ik heb net een nieuwe klant: een fotowinkel waarvoor ik een foto-upload module moet maken. De rest van de site bestaat al, en daar moet ik het dus in passen. Ik stoot echter op een banaal probleem: de persoon die de site heeft ontworpen gebruikt een soort systeem, waarbij de gebruiker ipv GET parameters enkel directories ziet:
Dus in plaats van www.eenfotowinkel.com/index.php?pagina=prijzen, is het slechts www.eenfotowinkel.com/prijzen

Die map prijzen bestaat dus niet, en er is een script dat de parameter $_GET['p'] gebruikt om te bepalen welke pagina werd opgevraagd.

Wanneer ik de code download en op mijn locale server uitvoer, werkt dit systeem echter niet, dus het is erg moeilijk om het te debuggen. Ik zou graag meer te weten willen komen over dit navigatiesysteem. Het lukt met echter niet om er meer over te vinden via google, omdat het zo moeilijk te omschrijven is.

Weet iemand hoe deze techniek heet, en eventueel hoe het omzetten van de directory naar de GET-parameter gebeurt?

Thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door Joske Pauwels op 24-04-2007 21:34 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Mischien helpt het als je deel van de code laat zien.

Je omschrijving is vrij crypties :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Zoek eens op mod rewrite ;)

Verwijderd

To_Tall schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:35:
Mischien helpt het als je deel van de code laat zien.

Je omschrijving is vrij crypties :)
Ik denk dat bijna iedereen die vaak in dit forum komt het wel begrijpt hoor.

Termen waarop je kunt zoeken zijn "mod_rewrite", "url rewriting", "multiviews", "search engine optimization".

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Super, bedankt!
Dat had ik zelf nooit gevonden via de bestanden zelf...

Dus het is een PHP/Apache setting, als ik het goed begrijp? Dat zou verklaren waarom mijn locale apache installatie het niet juist afhandelt...

[edit] ok, ik heb het intussen.Had de .htaccess niet gedownload. Heb dit gedaan, en dan de mod_rewrite module ge-enabled.

Thanks jongens!

[ Voor 24% gewijzigd door Joske Pauwels op 24-04-2007 21:55 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Oke ;)

En in het vervolg dan ook in het juiste forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.