Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25844

Topicstarter
Hallo allemaal, ik overweeg om een TOM TOM 910 aan te schaffen en heb nog een aantal kleine dingetjes die ik graag wil weten maar die je niet kunt vinden op de tomtom site

- klopt het dat je met de TMC ontvanger wel flitsers door krijgt maar niet op je scherm ziet?
- krijg je met TMC alleen flitsers op A wegen door of ook de flitsers op de N wegen?
- volgens mij zijn vaste flitspalen ingebouwd op de hd, maar krijg je daar ook updates van als je je tom tom update? Of moet je daar een flits-abbo voor afsluiten bij Tom Tom?
- Is het apparaat veel trager dan de andere tomtom apparaten bij het berekenen van routes omdat het met een HD werkt ipv SD geheugen?

Wat is jullie ervaring met de TOMTOM 910? wat zijn de plus en minpunten van het apparaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Wat je met TMC ontvangt heeft weinig te maken met je TomTom, maar meer met de TMC bron.

Camera updates kun je inderdaad via een aboo kopen, en dan via GPRS downloaden.

De HD is niet merkbaar trager; vergeet niet dat SD ook niet het snelste soort geheugen is.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Een TomTom laat geen flitslocaties zien die eventueel via RDS worden doorgegeven. RDS kan je alleen gebruiken voor verkeersinfo. Er is een database geïnstalleerd maar als je updates wilt ontvangen heb je een abonnement nodig. De HDD is gewoon snel en het (her)berekenen van een route gaat prima en snel.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 24-04-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er word in een ander topic beweerd dat je de flitslocaties wel doorkrijgt, maar dat je ze niet op het scherm ziet, krijg je ze dan wel in een lijst door? of krijg je via TMC echt puur alleen files door? of is het ook nog afhankelijk van welke tmc bron je gebruikt?

Iemand misschien een screenshot van hoe het tmc instellen werkt en hoe het er in de praktijk uitziet?

ik wil namelijk juist voorkomen dat ik een abbo voor de flitslocaties moet afsluiten, je kunt de flitslocaties volgens mij ook gewoon via internet downloaden (POI's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 23:55

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Hier een tommietom 910 gebruiker met TMC module.

Flitsers worden NIET via tmc doorgegeven, alleen verkeersinfo (file, vertragingen en ongelukken enzo) dit gaat via de radiozenders.

Deze informatie wordt automatisch megenomen, en getoond op je scherm + aankomsttijd herberekend, of je kunt instellen dat ie automatisch de route herberekend als binnendoor sneller is (is bijna nooit zo)

Flitslokaties kun je via een gprs abbo krijgen, maar dit kost geld,
via flitsservice.nl(gratis) en poiedit (gratis) kun je deze downloaden, en krijg je automatisch een mailtje wanneer er locaties veranderd zijn, en je dus ff een update moet doen (3 seconden)

Mobiele flitslocaties kunnen door TMC worden doorgegeven, maar dit doet naar ik weet geen nedelands radiostation. via flitsservice heb je dus alleen alle vaste flitspalen en trajectcontroles. dit is wel zeer handig en heeft me al veel snelheidsafhankelijke variabele wegenbelasting gescheeld

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Soepkip, bedankt voor de reactie, erg duidelijk! _/-\o_

In een ander topic (zie url hier onder) wordt overigens beweerd dat flitslocaties wél via TMC worden doorgegeven, ik ben erg benieuwd hoe het nu precies in elkaar zit! dus ga nog even onderzoeken of het wellicht aan het station ligt wat je kiest voor je TMC ontvangst.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1207015

Iets anders wat ik mij afvraag is of je de TMC en de flitsabbo service tegelijk kunt gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 25844 op 25-04-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja dat kan. Overigens zou ik gratis flitslocaties gebruiken. Ik heb ze gisteren otdekt en ze zijn actueler dan die van TT. Ze zijn alleen voor de Benelux dus verder weg moet je die van TT gebruiken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

Anoniem: 25844 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:58:
Hoi Soepkip, bedankt voor de reactie, erg duidelijk! _/-\o_

In een ander topic (zie url hier onder) wordt overigens beweerd dat flitslocaties wél via TMC worden doorgegeven, ik ben erg benieuwd hoe het nu precies in elkaar zit! dus ga nog even onderzoeken of het wellicht aan het station ligt wat je kiest voor je TMC ontvangst.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1207015

Iets anders wat ik mij afvraag is of je de TMC en de flitsabbo service tegelijk kunt gebruiken?
Wanneer je de TMC module gebruikt kun je automatisch laten zoeken, of een frequentie opgeven (als ie daar niets vind gaat ie toch vrolijk door met zoekken). je kunt ook instellen in welk land je je bevindt

ik heb bij de modelule wel gemerkt dat je echt de gebruiksaanwijzing moet volgen kwa niet opgerold huden van de kabel, scheeld je erg veel in ontvangst

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
- volgens de TMC bronnen in NL worden ook alléén files e.d. doorgegeven, het ligt dus wellicht niet aan tomtom dat er geen flitsinfo op het scherm verschijnt met TMC
- de flitsinfo dienst van tomtom geeft volgens de site zowel vaste als mobiele flitsers door

mijn laatste vraag is dan, zou ik deze 2 diensten tegelijk kunnen gebruiken? TMC voor de files en de flitsabbo van TOM TOM voor de flitspalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zoals ik al eerder zei, ja dat kan. TMC is een gratis dienst, flitspalen niet. Guardian Angel in "Tom Tom 910 gebruikerservaringen topic"

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor alle info. ik heb hem voor 399 laten bestellen vandaag en ga hem morgen ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 25844 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:52:
Hallo allemaal, ik overweeg om een TOM TOM 910 aan te schaffen en heb nog een aantal kleine dingetjes die ik graag wil weten maar die je niet kunt vinden op de tomtom site

- klopt het dat je met de TMC ontvanger wel flitsers door krijgt maar niet op je scherm ziet?
- krijg je met TMC alleen flitsers op A wegen door of ook de flitsers op de N wegen?
- volgens mij zijn vaste flitspalen ingebouwd op de hd, maar krijg je daar ook updates van als je je tom tom update? Of moet je daar een flits-abbo voor afsluiten bij Tom Tom?
- Is het apparaat veel trager dan de andere tomtom apparaten bij het berekenen van routes omdat het met een HD werkt ipv SD geheugen?

Wat is jullie ervaring met de TOMTOM 910? wat zijn de plus en minpunten van het apparaat etc.
De TMC module geeft geen flitsers door, alleen verkeersinformatie en dat gaat even traag als via gprs, maar dat heeft niets met de tomtom te maken, maar met de instantie die de gegevens verwerkt.
Je kan de flitspalen ook gewoon doen via poiedit, gratis.

En ik heb de classic en de 700 gehad, deze gaat juist sneller dan de classic en even snel als de 700.
Minpunten, redelijk prijzig, maar 449 valt te doen, je krijgt er wel noord amerika en West en Oost europa bij. Er is net een update van de kaarten uit en dan is upgraden wel prijzig (220 euro totaal).
Flitsers is sowieso overrated omdat je niet de mobiele flitsers ziet, ik heb ook heel de flits info uitgezet omdat het gewoon irritant is.

PS ik had een flits abbo op de 700 en kreeg geen mobiele flitsers door, heb ze genoeg langs de weg gezien om die conclusie te trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-04-2007 00:43 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

De reden dat ik de 910 heb genomenis vooral de harde schijf, geen gekloot met sd-kaartjes enzo bij de grens + dat je hier mp3-tjes op kan storen en deze via de ootooraadioooo kan afspelen

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb hem voor 399 gekocht, das een nette prijs, niet eens via internet, maar gewoon een pc-winkel in Emmeloord.

als ik de reacties hier zo hoor over de PLUS diensten dan zijn ze bijna waardeloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 16:35
soepkip schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:18:
H.....
Flitslokaties kun je via een gprs abbo krijgen, maar dit kost geld,
via flitsservice.nl(gratis) en poiedit (gratis) kun je deze downloaden, en krijg je automatisch een mailtje wanneer er locaties veranderd zijn, en je dus ff een update moet doen (3 seconden)
.........
Superhandige tip thx!

Ik heb zelf de 710 en vroeg me af waar en hoe je de pieptoon van de flitser zachter kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tatata schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:23:
[...]

Superhandige tip thx!

Ik heb zelf de 710 en vroeg me af waar en hoe je de pieptoon van de flitser zachter kan zetten?
ja ik schrik me elke keer rot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb op mijn 910 niets kunnen vinden waarmee je de aanwijzingen een hard en bijv. bij flitspalen een zacht geluid krijgt.

Wat wel een mogelijkheid is, is andere geluiden toevoegen zoals, 30 kilometer, 40 kilometer, start trajectcontrole of gewoon een geheel ander geluid. Er zijn geluiden zoals de tune van Intel en ook het geluid van een loeiende koe is te vinden. etc. etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 30-04-2007 15:28 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

Guardian Angel schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:27:
Ik heb op mijn 910 niets kunnen vinden waarmee je de aanwijzingen een hard en bijv. bij flitspalen een zacht geluid krijgt.

Wat wel een mogelijkheid is, is andere geluiden toevoegen zoals, 30 kilometer, 40 kilometer, start trajectcontrole of gewoon een geheel ander geluid. Er zijn geluiden zoals de tune van Intel en ook het geluid van een loeiende koe is te vinden. etc. etc.
Wellicht een "zachter" geluidje kiezen ?

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Blijkt toch dat sommige zenders iets van flitsers doorsturen"
http://www.navigatiehosting.nl/TMC/countries/netherla.htm

Ik zit momenteel te dubben over een 910, voor 400 euro ogv. Een hikkel punt is voor mijn de lompe omvang (hij zal in de auto moeten blijven ergens opgeborgen. Verder ook de bevestigingsplaats. Ik wil geen sporen op de ruit, en het moet snel installeerbaar zijn en verwijderbaar. Ik zoek nog soort van montale steunen voor de 910 om op het dash ergens te monteren, maar geheel weer snel verwijderbaar. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vind hem helemaal niet groot (viel me juist tegen, had gehoopt datie groter was) en vind dat je hem redelijk makkelijk kunt afklikken.

de versie van 400 euro waar jij het over hebt, dat is de engelse versie, zit:
geen NLD handleiding bij en
geen NLD actie coupon (1 maand gratis tomtom traffic etc.)
en geen TMC ontvanger

tenminste dat was bij mij zo, en ik neem maar even aan dat alle tomtom 910's die voor dit lage bedrag via internet verkocht worden, geen officiele NLD versies zijn!

dan weet je dat alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 88208 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:21:
Blijkt toch dat sommige zenders iets van flitsers doorsturen"
http://www.navigatiehosting.nl/TMC/countries/netherla.htm

Ik zit momenteel te dubben over een 910, voor 400 euro ogv. Een hikkel punt is voor mijn de lompe omvang (hij zal in de auto moeten blijven ergens opgeborgen. Verder ook de bevestigingsplaats. Ik wil geen sporen op de ruit, en het moet snel installeerbaar zijn en verwijderbaar. Ik zoek nog soort van montale steunen voor de 910 om op het dash ergens te monteren, maar geheel weer snel verwijderbaar. Iemand?
de vraag is alleen, worden ze ook getoond op je scherm op een TOM TOM systeem :)

ik heb er dus zelf geen TMC bij gekregen, kan ik die alsnog gaan aanvragen bij TOM TOM door ze een brief te sturen o.i.d. ? of geld dit alleen voor de NLD versies?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 25844 op 17-05-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat geldt alleen voor de NL-versie. Met een beetje goed opletten kun je voor dezelfde prijs een NL-versie kopen mét een "gratis" TMC-ontvanger.

Ik heb inmiddels de TMC-ontvanger binnen en het werkt prima. Mobiele flitslocaties worden (helaas) niet zicht- of merkbaar doorgegeven. De kabel loopt van de houder en verdwijnt in het dashboardkastje en met wat inspanning is het e.e.a. prima weg te werken net zoals de draad van het microfoontje.

Dat is eigenlijk het probleem/storende met die apparaten, de bedrading. Tel maar mee vanaf de dashmount:

1. stroomvoorziening naar stroompunt
2. audio naar autoradio
3. microfoon
4. TMC-ontvanger

Natuurlijk is alles netjes weg te werken maar je hebt altijd een punt waar de draden naar de TT moeten lopen en daarom zichtbaar blijven.

Dé oplossing van TT, een FM-transmitter is 100% waardeloos. Probeer maar eens een vrije frequentie te vinden. Daarnaast is er geen storingvrije ontvangst omdat vaak de transmitter te zwak is om het signaal naar de antenne van de radio te sturen. Ook kun je dan niet naar de radio of CD-speler luisteren. Het ding zal dan ook binnenkort wel uit de handel verdwijnen.

De afdruk van de zuignap op de voorruit vind ik wel meevallen en als je bang bent dat iemand daardoor een ruit inslaat e.d. om op zoek te gaan naar je TT dan laat je als je de wagen parkeert altijd het dashboardkastje en andere af te sluiten dingen gewoon zichtbaar open.

Een montabele steun hoeft niet per se. Je kunt ook een klein rond glasplaatje ter grootte van de zuignap met dubbelzijdig tape ergens op je dashboard plakken en daar het e.e.a. op bevestigen. Dat werkt ook goed.

Wat ik nog niet aan de praat heb kunnen krijgen is dat de muziek vanaf de TT op de autoradio blijft doorspelen terwijl de aanwijzingen gewoon doorgaan via de TT of via de autoradio. Dat dempen van het geluid vind ik erg vervelend.

offtopic:
Wat is er moeilijk aan zinnen te laten beginnen met een hoofdletter en te laten eindigen met een punt?

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 17-05-2007 16:20 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja daar ben ik dus nu een beetje laat mee :)

dat dempen is een instelling volgens mij, moet je eerst even de geavanceerde instellingen aanzetten en dan verschijntie wel ergens in het menu, is even zoeken

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 25844 op 17-05-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb nu het abbo van 49,95 euro genomen voor een jaar, op files en flitsers. Zal hem de komende weken testen en laten weten wat ik er van vind. De meeste reacties die ik heb gelezen waren niet zo denderend, maarja ik was toch nieuwsgierig :)

Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is het data verbruik van de tom tom als ik het dagelijks gebruik voor onderweg! Is dit richting een mb-tje per maand of is het al gauw meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
batterij van mn telefoon loopt met bluetooth en tomtom aan wel retesnel leeg, hij red het niet een hele dag met twee ritten en nog een paar belletjes! Dus dat wordt toch een car-kit!

Soms werkt mn internet-verbinding op mn mobiel niet goed, maar dat ligt verder niet aan de tomtom
maar das wel een heel gezeik als je in de auto zit te rijden je bent constant met die apparaatjes aan het spelen en dat is juist niet de bedoeling.

verder meld-ie de files wel goed, flitspalen heb ik nog niks van gemerkt. De vaste staan al vast erop geinstalleerd. De mobiele fliters heb ik nog niet kunnen checken omdat mijn autoradio helaas stuk is. Over een paar weken als ik de dienst nog wat meer heb getest zal ik hier nog eens een bericht plaatsen over mijn bevinden, wellicht in een apart TOM TOM traffic topic

Maar tot nu toe vond ik de dienst nog niet echt heel bijzonder, wel leuk om te hebben overigens, maar niet echt boeiend. Als je een TMC ding erbij hebt zou ik het daar mooi bij houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Ik heb sisn vandaag ook een tomtom 910.

Maar nu krijg ik hem niet aangesloten om mijn imac.

Software staat geinstaleerd dan zet ik hem in zijn dock die aangesloten staat zegt hij verbinden met computer dan ja. maar dan vind hij hem in tomtom home maar niet hij blijf maar zeggen dat er geen tomtom aangesloten is.

Weet iemand waar het aan aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik weet niet of je bij een iMac ook je systeem kunt zien maar in principe is de TT ook daar zichtbaar. Als dat zo is lijkt me een fout in TTHome de oorzaak.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Me TT word ook niet zichtbaar in de finder dan neem ik aan?

Bij meer over deze mac staad bij usb wel tomtom 910.

dus de fout licht in TT home?
en die fout kan zijn?

edit: TT home opnieuw geinstaleerd, nog steeds niks bij aansluiten krijg ik op de TT groen scherm met de TT erop en dan handje met kruisje erop en soort van HDD-tje dat knippert daarna gaan die weg en gebeurt er niks meer.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 08-06-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm. opgelost hij werkt niet via usb 2.0.
Gelukkig zit er in me tobo een hubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223396

Ik woon in Amerika en ga binnen kort 3 weken met gezin op vakantie naar Nederland en Frankrijk met Auto. Het zou dus heel handig zijn iets als een Tom Tom aan te schaffen. Met name voor vakantie in Europa en tussen tijds ben ik er ook wel 4 keer per jaar, en deze Tom Tom heeft zowel de kaarten van Europa en Amerika
Tom Tom 910 wordt hier in Amerika op ebay op grote schaal verkocht nieuw voor 440 Dollar. Zonder hoeven te bieden, de buy now opties. Re-Furbished door Tom Tom is die er ook voor rond de 390 dollar.
Vragen :
1) is de Tom Tom 910 in de VS identiek aan de Tom Tom 910 in Europa ?
2) Waar moet ik op letten bij het kopen van een Tom Tom via ebay / internet
3) Oude software misschien oude kaarten, welke software versie is de laatste en welke versie is beschikbaar voor de kaarten.
4) Reviews in Amerika zijn erg negatief over het ophang mechanisme van de 910, bestaan daar meerdere versie's van en is het onderhand beter.
5) Reviews zijn ook redelijk negatief over de software die vaak crashed.
6) Ik kan ook nu op schiphol de Tom Tom one Europe kopen voor 279 Euro = 360 Dollar en de kaarten van Amerika er bij kopen 80 Euro = 100 Dollar = total 460.
Tom Tom One Europe lijkt me een leuk model, nieuwer dan de 910, compacter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je kunt beter kijken en lezen op http://www2.jouwnav.nl/forum/. Daar wordt inhoudelijker verder ingegaan op de hard- en software van TT en op de kaarten.

In winkels zijn de TT's stukken goedkoper dan op Schiphol en ook direct verkrijgbaar. Een nieuw TT 910 hoeft niet meer te kosten dan € 400.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zou hem hier in nederland kopen, 400 euro en dan krijg je er de TMC ontvanger bij. Kaarten zijn dan niet nieuw, de nieuwste kaarten zijn namelijk versie 4.75 en de kaarten op de TOM TOM 910 zijn (bij mijn tomtom 910) bij versie 4.5 of iets dergelijks.

De 4.75 versie zijn de nieuwe kaarten uit 2007. Als je nu de TOM TOM koopt krijg je een coupon met korting op de kaarten. Bovendien heeft tomtom nu een aktie dat je ook nog 20% korting krijgt op aanschaf van nieuwe kaarten

De tomtom is verder identiek, alleen de akties zijn anders voor zover ik dus weet. Ik kan de 910 aanbevelen omdat er tevens een afstandbediening bij zit.

Hoef je niet steeds voor over te buigen om de tomtom te bedienen als je aan het rijden bent. In eerste instantie lijkt dit over done, een nice 2 have, maar het is echt zeer prettig! Verder kan ik je aanbevelen om op de website van tomtom de functionaliteiten goed te vergelijken voordat je tot aanschaf overgaat. Als je een tomtom koopt en er extra kaarten bij moet kopen denk ik dat je al op de prijs van de 910 uitkomt. Dus dan zou je beter voor de 910 kunnen gaan.

succes!

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 25844 op 18-06-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Over de kaarten kan ik nog zeggen dat er toch vaak oudere kaarten in de TT zitten. Dit is aan de buitenkant van de doos niet te zien en winkeliers willen de doos vrijwel nooit voor je openen.

Het kan dus gebeuren dat er nieuwere kaarten op de markt zijn. Je kunt het vergeten om gratis een update te krijgen omdat TT stelt dat de wijzigingen ten opzichte van de kaart niet zodanig zijn dat het apparaat je de verkeerde kant opstuurt.

Bij de aanschaf zit de TMC ontvanger er meestal niet bij maar wordt achteraf aan je toegezonden. Zaak om ook daar op te letten.

De TT910 is ondanks deze kleine minpunten echt een schitterend apparaat. Echt handig zijn de gespreken aanwijzingen zoals rechtsaf Koningin Beatrixlaan of afslag 19A de A88 op waardoor je niet meer op het scherm hoeft te kijken voor de straatnaam of het wegnummer.

Verder is de MP3 afspeelfunctie en de harddiskruimte ruim voldoende waardoor he 3-4 weken complete CD's kunt afspelen zonder in herhaling te vallen.

Koop er géén FM-transmitter bij voor een draadloze verbinding naar een autoradio. Misschien dat er in de USA wél vrije frequenties zijn maar in Europa, zeker in NL, zijn die er niet of nauwelijks met als resultaat een zeer slecht geluid verstoord door de zenders die binnen bereik liggen.

Het houderprobleem is opgelost, de mijn is tenminste nog nooit van de voorruit gevallen, ook niet op zeer slechte wegen en bosweggetjes.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je nieuwe kaarten koopt, krijg je dan ook geupdate de snelheden die zijn toegestaan op de wegen? Of is dat een NP die je moet updaten?

en om nog even terug te komen op de vragen hierboven, de TOM TOM crasht niet bij mij, en het ophang systeem werkt echt prima! Zeer steving en blijft prima zitten. Ook makkelijk los te koppelen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 25844 op 18-06-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De snelheden zitten er ingebakken en zijn dan naar ik verwacht actueel. Ik heb geen Np bestand met snelheden kunnen ontdekken. Dit geldt niet voor provinciale wegen want daar wordt, bij mijn TT910 tenminste, nooit een snelheid van aangegeven.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223396

Bedankt voor de response,
In Amerika kost een nieuw TT910 slechts 440 Dollar, en dat is maar 340 Euro, een stuk minder dan de 400 Euro in Nederland.
Over de versie kaarten die worden meegeleverd met een nieuwe TT910, is het niet extra belangrijk dat je niet net een nieuwe versie misloopt, en dus weer aardig wat geld moet neerleggen om het zaakje up to date te krijgen.
Hoe duur is trouwens een aparte TMC ontvanger of de FM transmitter, lijkt me toch wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Anoniem: 157044 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:21:
mmm. opgelost hij werkt niet via usb 2.0.
Gelukkig zit er in me tobo een hubje.
hmz... Lijkt me maf, maar heb hier hetzelfde probleem met de TT910 van me pa... Die is wel herkend vóór de laatse update van TomTom Home voor de mac, maar erna niet meer. wél zichtbaar in systeemprofiel onder USB. Ik heb helaasch geen USB1.1 hub voor me pa, maar ik vind het vreemd dat zoiets überhaupt kan op basis van software, dat het wel werkt met USB1.1 en niet met 2.0... Wat ik ook maf vind is dat het in zijn Windows-installatie (via Bootcamp) wél perfect werkt... Wordt eens tijd dat de mensen van TomTom hun software voor de Mac gaan nakijken... In de vorige versie van TomTom Home werkte de bedieningsinterface via de computer niet; het apparaat was niet compatible met die functie. Nu werkt niks meer mbt de TomTom 910 op de Mac. Dát noem ik nog eens regressie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Het wordt niet veroorzaakt door TT Home maar door de 10.4.9 update van Apple. Alleen een USB 1.1 hub kan het oplossen. Je kan het de USB poorten van een Apple toetsenbord gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Anoniem: 223396 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:10:
Hoe duur is trouwens een aparte TMC ontvanger of de FM transmitter, lijkt me toch wel handig
Beide zo tegen de € 100,= uit mijn hoofd. Ik zou het nooit meer erbij kopen. Heb de transmitter verkocht en de TMC-ontvanger gebruik je in de praktijk niet of nauwelijks en zéker niet in de vakantie.

Over de updates van kaarten. Voor een vakantie zal het geen enkel probleem. TT is een hulpmiddel en zolang je je nuchtere verstand gebruikt en niet blind rechtsaf gaat terwijl daar geen weg is kom je er toch wel.

Zo bont zal het in 99,9% van de gevallen niet zijn maar nieuwe rotondes, straten enz. staan er niet op.

Frankrijk is een ander verhaal omdat daar honderden wegen van nummer zullen gaan veranderen. Men zal wel de nieuwe nummers kennen maar het lijkt me een hels karwei heel het Franse wegennet aan te pakken. Geen idee hoe lang men daarover doet.

De kans is dus groot dat een TT910 zegt "neem de afslag RN87 Grenoble" terwijl het zou kunnen zijn "neem de afslag RN121 Grenoble". (fictief voorbeeld)

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 18-06-2007 21:40 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mail aan tomtom klantenservice:

Kunt u mij wellicht vertellen wat jullie bron is voor mobiele flitslocaties en hoe vaak deze wordt verstuurd naar de gebruikers?

Antwoord:

"Mobiele flitslocaties worden wel door onze plusservice doorgegeven, er is alleen een voorwaarde aan verbonden. Een mobiele flitslocatie kan alleen worden doorgegeven wanneer 4 TomTom gebruikers zo'n locatie doorgegeven. Wanneer dit is gebeurd zal de locatie van deze locatie gedurende enkele uren worden aangeboden. Onze bronnen zijn dus eigenlijk de TomTom gebruikers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Anoniem: 82206 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:21:
Het wordt niet veroorzaakt door TT Home maar door de 10.4.9 update van Apple. Alleen een USB 1.1 hub kan het oplossen. Je kan het de USB poorten van een Apple toetsenbord gebruiken.
ik heb geen apple tobo -- het betreft hier een laptop... Hoe nú verder??

Edit: Trouwens, als het niet veroorzaakt zou worden door TomTom Home, hoe verklaar je dan, dat het probleem zich pas voordoet sinds m'n pa de láátste update van TomTom Home heeft geïnstalleerd? Hij heeft tot enkele dagen geleden de voorlaatste versie gebruikt omdat hij TomTom Home niet heeft bijgewerkt terwijl hij in het buitenland was. Maar hij draait al die tijd al OS X 10.4.9 (dus de laatste OSX update...

[ Voor 36% gewijzigd door csteelooper op 20-06-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zuignap-houder van de week afgebroken :( kreeg in de winkel gelukkig wel een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
csteelooper schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:42:
[...]

...Maar hij draait al die tijd al OS X 10.4.9 (dus de laatste OSX update...
*Schop* iemand enige info hierover? Of moet de vraag beter maar naar AppleTalk?

Ik wil graag ff melden dat de TT910 nu weer draait op Mac OS X. Maaar...

Er is nog een issue waar ik eigenlijk al véél langer mee zit: de bediening via het 'virtuele' tomtom-apparaat in de TomTom Home software op de mac, werkt NOG STEEDS niet. In Windows gaat dat al lang perfect, maar in Mac OS X zegt de TomTom Home software nog steeds: "Er is op dit moment geen component beschikbaar, dat compatible is met uw apparaat." Da's langzamerhand echt irritant, want het zit er al meer dan een half jaar in en er is nu net een nieuwe update geweest voor TomTom Home voor Mac OS X. Maar dat heeft dit blijkbaar niet opgelost :(

Zijn er mensen hier, met een TomTom Go 910 en Mac OS X, dit dit wel voor elkaar krijgen? Nu draait m'n pa namelijk bootcamp speciaal om die sjit te kunnen bedienen vanaf TomTom Home... Eén van de redenen voor het virtueel bedienen is de internettoegang (file-info op je TomTom updaten zonder mobieltje) en een andere reden is dat het virtuele apparaat altijd GPS ontvangst heeft -- da's handig (volgens m'n pa) bij het plannen van routes. Maar de belangrijkste reden is nog wel dat het ding is te bedienen met de muis... Mja ik zou dus graag zien dat dit toegankelijk is via Mac OS X... Echt B-E-L-A-C-H-E-L-I-J-K dat er kennelijk een discrepantie MOET bestaan tussen TomTom Home op de Mac en op Windows. Het heeft sowieso al meer dan 4 maanden geduurd voordat Mac de 1.5-versie van TTH eindelijk kreeg... :(

Ik zie alleen niet zo wat nu eigenlijk de verbetering is, aangezien het grootste issue kennelijk nog steeds de wereld niet uit is...

Ondergetekende heeft hier al met TomTom over gebeld, maar zij gaven als antwoord dat er een update zou komen toen... Dat was vóórdat 1.5 er voor de Mac was.

Edit: Heb net TomTom Support weer eens gebeld. Men zei dat de virtuele bedieningsroutine nog niet werkt onder Mac OS X voor wat betreft de TomTom Go 910. Deze wordt op dit moment door TomTom geschreven. Hopen dat het niet al te lang meer duurt...

[ Voor 83% gewijzigd door csteelooper op 28-06-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb net de RDS receiver ontvangen, werkt dus niet tegelijk met draadloze gegevens!
beetje jammer!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 25844 op 15-07-2007 17:22 ]

Pagina: 1