Powercinema met Afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

• broti
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 20:04
Als deze topic niet in het goede deel van dit forum staat hoor ik dat graag. Ik wist namelijk niet precies waar ik dit moest vragen.

Mijn probleem/vraag:

Ik gebruik sinds kort powercinema om muziek te draaien/tv kijken enzo. Waar het ook voor bedoeld is :) Ik bestuur powercinema volledig met een afstandsbediening. MAAR als ik savonds in bed lig en ik wil gaan slapen kan ik de monitor niet uitzetten met de afstandsbediening. Ik gebruik een Medion X10 afstandsbediening. Ik kan bijvoorbeeld wel schermbeveiliging op 5 minuten zetten en om de 5 met de remote iets intoetsen zodat hij niet in schermbeveiliging gaat.

Ik had liever dat als ik op de uit knop op de remote druk dat de monitor dan in veilige modus gaat of iets. Ik zat te denken aan een batch bestand die ik dmv de remote kan uitvoeren. Maar ik weet al die commands niet daarvoor. Alleen die standaard dingen weet ik wel zoals shutdown enzo. Maar zou je ook een batch bestand kunnen maken die de monitor van schermbeveiliging haald en weer erop zet.

Misschien nog een andere optie dan een batch bestand?

De pc die het draaid ook als server dus een batch bestand dat de pc uitzet heb ik niet nodig, en kan ik zelf nog net wel maken.

Ik hoop dat iemand een simpele oplossing heeft. Moeilijke oplossing mag natuurlijk ook als ik hem maar weet toe te passen.
_/-\o_ HEIL de gene die mij kan helpen.