Toon posts:

Slechte kabel nog te repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag valt het internet hier continue weg. Het werkt per uur wellicht vijf minuten maar de rest ben ik offline. Vrij irritant dus.

In het verleden heb ik dit vaker gehad. Het kwam toen door de kabel zelf. De koperen mantel / draden zijn hiervan aan het uiteinde namelijk zo goed als weg. Wat er nog zit is behoorlijk verdraaid. Alleen de koperen binnenkant is nog écht in tact.

Normaal gesproken zou ik de kabel kunnen afsnijden en het plastic omhusel kunnen verwijderen maar de kabel is té kort. Ik heb nog geen centimeter speling meer. Het kastje hangt nu al zelfs zonder plastic omhusel aan de muur omdat de kabel er anders niet meer in past.

Gezien delen van de koperen mantel vlak bij het plastic omhusel nog wel aanwezig zijn dacht ik dat ik de 'blote' delen wellicht kan overbruggen met een of ander materiaal. Wellicht iets van zilverfolie of iets dergelijk (ik heb echt geen idee en zoeken lukt op dit moment niet echt). Volgens het boekje van @Home is de koperen mantel nodig voor een goede verbinding.

Gezien het kabelbedrijf pas maandag komt en ik het internet hard nodig heb gedurende deze tijd is mijn vraag of dat zou kunnen en zo ja welk materiaal ik het beste kan gebruiken. Daarnaast vraag ik me af of het kabelbedrijf dit uberhaupt nog kan verhelpen maandag. Ik neem aan dat ze niet zomaar de hele kabel in het huis kunnen vervangen. Of heb ik dat mis?

Iemand wellicht ervaringen, tips of suggesties?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

@Home is verantwoordelijk voor de kabel tot aan het overnamepunt (meestal in woonkamer of meterkast) in je huis. Tussen dat en de modem ben je zelf verantwoordelijk. Dus als het gaat om de eerste aansluiting in huis, dan moet @Home dat voor je oplossen. Is het elders in huis, dan zul je sowieso moeten betalen en is het goedkoper zelf een nieuwe kabel te regelen dan dat de @Home monteur het voor je in orde moet maken...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de enige kabel hier in huis. Hij komt binnen in de woonkamer en steekt een cm of 10 uit de muur. Meer is er niet. Ik weet verder niet waar hij vandaag komt. Ik heb er zelf ook niks aan geklooid. Dat heeft de monteur gedaan die door @home de vorige keer is ingehuurd.

Is het wel mogelijk de kabel te vervangen voor @Home (of het bedrijf dat ze hier voor inhuren). Televisie doet het prima, internet dus niet.

En is zelf (tijdelijk) fixen met het een of ander een mogelijkheid?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 20:43 ]

Verwijderd

Deze vraag had je trouwens ook gesteld in het @Home topic ;)

Maar ik denk dat je er beter vanaf kunt blijven, want als @Home merkt dat je met die kabel hebt zitten rommelen, heb je best kans dat ze je ervoor factureren. Wat je wel kan doen als je het toch wilt doen, is eventueel iets met een soldeerbout, of anders de muur losbreken :P

gekgenoeg zou ik het ook niet weten dan gewoon afwachten op @home.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45

DukeBox

loves wheat smoothies

Maar een stukje zilverfolie kan prima werken.. mits je maar geen contact maakt met de kern, dan houd je helemaal geen signaal meer over.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Lism > Had ik dat gedaan? Dat moet dan weken terug zijn, maar goed, toen werkte de kabel nog gewoon. Nu ben ik blij als ik in die minuut tweakers kan openen :D het heeft denk ik verder niet zoveel met @home te maken. Meer met de kabel, wie de leverancier daarvan ook zou zijn.

Dukebox > Geleid zilverfolie net zo goed als koper? En kan ik zo niks vergallen als ik zorg dat de kern niet geraakt wordt?

Waarom is er overigens een mantel én losse draadjes daarop? Wat is het nut daarvan? Wat is uberhaupt het nut van die mantel en de draadjes? De televisie werkt prima zonder mantel.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 20:47 ]

Verwijderd

Ik bedoelde dus meer te zeggen als jij er nu mee gaat rommelen dat je zodra @Home langskomt zegt dat je het zelf mag betalen, omdat jij er mee hebt zitten rommelen.

Niet alleen dat, al doe je het verkeerd heb je kans dat je de hele wijkkast ermee sloopt op 1 of andere manier.

Probeer het anders met een krokodillenbek ( ja dat is iets electronisch :P ) aan te sluiten zover dat wilt lukken.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 16:53

mace

Sapere Aude

De wijkkast is echt wel bestand tegen dat soort geintjes hoor!
Je kan best wel kortsluiting maken op een coaxkabel, daar is de apparatuur tegen beveiligd.
Zet er alleen geen 220 op ofzo :+

Zilverfolie geleidt best prima, probeer het gewoon, je kan niks slopen, haal het wel weg voordat de monteur komt, je weet maar nooit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht toch maar voor de zekerheid.. Heb geen zin om kosten te riskeren :o

Ik zal moeten verkassen naar een vriend ofzo. Anno 2007 kun je gewoon niet meer zonder internet..

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

als je de folie erom kan doen zonder blijvende sporen kun je nu i.i.g. normaal internetten/tv kijken..

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:35:
als je de folie erom kan doen zonder blijvende sporen kun je nu i.i.g. normaal internetten/tv kijken..
Ja, alleen ik ben een beetje huiverig dat het spul te heet wordt ofzo (heb geen kaas gegeten van natuurkunde) en dat de boel in de hens gaat, de kabel smelt of iets dergelijks. Misschien larie..

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Er staat geen stroom op de coaxkabel dus je hoeft niet bang te zijn voor electrocutie als je er zelf niet een stroomdraad op zet.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

En heet wordt het al helemaal niet :)
Er staat overigens wel wat spanning op die je opzich wel kan voelen, maar dat kan geen kwaad.

Verwijderd

een f-connector er op schroeven, dan een verlengstukje erop draaien of direct de splitter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:26:
een f-connector er op schroeven, dan een verlengstukje erop draaien of direct de splitter
Niet aan te raden.

De huidige situatie - een groene kabel die gewoon uit de muur steekt zonder overnamepunt is niet alleen onwenselijk maar ook gevaarlijk, zo niet voor lijf en leden, dan wel voor apparatuur.

Een overnamepunt is meer dan alleen iets administratiefs, het dient ook om de kabel binnenhuis galvanisch te scheiden van de kabel buitenhuis. Dat zorgt ervoor dat evt verschillen in potentiaal opgevangen worden en er geen stroom van of naar je binnenhuisapparatuur gaat lopen. Daarbij kun je denken aan verschillen in aardepotentiaal (0V bij jou in huis hoeft niet hetzelfde te zijn als 0V in de wijkcentrale), maar ook kortsluitingen in het netwerk die netspanning op die kabel zetten (buren die met de TV rommelen...).

Als ik het goed begrepen heb wordt bij de @Home DHZ installatiepakket een goede overnamepunt meegeleverd. Ik vraag me af waarom die niet gemonteerd is...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Louis & Duke > Kijk dat is handige info :)
dion_b schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:56:
[...]

Niet aan te raden.

De huidige situatie - een groene kabel die gewoon uit de muur steekt zonder overnamepunt is niet alleen onwenselijk maar ook gevaarlijk, zo niet voor lijf en leden, dan wel voor apparatuur.
De huidige situatie is:

- De groene kabel uit de muur in de huiskamer
- Een Tras1000B overnamepunt
- Een witte kabel
- Signaalversterker met daarop een splittertje. Hier zit de televisie op aan gesloten.
- Een witte kabel
- Motorola Modem
- Router
- Computer

De Tras1000B, splitter en de twee kabels had ik voor het openen van dit topic vervangen. Het hielp alleen niet zo veel.
Pagina: 1