Sinds een paar dagen heb ik nu linux (debian 4r0) op mn oude laptop staan. Helaas herkent hij mijn Sweex WLAN stickje niet. Inmiddels heb ik al het een en ander uitgevonden over de chip (rt73) en er drivers voor gedownload. Ik gebruikte de volgende commando's:
vervolgens staat er dat ik "make" moet gebruiken. Dit werkt echter niet; hij geeft me terug dat
Ik ben nu al de hele dag aan het zoeken om uberhaupt maar te begrijpen wat er bedoeld wordt, aangezien ik een absolute noob ben als het op linux aankomt. Momenteel zit ik nog aan een UTP kabeltje, maar wil toch graag wireless om online linux te leren gebruiken.
Ik lees ergens verder de volgende opmerking:
"Before you are able to compile and install drivers, you need the kernel-sources for your distribution installed."
Dit begrijp ik dan weer niet, heeft dat er iets mee te maken? Mag toch aannemen dat de kernel geinstalleerd is als mijn systeem online is...
Ik heb mijn best gedaan om te achterhalen wat er bedoeld wordt, en alles wat ik begrijp is dat het iets met het hercompileren van de kernel te maken heeft. Alles is abracadabra voor me en ik heb het gevoel alleen nog maar dieper in de brei van informatie weg te zakken. Om mijn (inmiddels tweede) poging linux te gaan gebruiken niet weer vroegtijdig om zeep te helpen zou ik graag van jullie een hint hebben hoe ik met deze foutmelding om moet gaan. Wat moet ik precies intikken om de drivers te kunnen installeren? Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn, terwijl de linux community er weer een user bij heeft
code:
1
2
3
4
5
| wget http://rt2x00.serialmonkey.com/rt73-cvs-daily.tar.gz tar xvfz rt73-cvs-daily.tar.gz cd rt73-cvs-* cd Module make |
vervolgens staat er dat ik "make" moet gebruiken. Dit werkt echter niet; hij geeft me terug dat
code:
1
2
3
| make: *** /lib/modules/2.6.18-4-686/build: No such file or directory. Stop. rt73.ko failed to build! make: *** [module] Error 1 |
Ik ben nu al de hele dag aan het zoeken om uberhaupt maar te begrijpen wat er bedoeld wordt, aangezien ik een absolute noob ben als het op linux aankomt. Momenteel zit ik nog aan een UTP kabeltje, maar wil toch graag wireless om online linux te leren gebruiken.
Ik lees ergens verder de volgende opmerking:
"Before you are able to compile and install drivers, you need the kernel-sources for your distribution installed."
Dit begrijp ik dan weer niet, heeft dat er iets mee te maken? Mag toch aannemen dat de kernel geinstalleerd is als mijn systeem online is...