Toon posts:

[PC] Loopt vast tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc doet erg raar sinds ik een tijd terug (3maanden of zo) SOF2 had gespeeld. Hij deed het in het begin bij SOF2 nog goed maar na een tijdje wou hij na het spelen van het spel "deze computer/windows verkenner" niet goed meer draaien, hij opend wel maar na dat ik in de schijven wil dan loopt hij vast. Dit kan verholpen worden door gewoon voor ik weer verder computer na het game de pc eerst opnieuw op te starten.. Echter begon hij steeds apparter te doen, na ongeveer een maand liep hij gewoon plots tijdens het game vast.
Een vriend van mij (1ste jaar ICT-er) zei dat mijn windows corrupted was geworden, omdat ik het spel voor een criticale re-install van windows gewoon gekopieërd had naar de andere schijf die niet geformateerd werd en na de re-install weer terug zodat ik daarna weer kon game (dit had ik gedaan omdat ik het spel van een andere vriend had geleend om te installeeren en had geen kopie liggen).
Dus windows nog maar een keer opnieuw geinstalleerd.. Echter heb ik nou hetzelfde probleem weer alleen niet meer met SOF2 (omdat ik het na die re-install van windows en het spel weer opnieuw (vanaf de CD!!) op mijn pc had gezet maar weer hetzelfde gedrag begon te tonen).. Nou heb ik dat met C&C Generals Zero hour. Ik vind dit erg kl*te want ik wil dit/deze spel(len) graag zonder dat hij in eens uit het niets vast loopt (geen plotse explosie van processen) vast loopt. Het enige wat ik na het vastlopen nog kan doen is mijn cursor bewegen verder doet hij helemaal niks!
Wel is het dat hij Wolfenstein ET wel gewoon draait zonder vast te lopen of raar te gaan doen met windows verkenner/deze computer..

Ik heb absoluut geen enkel idee waar het probleem kan liggen.. Mijn hardware moet als het goed is gewoon goed zijn voor C&C Generals Zero Hour (1GHz athlon processor en 64Mb Nvidia Grafische kaart).
Kan iemand mij met dit probleem helpen? Daar zal ik dan heeel erg blij mee zijn :D

BTW, ik weet niet zeker of deze post hier in deze selectie goed staat.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb je al de gebruikelijke testjes gedraaid voor je geheugen en harddisk? Daarnaast hoort dit volgens mij in "Spielerij - Problemen & Vragen"

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik verplaats je topic even naar SPV aangezien dit een probleem is :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar zag het net pas dat deze selectie er ook is |:(.. In iedergeval bedankt voor het overzetten dan..

Effe kijke welke testjes bedoel je? Bijv. die van speedfan en CPUz?
Mijn HDD schijnt volgens Speedfan goed tot zeer goed te zijn dus daar zal in iedergeval het probleem niet liggen..
En bij CPUz zie ik ook niks bezonders gaande... Verder, welke programmas bedoel je dan precies? 3D-Mark? Die kan ik niet op mijn PC draaien omdat mijn processor die volgensmij niet ondersteund of zo...

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:52:
Sorry maar zag het net pas dat deze selectie er ook is |:(.. In iedergeval bedankt voor het overzetten dan..

Effe kijke welke testjes bedoel je? Bijv. die van speedfan en CPUz?
Mijn HDD schijnt volgens Speedfan goed tot zeer goed te zijn dus daar zal in iedergeval het probleem niet liggen..
En bij CPUz zie ik ook niks bezonders gaande... Verder, welke programmas bedoel je dan precies? 3D-Mark? Die kan ik niet op mijn PC draaien omdat mijn processor die volgensmij niet ondersteund of zo...
Heb je al een scandisk, of ander disk controle progsel, gedraaid? Misschien is je HD am ende.

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleemen gevonden via chkdsk... Hardeschijf werkt toch zeker wel correct!
Kan het er ook aan liggen dat ik een foto bewerkings programma van ons pap zijn computer heb gehaald (gewoon de map kopieëren en plakken op mijn USB stickje) en toen op mijn pc gezet. Het programma functioneerd wel correct en heb er ook geen probleemen me gehad tot nu toe dus...

Ik vind het zelf maar een heeel raar verschijnsel :?..

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Heb je al eens een virusscan op je pc gedraaid?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morge wel een aantal scans gaan draaien (ook de uitgebreide schijfcontrole) en dan kijke wat het resultaat zal zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dage later had ik tijd, ik heb gister scans gedraait en defragmentatie gendaan.. Maar het heeft geen resultaat opgeleverd.. Ik heb in die 2x dat ik gespeeld heb alleen gehad dat mijn PC vastliep bij "Windows verkenner" na het spele van het spelletje... Dus nog niet dat in een keer de PC vast loopt tijdens het spelen..
Toch zou ik dit probleem graag oplossen, iemand nog surgesties?
Pagina: 1