[XP] (2k3) 2 gebruikers gezamelijke files map in mijn doc's

Pagina: 1
Acties:

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:43
ik heb hier een aantal pc's. op deze pc's heb ik een network mapping aangemaakt onder de drive K:.

al deze werkstations maken gebruik van offline bestanden om alles altijd en overal beschikbaar te hebben (primair als Back-up bedoeld)

daarnaast draait er af en toe nog een back-up naar ftp en tape maar dat terzijde.

deze map staat op de server onder D:/Users/LinuZZ en is geshared als LinuZZ$.

nu wil ik straks voor een 2e gebruiker een nieuwe share aanmaken onder D:/Users/Marjo en sharen als Marjo$.

omdat we samen nogal een aantal gezamelijke foto's hebben maar niet al onze documenten overal willen hebben zou ik graag een gezamelijke map maken voor foto's op een andere locatie (bijvoorbeeld D:/Users/gezamelijk oid. deze wil ik dan als het ware als een virtuele map in de beide documenten mappen. (eventuele foutmeldingen met synchroniseren neem ik voor lief)

weet iemand of je in XP of met een tool een virtuele map aan kan maken welke je via 2 folders kan benaderen (dus via de share van Marjo, en via de share van LinuZZ)

gevonden items:

[WinXP] Locatie Mijn Muziek meerdere gebruikers hetzelfde!
werkt niet omdat deze expliciet de mijn afbeeldingen map naar een andere locatie verplaatst, en meer gericht is op alleen de client side.

via google veel resultaten over het verplaatsen van de mijn documenten map, dat kan ik wel..

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is een snelkoppeling naar een public share in die persoonlijke \docs dir al niet genoeg?

Die kan je ook nog offline beschikbaar maken (als je genoeg diskspace hebt, weet niet hoe groot je foto-archief is :+ ).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:43
hm, dat zou wel een oplossing zijn voor het probleem... goed idee... nadeel daarvan is wel dat je er niet door kan browsen maar zeker een alternatief. als er nog andere ideeen zijn graag, maar hier ben ik wel al erg mee geholpen _/-\o_

offtopic:
Who told you life would be difficult

[ Voor 12% gewijzigd door LinuZZ op 24-04-2007 20:29 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk