Toon posts:

TV-kaart geen geluid, vista.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het krijgen van geluid bij mijn nieuwe tv-kaart.
Het is een silicon TV tuner. Ik ontvang zenders, dit werkt goed. Voor geluid is een draadje meegeleverd om de audio-out te verbinden met de audio-in van de geluidskaart. De audio-out op de tv-kaart werkt goed, ik krijg geluid door er oordopjes in te doen. Ik weet niet zeker of ik de juiste ingang gebruik voor audio-in. Er zijn 6 ingangen in mijn geluidskaart waar de draad in kan. Geen van allen geeft geluid. Ik heb hem nu in de ingang waar een microfoon bij staat zitten.

Voor XP wordt genoemd dat je daarna via de volumemixer eerst moet zorgen dat de line-in niet gedempt wordt. Echter staat er bij mij geen line-in.

Ik gebruik vista. Hierin zijn deze menu's heel anders, en bezit de geluidsmixer ook niet 'opties'.

Hoe krijg ik het geluid werkende?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hij hoort in de line in, daar staat een rondje met een pijltje naar binnen bij.
Ik heb zelf geen Vista dus ik weet neit waar het daar staat maar je moet een menu vinden waar je het volume van verschillende in en uitgangen kan regelen en kijken of ie dar niet gewoon uit staat.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
bij geeneen staat het line-in teken, bij één een microfoon, bij twee een audio-out teken (vermoed dat, zitten luidsprekers in, en bij de andere drie staat niets.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Welke kaart hebben we het eigenlijk over?
De specs ontbreken een beetje in de TS.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een silicon TV tuner.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Specs van je hele PC bedoel ik, vooral de geluidskaart.

Verwijderd

je line-in vind je normaal gesproken door hem bij de opties van de mixer aan te vinken. onder xp (heb ff geen vista bij dehand) is dat dus bij bureau-accessoires > entertainment > volumeregeling > opties > eigenschappen

je luidsprekers moeten in ieder geval niet in het gaatje met het microfoontje ernaast :) en als ik me niet vergis zou je line-in op je mainboard het blauwe plugje moeten zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 20:28 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Modbreak:Doe in het vervolg gewoon een TR i.p.v dit soort dingen. Zie ook: Het algemeen beleid #reageren

[ Voor 77% gewijzigd door voodooless op 24-04-2007 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
vista: de map entertainment is er niet. Ik denk dat de volumeregeling hetzelfde is als de volumemixer. Daarbij staat geen 'opties'.

Verwijderd

Topicstarter
Lees de manuals, check google, bekijk de website, bel/mail support...

-Manual geeft alleen aan hoe het in Xp gaat
-op google niks gevonden

Verwijderd

Daarbij staat geen 'opties'.

hm. dat klinkt middelmatig onwaarschijnlijk. heb je zelf eigenlijk al wat gezocht? ik word altijd wat wantrouwig van mensen die zelf hun line in niet kunnen vinden, dat riekt sterk naar gehandicaptenzorg.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

'T probleem is duidelijk: je weet niet waar je de line in van je PC moet vinden. Oplossing is derhalve ook eenvoudig: check ff de manual van je PC. Daar staat altijd netjes in welk kleurtje wat is. Vaak worden dingen ook dubbel gebruikt (gezien de 5.1 tot 7.1 gekte van tegenwoordig), en dien je dus een aantal dingen in je drivers of vista software om te zetten om het aan het werk te krijgen. Check ook dat dus na!

Verder heeft het denk ik niet zoveel zin om hier weer met precies de zelfde vraag te komen als je zelf niet eerst wat meer moeite gedaan hebt om het probleem op te lossen (in ieder geval laat je dat niet erg blijken). De antwoorden zullen exact het zelfde zijn, en dat blijkt maar weer...

Wat meer info over je PC is dus wel welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 24-04-2007 20:39 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
is de microfoon teken niet ook voor audio-in? In de handleiding staat alleen Dat er een audio-in aanwezig is. Het gaat ook meer om het tweede deel, hoe ik op vista het geluid krijg, als ik de foute ingang heb wissel ik het kabeltje wel even tussen de vakjes.

Over de soundcard:

Via de apparaat beheer is het

High definition audio-apparaat

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 20:45 ]

Pagina: 1