Morgen komen ze kabel installeren maar.....

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24
Ik heb boven al mij kabel verlengd omdat daar ook een tv staat. Nu vragen ze bij sonera echter om ruimte vrij te maken op de plaats waar de kabel het huis binnenkomt.

Maar ze kunnen het modem toch ook gewoon boven aansluiten??? Anders moet ik vanavond nog ff snel gaan boren...

Heeft iemand ervaring hiermee??

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij @home donderden ze het modem bij het beginpunt neer en van daaruit ging er een utp kabel naar boven.

Boren deed de monteur bij ons ook, da's wel handig, hij heeft tenminste een boor van een meter :)

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Jah de modem komt te staan waar je tv/radio kastje staat! Dan legt ie een kabel aan van je modem naar je computer (en daar moet wel al voor geboord zijn, want dat doet sonera jammer genoeg niet voor je) Ik heb hem via de kachel pijp naar boven lopen, dat scheelde weer boren!

Heb ook sonera!

The "real" Champ will always be The Champ

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

Op dinsdag 06 februari 2001 20:50 schreef T het volgende:
Bij @home donderden ze het modem bij het beginpunt neer en van daaruit ging er een utp kabel naar boven.

Boren deed de monteur bij ons ook, da's wel handig, hij heeft tenminste een boor van een meter :)
klopt :P

maar ik weet niet of ze bij sonera ook van die aangepaste software installeren, maar zorg ervoor dat ze dat dus NIET doen

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

Verwijderd

Nee hoor bij mij geen speciale software en die gast komt ook niet in me computer! Zelf ff netwerkkaartje erin gezet enzo, had toen een RC van WinMe draaien, ook geen gezeik mee gehad.....

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die software was verplicht bij @Home zei die monteur... :(

Toen 'ie weg was heb ik ff de boel weer gefixt. Makkelijk zat! B-)

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:36
De @home monteur wou bij ons eventjes een gat door het plafond boren, zo mijn kamer in.

Gelukkig was ik erbij, zodat ik hem eventjes duidelijk kon maken dat er nog een lege pcv-buis naar mijn kamer liep, waar die kabel doorkon. Er is dus niks geboord bij ons.

En die UTP kabel kan volgens mij gewoon langs de electriciteit/tv/telefoon kabel naar je computer.

• bassio
Ik heb dus helemaal niet zo'n tv/radio kastje. Bij mij in mijn appartement (misschien ligt het daaraan) komt de kabel gewoon zomaar binnen via zo'n contactdoos.

De aansluiting die ik boven heb is dus eigenlijk identiek aan de situatie beneden.

Ik ben erg benieuwd morgen... zal je zien dat ze het niet installeren...

Wat bedoelde jullie eigenlijk met "aangepaste software"

Thanx

• bassio
Verder geen reactie..??

Ik laat morgen wel weten hoe het gegaan is...

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:35

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb ook Sonera, op de connectoren aan de muur waar de kabel het huis binnenkomt plakken ze een extra kasten, met daar aan een splitter. Aan die splitter kan je de Tv en radio spul hangen, uit het andere gaatje komt een max. 1,5 meter lange kabel naar het modem. Van het modem wordt dan een UTP touwtje getrokken naar de comp.

Hoe ze dat doen weet ik niet, ik had nl al een kabel getrokken en de comp geconfigd, dus die gast was snel weer weg :)

Oja die instellingen zijn bij TCP/IP van je netwerkkaart ALLES op auto zetten, en dat was het :).

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• bassio
De heren van Sonera (planhold) zijn net weg en alles doet het.

Helaas konden ze het modem niet boven plaatsen dus loopt er nu een kabel door het huis. Die moet ik nog even wegwerken.

Het downloaden gaat redelijk snel (55-60KB)
Ik heb in ieder geval geen telefoonkosten meer.

Verder zieden ze alleen nog dat ik de pc eigenlijk altijd aan moet laten staan (Not).

Kortom, alles doet het...

Verwijderd

ze zijn net bij mij geweest om me modem om te ruilen, sjonge sjonge. niet echt de snuggerste gasten. Helaas nog maar 64 kb ipv 100-300 :'(

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 07 februari 2001 10:31 schreef bassio het volgende:
Verder zieden ze alleen nog dat ik de pc eigenlijk altijd aan moet laten staan (Not).
Wat bedoel je hiermee???

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• bassio
Het beste was om de pc dag en nacht aan te laten staan, evt standby. Anders kon het zijn dat je daarna niet meer kan inloggen.

Misschien heeft het te maken met het feit dat ze meer abbonees hebben dan IP-adressen.;

Maar mijn pc staat op mijn slaapkamer met een grootte koeler dus dat mijkt te veel lawaai. Ach, we zien het wel...

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Bij mij is de installateur 6 feb geweest om de kabelverbinding tot stand te brengen(cHELLo). En het draait ,maar ik vindt wel dat hij dikwijls vast loopt in WindowsME.Op de drukke uren kom ik niet boven de 100kB/s
Maar s'nachts halleluja kon mij ogen niet geloven downloads tussen de 170 & 240 kB/s :)
Hier ben ik zeer blij mee.Heb ook wel eens heel eventjes dat ie 300 kB/s haalt maar niet constant.Het is moeilijkvast te stellen want de snelheids meter gaat zo hard dat je het nauwlijks kan zien wat een beetje het gemiddelde is.

greetzz

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 21:28 schreef AtHomer het volgende:
Die software was verplicht bij @Home zei die monteur... :(
Ik heb heb gezegd "Geen software" . Was geen enkel probleem

Verwijderd

Het beste was om de pc dag en nacht aan te laten staan, evt standby. Anders kon het zijn dat je daarna niet meer kan inloggen.
ik denk dat ze het kabelmodem bedoelen,als die langer dan 1 uur uit is duurt het weer een paar uur voordat ie alle frequenties heeft ingesteld.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

Raar kabelmodem dan. De mijne is binnen een minuut of twee, drie weer online nadat 'ie uit is geweest. Dus niet uren! Maar ja, ik heb dan ook @Home met een COM21 modem. Bij Sonera zal het natuurlijk wel heel anders geregeld zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bassio
Het ging absoluut niet om het modem. Het ging echt om de pc. Maar goed, volgens mij weten die installateurs ook niet alles en zeggen ze wat ze moeten zeggen.

Verder absoluut geen klagen. 50-60 KB is natuurlijk niet heel snel maar goed, vergeleken met de kosten en snelheid van ISDN is het veel beter...

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 20:00
Op woensdag 07 februari 2001 11:50 schreef NEWBIE het volgende:
Bij mij is de installateur 6 feb geweest om de kabelverbinding tot stand te brengen(cHELLo). En het draait ,maar ik vindt wel dat hij dikwijls vast loopt in WindowsME.Op de drukke uren kom ik niet boven de 100kB/s
Maar s'nachts halleluja kon mij ogen niet geloven downloads tussen de 170 & 240 kB/s :)
Hier ben ik zeer blij mee.Heb ook wel eens heel eventjes dat ie 300 kB/s haalt maar niet constant.Het is moeilijkvast te stellen want de snelheids meter gaat zo hard dat je het nauwlijks kan zien wat een beetje het gemiddelde is.

greetzz
Boven de 187,5 KByte/s is absoluut ONMOGELIJK bij Chello. De max is namelijk 1,5Mbit/s... Dat het lijkt dat je meer haalt komt door meetonnauwkeurigheden van programma's...

Verwijderd

187,5 kb/s absoluut onmogelijk? Vaag...ik weet er niet zoveel van, dus ik aan die monteur (was ook een tweakerstype :)) vragen, hoe snel is dat modem? Zegt die kerel: deze is niet begrensd, maar de snelheid van het LAN word uiteraard afgeknepen op 10mb/s... tuurlijk haalt niemand dat, maar goed...

Ik haal echter regelmatig boven de 220 k/s, en dat is dus met data die (bijna) onmogelijk verder gecomprimeerd kan worden (ZIP files, MP3's). Ik gebruik download accelerator, maar het enige waardoor die de snelheid verhoogd, is meerdere channels naast elkaar openen. Daar word je "harde" bandbreedte niet van vergroot.

Trouwens, bij ons hebben ze de kabel wel heel rielekst aangelegd! Dwars door alle plafonds, gewoon een stuk BNC recht omhoog en het modem naast de PC. Je ziet er niks van. Go UPC ;)

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Boven de 187,5 KByte/s is absoluut ONMOGELIJK bij Chello. De max is namelijk 1,5Mbit/s... Dat het lijkt dat je meer haalt komt door meetonnauwkeurigheden van programma's...
Ik zeg niet dat ik constant boven de 187,5 kB/s zit,ik vertel alleen wat mijn ogen zien thats all.Dus af en toe toch eventjes boven de 200kB/s downen.

Maaruh 187,5 kB/s vindt ik niet verkeerd voor een newbie als ik :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

HUH, bij mij staat de modem naast de computer.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Jij hebt het waarschijnlijk verkeerd begrepen: je moet namelijk de modem dag en nacht aan laten staan, ze registreren bij sonera zowel het modem nummer als het adapteradres van je netwerkkaart. Bij het uit en aanzetten van de modem wordt het hele modem gereset en kun je (misschien) geen contact meer maken met de DCHP server
Op woensdag 07 februari 2001 11:48 schreef bassio het volgende:

Misschien heeft het te maken met het feit dat ze meer abbonees hebben dan IP-adressen.;

Maar mijn pc staat op mijn slaapkamer met een grootte koeler dus dat mijkt te veel lawaai. Ach, we zien het wel...
Pagina: 1