Toon posts:

Laptop advies

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik advies willen voor een laptop, mijn budget ligt op 900 euro.
Laptop zal vooral aan het netstroom hangen en voor wat surfen/boekhouden/downloaden/branden gebruikt worden.

Ik dacht zelf aan de de volgende specificaties:

Intel core 2 duo
1gb geheugen uitbreidbaar tot 4gb
Min.100gb harde schijf
Redelijke videokaart,al zal ik er niet echt veel games op spelen...hoogstens een voetbalmanagerspel.
Dvd-brander
Wil er uiteindelijk draadloos op kunnen internetten.

Nu is mijn voorkeur een lange tijd uitgegaan naar de Acer 5633wmli maar nu zag ik ook het volgende:
http://www.notebookprojec...etails.aspx?en=NS00470479

Kunnen jullie een advies geven over deze laptop, sta open voor andere opties.
Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd

1gb geheugen uitbreidbaar tot 4gb
ik ga ervan uit dat 2 gig in een laptop voor de manier waarop jij hem wilt gebruiken al behoorlijke overkill is.. 4 gig in een laptop is imho momenteen zinloos, daar de overige hardware met een dergelijk budget de kill zal zijn.
Die 2 gig in de laptop die je plaatst is netjes, de videokaart niet
ATI Radeon Xpress 1400 PCI Express 128MB Hypermemory

Je krijgt er wel netjes Home Premium bij. Ik weet niet welk voetbal spel je wilt gaan doen, maar je hoeft natuurlijk geen grafische hoogstandjes van zo'n kaart te verwachten..

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Waarom heb je een redelijke videokaart nodig? Photoshopwerk o.i.d.? Anders zou een Intel-chippie ook prima voldoen, scheelt in de aanschaf en bespaart vaak accutijd. Overigens kun je er dan wel voetbalmanagergames (wat een woord) mee spelen, maar veel meer dan dat en oude games zal de laptop niet trekken.

Verwijderd

hoi,, aapnootmies123

zo als je beschrijft van wat je wil doen met de laptop is dit een topsysteem,
ik heb zelf wel goede ervaringen met Acer.

ik zelf zou op zoek gaan na een goedkopere laptop want jij steld niet veel eisen aan je laptop ma dat is mijn mening,

mvg Donny.

Verwijderd

na beetje surfen voor vervolg opleiding iets gevonden, dombo's zetten hun code voor korting bij die notebooks op die site zomaar op hun eigen site http://www.fontys.nl/studentenict/ maar dit is niet echt legaal denkik

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zondag een Acer 5633 gekocht voor 999 bij mediamarkt.
Best mooi dingetje voor mijn doeleinden.

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:49:
na beetje surfen voor vervolg opleiding iets gevonden, dombo's zetten hun code voor korting bij die notebooks op die site zomaar op hun eigen site http://www.fontys.nl/studentenict/ maar dit is niet echt legaal denkik
Daar heb je toch niets aan als je geen student bij Fontys bent :?

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:22:
[...]

ik ga ervan uit dat 2 gig in een laptop voor de manier waarop jij hem wilt gebruiken al behoorlijke overkill is.. 4 gig in een laptop is imho momenteen zinloos
Nou ik heb er natuurlijk niet echt verstand van,maar hoorde dat voor windows vista toch wel graag met 2gb werkt...en als ik zie in wat voor rap tempo het werkgeheugen toeneemt wil ik geen laptop die maar 2gb max heeft. Tenzij 2gb voor de komende jaren echt genoeg is?

Verwijderd

Topicstarter
PAKMAN79 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:56:
[...]

Daar heb je toch niets aan als je geen student bij Fontys bent :?
Ik weet het niet, is wel weer 50 euro minder...weet niet of je daar last van krijgt als je zo'n kortingscode gebruikt.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Als ik lees wat je ermee gaat doen: ga naar de mediamarkt en zoek de goedkoopste! ;)
Die 4gb eis lijkt me btw onzin, zelfs voor high-end laptops. Waar denk je dat ooit nodig voor te hebben :?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 06:48
als de laptop vooral aan de netstroom hangt waarom dan geen vaste pc

voor dat budget kun je een leuk systeempje neerzetten en toch redelijke games spelen

...

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:31:
Als ik lees wat je ermee gaat doen: ga naar de mediamarkt en zoek de goedkoopste! ;)
Die 4gb eis lijkt me btw onzin, zelfs voor high-end laptops. Waar denk je dat ooit nodig voor te hebben :?
4gb is idd onzin, maar heb nu een packard bell met 20gb en 224mb geheugen en is niet uitbreidbaar,dus ik dacht om problemen te voorkomen (vista 2gb nodig) ik voor de toekomst wel goed wil zitten.
Maar als ik het goed begrijp is 2 gb meer als zat!

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:44:

voor dat budget kun je een leuk systeempje neerzetten en toch redelijke games spelen
Heb ik wel aan zitten denken...alleen als je eenmaal een laptop gewend ben wil je niet gauw wat anders, en games doe ik toch vooral op de gameconsole.
Dus vandaar mijn keuze..

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:15:
alleen als je eenmaal een laptop gewend ben wil je niet gauw wat anders
Dat is bij mij dus precies andersom, maar dat kan ook komen doordat ik op prutlaptops heb gewerkt :P

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:44:
als je af en toe elders moet werken ;)

Ik heb nu ook een laptopje staan dat op de batterij het maar 1 uurtje uithoudt (standaard FujitsuSiemens gevalletje), maar voor mij maakt het op zich ook niet uit. Het enige wat hij moet kunnen is in standby 4u overleven, want dat is genoeg om van thuis naar elders te rijden, en hem daar weer in het stopcontact te gooien.

Ik zou ook echt kijken naar een vaste pc, dat werkt gewoon confortabeler. Je hebt een toetsenbord dat fris blijft (cpu zit bij mij onder het stuk waar mijn handen op liggen), je hebt een beter scherm, je hebt een deftige muis... die dingen zijn ook allemaal aan te sluiten op een laptop, maar in hoeverre is het nog een laptop als je werkt met een extra scherm/muis/toetsenbord. Het gebruiksgemak van een laptop vind ik zo erg (heb er nu al met 3 gewerkt, 1 toshiba 1 IBM en een Fujitsu-Siemens) dat die 1 keer om de 2 weken gebruikt wordt; voor de rest neem ik direct een vaste pc.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot. Bekijk eerst even wat precies jouw eisen zijn.

Waarom denk je een 'redelijke' videokaart nodig te hebben? Zijn de games zware games of komt er nauwelijk 3D in voor? In dat laatste geval heb je met een nVidia GeForce Go 7300 of ATi Radeon Mobility X1300 al méér dan genoeg. (Dan voldoet zelfs een Intel GMA950 al :))

Verder zie ik nergens schermgrootte en/of type en bv. accuduur. Dat zijn redelijk belangrijke punten.
Vergeet ook niet te kijken naar zaken zoals een tas en muis. Bij bepaalde notebooks moet je deze los bijkopen, bij andere (bv. ASUS F3Jc) krijg je alles erbij.

Ofwel, zet alle eisen (en denk goed na waarom je die eisen stelt) even op een rij. Zoek vervolgens notebooks op en vergelijk de specificaties. Heb je een aantal leuke gevonden? Zoek dan verder op die notebooks. Op Tweakers.net (Product Survey) en GoT kun je enige ervaringen vinden. Een andere goede site is Notebookreview.com.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.