Toon posts:

Drivers (XP) voor maxi studio isis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al een aantal jaren tevreden met een guilimotte maxi studio isis geluidskaart in mijn hobbystudiootje voornamelijk om de vele in en uitgangen en zijn burr brown ad-da converters.
Nu is mijn probleem ik wil gaan upgraden qua pc (nu nog win 98) maar het probleem is dat de maxi studio drivers er alleen voor 98 zijn (en ja ik ben al bijna 3 maanden aan het spitten en zoeken).
Weet iemand hier een oplossing voor (misschien is er iets open source ofzo),in het uiterste geval doen de nieuwe procesors en nieuwe moederborden het op 98 (denk het niet)....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens wat voor chipset het ding heeft, misschien dat er vanuit de chipbakker wel gewoon drivers beschikbaar zijn. Zijn de drivers ook niet voor NT te vinden, vaak werken NT4.0 drivers ook wel op 2000 en XP.

Andere mogelijkheid is natuurlijk de fabrikant mailen, al weet ik niet of guilimotte failliet was of niet (iig een fabrikant met soortgelijke naam is ooit over de kop gegaan).

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de snelle reactie,enige wat ik kon vinden waren win 98 drivers,ook op de site van de fabrikant en als ik internet mag geloven worden er volgens de meeste eigenaars van deze kaart ook geen drivers meer gemaakt voor deze kaart....

Is het mogelijk om met een modern moederbord en processor onder 98 te draaien ,want dat zo ook een mogelijkheid zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 19:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals Terw_Dan al zei, geef eens even aan wat voor chip er op die kaart zit. Misschien heeft Guillemot (heb je bij het zoeken de merknaam trouwens wel goed geschreven :? ) de drivers niet, maar zijn die wel beschikbaar van andere vendors met kaarten op basis van dezelfde chip :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Chip fabrikaat doet er denk ik niet toe,want er zit een break-out box bij voor 4 uitgangen en 8 ingangen,zelfs al bestaat er een driver voor de sound chip dan nog kan ik die breakout box niet aansturen,zal de boel wel nakijken en toch op chip zoeken. (en ja de naam heb ik bij het zoeken wel goed gedaan,anders had ik geen lotgenoten over de hele wereld gevonden ;) ),toch bedankt voor de reactie.