Dag, Ik heb een Asus notebook de A7d met legale windows Vista Ultimate 64bits. Nu wil ik een router aanschaffen en meteen natuurlijk een goede. Mijn externe harddisk en mijn printer wil ik aan de router aansluiten. De printer is zo'n ding met een ingebouwde scanner en die wil ik dan natuurlijk ook nog kunnen gebruiken. Graag wat tips, welke router is hier het meest voorgeschikt enz. Alvast bedankt voor het meedenken. Mijn provider is AtHome. Groet, Jan.
[ Voor 77% gewijzigd door Koffie op 24-04-2007 18:48 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik heb een asus wl-500g premium.
heeft 2 usb 2.0 poorten en externe hd werkt perfect.
ook printer of webcam kan je erop aansluiten.
maar of die scanner gaat werken betwijfel ik sterk..
Inderdaad gaat het me om de vraag dat ik de ingebouwde scanner van de printer via het asus wl-500g premium kan gebruiken op mijn notebook.Petertjuh schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:21:
Ik heb een asus wl-500g premium.
Tja, als je er nu bij had gezegd welke all in one je wilt aansluiten hadden we je misschien nog kunnen vertellen of het wel, niet of gedeeltelijk werkt.De printer is zo'n ding met een ingebouwde scanner en die wil ik dan natuurlijk ook nog kunnen gebruiken.
Let overigens ook op met externe schijven op routers en Vista! In de routers welke USB poorten hebben zit veelal een beknopte Linux installatie met Samba, laat Vista opeens niet meer compatible zijn met de Samba wat op veel van die apparaatjes staat.
De all-in-one printer is een Hp C3180GH45T schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:35:
[...]
Tja, als je er nu bij had gezegd welke all in one je wilt aansluiten hadden we je misschien nog kunnen vertellen of het wel, niet of gedeeltelijk werkt.
Let overigens ook op met externe schijven op routers en Vista! In de routers welke USB poorten hebben zit veelal een beknopte Linux installatie met Samba, laat Vista opeens niet meer compatible zijn met de Samba wat op veel van die apparaatjes staat.
Alleen printers werken via een router. Scanners heb ik nog niet werkend gezien als ze aan een router hangen.
De Asus is een prima router, er zijn echter meer versies, waaronder ook met interne HDD onboard.
De Asus is een prima router, er zijn echter meer versies, waaronder ook met interne HDD onboard.
[ Voor 31% gewijzigd door Edgarz op 19-05-2007 18:21 ]
Samba is gewoon SMB, het Filesharing Protocol zoals dat ook in bijvoorbeeld zoals dat ook in XP gebruikt wordt.GH45T schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:35:
[...]
Tja, als je er nu bij had gezegd welke all in one je wilt aansluiten hadden we je misschien nog kunnen vertellen of het wel, niet of gedeeltelijk werkt.
Kan Vista prima mee omgaan lijkt me.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Dag, ik heb de Sitecom LN-308 All-In-One Printer Server aangeschaft maar werkt niet met onze HP 3180 all- in-one printer onder Vista 32 bits. Ik hoop dat ik deze terug kan brengen.
Mijn vraag is welke andere All-In-One Printer Server is geschikt voor onze P 3180 all- in-one printer onder Vista 32 bits. De bedoeling is dat de all- in-one printserver in de router gaat en dat we alle functies van de printer kunnen gebruiken. Dus draadloos printen, scannen kopietje maken vanaf het notebook.
Met google ben ik eigenlijk niet veel verder kunnen komen en wil weer niet de pech hebben dat ik iets aanschaf wat niet werkt hoewel op de site van Sitecom staat dat het een all- in-one printerserver is, ook om te kunnen scannen.
Mijn vraag is welke andere All-In-One Printer Server is geschikt voor onze P 3180 all- in-one printer onder Vista 32 bits. De bedoeling is dat de all- in-one printserver in de router gaat en dat we alle functies van de printer kunnen gebruiken. Dus draadloos printen, scannen kopietje maken vanaf het notebook.
Met google ben ik eigenlijk niet veel verder kunnen komen en wil weer niet de pech hebben dat ik iets aanschaf wat niet werkt hoewel op de site van Sitecom staat dat het een all- in-one printerserver is, ook om te kunnen scannen.
Samba is inderdaad SMB maar dat garandeert nog niet dat Vista er mee overweg kan.Anti-XP schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:01:
[...]
Samba is gewoon SMB, het Filesharing Protocol zoals dat ook in bijvoorbeeld zoals dat ook in XP gebruikt wordt.
Kan Vista prima mee omgaan lijkt me.
Google maar eens op Vista Samba, zegt me genoeg lijkt me. Probleem zit hem in NTLMv2 authentificatie, die moet je in Vista op LM & NTLM zetten en dus niet op NTLMv2, dan gaat het weer wél goed
Overigens werkt de C3180 volgens mij niet echt geweldig via routers, als ik een keer tijd heb zal ik het met mijn HP PSC 1215 op mijn WL-500g proberen maar HP software kan er slecht mee overweg...
SMC maakt verder wel leuke printservertjes en volgens mij werken die wel met HP all in one's samen maar je kunt het beste even de compabiliteitslijst checken op www.smc.com. niet dus.
[ Voor 25% gewijzigd door GH45T op 22-05-2007 18:35 ]
Pagina: 1