Toon posts:

+1 vanwege goede reacties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet je nu met zoiets... de eerste post van de thread is waardeloos. http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000962

Maar er volgens een paar bijzonder goede reacties, zoals: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2001123 (een absolute +4)

Maar helaas... door de threading, zijn die goede reacties onzichtbaar. Gewetenskwestie... Haal je die eerste post nu omhoog, zodat de rest ook zichtbaar wordt? Doe ik soms wel, maar dit is een wel heel erg onnozele first-post, die ik eigenlijk toch echt niet op +1 wil hebben...

Wat is jullie mening?

En hoe is dat met het nieuwe systeem dat over enkele maanden komt? Is er al een oplossing voor dit aloude probleem geimplementeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
er zou überhaupt niet op zulke reacties gereageerd moeten worden. Als je dat wel doet, en je neemt de moeite op een posting van ongeveer een A4 te typen en hij is vervolgens niet te zien, dan is dat wel je eigen schuld imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan zijn.... Maar ondertussen is de verreweg meest interessant reactie van al die 155 die er tot nu toe zijn gepost, wel default onzichtbaar. Dat is toch niet zo handig.

En natuurlijk kwam die A4 niet als reactie op die eerste post, maar veel verder in de thread. Dan merk je soms niet dat de aanvang van de thread zo onnozel was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De eerste post dien je imho gewoon op waarde te beoordelen. Dat reacties hieronder door deze actie onzichtbaar worden op +1 niveau is niet anders.

Ik vind overigens de "absolute +4" die je aanhaalt niet meer dan een +2 of een +3 maximaal.
Kan zijn.... Maar ondertussen is de verreweg meest interessant reactie van al die 155 die er tot nu toe zijn gepost, wel default onzichtbaar. Dat is toch niet zo handig.
Die post is niet weg maar slechts onzichtbaar op het niveau waar jij op dat moment kijkt. Bovendien maakt het voor de modpunten niet echt uit. Wanneer jij de post die wel goed is op de juiste waarde zet is het probleem opgelost vanuit dat oogpunt. Eigenlijk zou je als mod uberhaubt op -1 niveau moeten lezen. Het kan immers zijn dat anderen een post onterecht op een te lage score hebben gezet.

[ Voor 56% gewijzigd door Bor op 24-04-2007 18:32 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Ik heb de geneste reacties in een nieuwe parent gezet :) dus de nutteloze fipo'er kan op zijn juiste waarde gemod worden/blijven en de interessante discussie begint nu hier.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Hulde voor deze oplossing. _/-\o_

Ik heb het volgens mij niet eerder op de frontpage gebruikt zien worden, maar hier is het absoluut de beste oplossing die denkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fantastisch Botoo!

@Bot de Wollef:
Huh???? Nou... als die post geen +4 is, dan is geen enkele het.

En natuurlijk lees ik als FPM op -1. Maar het merendeel van de bezoekers zal dat niet doen. En dat is prima zo. Dat is immers juist waarom we moderaties hebben. Zodat de rommel en overbodige zaken verwijdert worden, en de interessante reacties blijven staan. Als iedereen op -1 zou lezen, dan zouden moderaties vrij nutteloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:24:
Fantastisch Botoo!

@Bot de Wollef:
Huh???? Nou... als die post geen +4 is, dan is geen enkele het.

En natuurlijk lees ik als FPM op -1. Maar het merendeel van de bezoekers zal dat niet doen. En dat is prima zo. Dat is immers juist waarom we moderaties hebben. Zodat de rommel en overbodige zaken verwijdert worden, en de interessante reacties blijven staan. Als iedereen op -1 zou lezen, dan zouden moderaties vrij nutteloos zijn.
Mja hij is vooral informatief, .oisyn heeft gewoonweg kennis van zaken op basis waarvan hij een goede reactie post. :)
"absolute +4" is misschien overdreven maar als ie op 3 of 4 terechtkomt vind ik 't best. 't Is gewoon een goede post enzo. :)

Ik vind het eigenlijk ook weleens jammer dat goede reacties soms wegvallen door de laag-scorende parent, maar wat is het alternatief? Als je kijkt bij Slashdot, daar zijn posts die onder je threshold vallen gereduceert tot linkje, als je een hoog-scorende post ziet kun je met een klik bij de parent. Het is ook niet prachtig maar wat is dat wel. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 24-04-2007 21:30 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En ik me maar afvragen waar mijn reactie nou gebleven was, hij stond toch echt in de eerste thread in de draad 8)7 :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

* botoo vermoed dat .oisyn best wel in staat is om zijn eigen reacies terug te vinden :+

Maar je stipt een, imho bijzonder vervelend, side-effect aan: users plaatsen vaak hun reacties onnuttig in de eerste parent om die reactie zo hoog mogelijk in de thread te krijgen, ws omdat ze dan verwachten dat die reacie dan eerder/meer gelezen word :? . Dat veel reacties een eigen thread verdienen zijn stoort ze daarbij niet :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

botoo schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:01:
* botoo vermoed dat .oisyn best wel in staat is om zijn eigen reacies terug te vinden :+
Sure, maar ik stond wel even raar te kijken, zeker omdat een ctrl-f op mijn eigen naam eerst een andere reactie van mij vond (die er oorspronkelijk onder stond) ;)
Maar je stipt een, imho bijzonder vervelend, side-effect aan: users plaatsen vaak hun reacties onnuttig in de eerste parent om die reactie zo hoog mogelijk in de thread te krijgen, ws omdat ze dan verwachten dat die reacie dan eerder/meer gelezen word :? . Dat veel reacties een eigen thread verdienen zijn stoort ze daarbij niet :|
Nou moet ik zeggen dat als ik een mijns inziens interessante reactie kan posten terwijl het artikel al vol staat met reacties, ik het vaak al niet meer doe, omdat ie dan niet meer gelezen wordt (en gaat het uiteindelijk om bij het posten, ik wil de discussie aangaan, niet nutteloos in het niets maar wat roepen). Niet dat ik daarom maar een hoge thread op ga zoeken overigens, in dit geval viel ik over de "MS lult uit z'n nek" reactie die toevallig in de eerste thread stond. Maar neem nu http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2001720 in datzelfde artikel. Staat op de tweede pagina, ik denk niet dat iemand dat ooit nog leest (hij is ook nog niet gemod, maar dat kan me dan weer niet zo schelen). Maar goed, de FP leent zich ook eigenlijk niet zo voor discussies :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaPP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:00

YaPP

vdboor

Ik zat het zeer waarden als Tweakers hier de methode van Slashdot overneemt. De nutteloze tussenreacties worden gereduceerd tot link, maar de corrigerende post blijft wel zichtbaar.

Je leert er veel van, en het weerhoud mensen op hetzelfde artikel nog zo'n nutteloze reactie te plaatsen. Je hebt de tegenargumenten immers al kunnen lezen. Het is zonde dat die ook verborgen worden.

Don't take life too seriously, you won't get out alive..! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
YaPP schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:17:
Ik zat het zeer waarden als Tweakers hier de methode van Slashdot overneemt. De nutteloze tussenreacties worden gereduceerd tot link, maar de corrigerende post blijft wel zichtbaar.
Is denk ik ook beter. Nu heb ik al vaak dat als ik een reactie post wil doen op een post waarvan ik vermoed dat die wel eens op 0 of -1 kan komen, ik deze niet eronder post maar direct op het hoogste level met een @... erboven.

Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling van het systeem.

Je zou het misschien ook zo kunnen doen dat je alleen de hele reactie tree onzichtbaar maakt als -alle- posts onder je huidige niveau zitten, zo niet dan maak je alla slashdot de nutteloze reacties tot linkjes.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Pagina: 1