Toon posts:

denon AVR 1707 volume cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik ben wezen luisteren naar de Denon avr 1707 in combinatie met dali speakers. de versterker kon ik regelen tussen -80DB en +18DB. Nu moest ik de versterker best hard zetten, om er een krachtig geluid uit te krijgen bij muziek cd's. hoe kan dit? de versterker heeft 7x 75 watt rms vermogen. ik dacht dat die versterkers veel harden kunnen. of ligt dat aan mij?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 22:46
Tot waar ongeveer? Ik heb zelf een 1906 en deze moet ik gemiddeld voor oudere muziek op -20 en nieuwe -25 en films met dolby -10.
Dus weet niet tot hoever jij de volume knop moest draaien?

Verwijderd

Topicstarter
jah ooktot -20, maar dan heb je toch helemaal geen vermogen meer over?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hebt nog zo'n 40 dB over, of ervan uitgaande dat +18 dB bij volle uitsturing en zonder clippen 75W zou betekenen, dan doe je met -20 dB een wopping 0.01 W ofwel 10 mW :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
jawel maar de verkoper zei mij dat je bij 0DB en hoger al kans krijgt op vervorming. Of klopt daar geen reet van?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat ligt helemaal aan je bron. Als die meer signaal afgeeft, dan loopt je amp sneller tegen zijn voedingsspanning aan.

Dannog, vermogen op die stand is nog steeds erg beperkt, echt meer dan 1W zal het vast niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bron? stand? dat snap ik even niet...

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 22:46
Het volume loopt niet hetzelfde op of af. Laten we zeggen van 80 tot 20 is er veel en veel minder verschil dan van 20 naar 10.
En als je een heel zacht geluidje speelt op +4 gaat hij echt neit sneller vervormen dan wanneer je een hard geluid op -20 draaid.
Dat zachte geluid wordt alleen meer versterkt maar er is niet meer vermogen nodig voor de speakers dan wanneer een geluid een zelfde volume als het zachte heeft maar dan op -20 heeft.

Verwijderd

Topicstarter
maar kan het dan kwaad voor mijn speakers? de speakers hebben vermogen van 120 en 100 watt de sub is 150watt.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:19:
bron? stand? dat snap ik even niet...
Bron: daar waar je geluid vandaan komt (bijvoorbeeld CD-speler), stand: stand van het volume (+10, -20 enz). De rest heeft gelukkie al netjes verteld.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:23:
maar kan het dan kwaad voor mijn speakers? de speakers hebben vermogen van 120 en 100 watt de sub is 150watt.
Zoelas gezegt, je amp doet vast niet veel meer dan 1W op die volumestand. Niets aan de hand dus.

[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 24-04-2007 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even een vraag. toen ik naar de set aan het luisteren was, ging ded concept 2 best laag, dus ik hoorde bass van de concept en van de Cub 2 sub, maar kun je het niet zo instellen dat er veel minder bas van de concept komt?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zie manual ;)

Verwijderd

Topicstarter
je bent geweldig!!!

Verwijderd

Ik ga mij vrijdag een nieuwe plasma ( Pna 42PV70 of 700 ) aanschaffen en een receiver en boxen.
Ik had gedacht aan de Marantz SR3001 of zal ik beter deze Denon 1707 kopen ?
Boxen zullen waarschijnlijk Cantons Movie150 worden.
Graag advies.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:31
Het enige antwoord wat mogelijk is. "ga luisteren, vind je het mooi klinken met de denon. koop die. vind je de marantz beter klinken... dan word het die" Qua mogelijkheden doen beide niet echt voor elkaar onder.... :)
Pagina: 1