Volume gaat willekeurig harder

Pagina: 1
Acties:

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 14:08
Beste Tweakers,

Ik heb een Vista systeem, met AC97 onboard geluid, een Asrock 939 moederbord. Sinds kort merk ik dat het volume ineens een flink stuk harder gaat, om na een paar seconden weer terug te vallen naar het originele volume niveau. Dit gebeurd willekeurig, maar vrij regelmatig.

Ik heb de laatste realtek ac97 drivers voor vista geinstalleerd.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is het misschien zo dat je in Winamp bijv je volume ook omlaag zet?
Deze zit vast aan de algemene volumeregiling meen ik.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Kan twee dingen bedenken, ffdshow met volumecontrol die niet lekker staat ingesteld of een eventuele volumeregelaar van de boxen die kapot is.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
heb je speakers analoog of digitaal (met S/PDIF) aangesloten?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

heb jij ooit een gewone (zonder eigen versterker) speaker gezien die digitaal geluid aanneemt?
lijkt me dat je dan op zijn minst een dac moet gebruiken (en afaik icm versterker).

aangezien hij geen specs geeft denk ik dus dat het gewone 'goedkope' speakers zjin.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 10:54
Ariën Clay schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:46:
Is het misschien zo dat je in Winamp bijv je volume ook omlaag zet?
Deze zit vast aan de algemene volumeregiling meen ik.
Ja waarom dat overigens zo is is me een raadsel. Ik haat dat als programma's dat doen. Realpayer en Powerdvd hebben er ook een handje van.
|:(

• coendeurloo
Het is geen winamp probleem, ik heb een redelijk oud fourpoint surround systeempje van cambridge soundworks.

Ik heb niks anders dan normaal aangesloten, wel heb ik een splitter op de output zodat ik altijd output naar zowel mijn boxen als mijn headphone heb.

• coendeurloo
Zou iemand weten hoe ik dit eventueel kan troubleshooten?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

coendeurloo schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:36:
Zou iemand weten hoe ik dit eventueel kan troubleshooten?
Niet kicken binnen 24u ;)

Maarrem, controleer je volumeknop eens op je Cambridge set. Potmetertje oid. Kan zijn dat deze wat vervuild is en daardoor het volume een eigen leven gaat leiden.

• coendeurloo
Beste excorsist,

Ik weet echt absoluut niet hoe ik dat zou moeten doen....ik heb wel het geluid programma van ac97 zelf afgesloten, msn, eigenlijk alles maar het bleef veranderen, echt enorm storend!

Het zal dan wel hardware zijn....toch maar een nieuw setje kopen of weet iemand misschien wat ik nog kan proberen?

Verwijderd

je kan eens proberen met die drivers eraf te gooien en opnieuw erop te zetten, wel ertussendoor herstarten, ook al is het misschien niet nodig, gewoon om een propere herinstall te kunnen doen. Het zou ook best een bug in de drivers kunnen zijn of mogelijk in Vista? (geen idee, vista is nieuw dus bevat nog bugs mogelijk)

Verwijderd

Ik ken het probleem, Oplossing:
Kliko Open, Butt Cambridge set erin, Kliko dicht. Naar de computerboer, nwe boxen en geen Cambridge.
Ik heb/had hetzelfde setje/probleem ook met n Cambridge. Nu heb ik n Logitech prul, en dat werkt.
Ligt dus niet aan je soundchippie/card.

• coendeurloo
Dat zal dan maar moeten...en nu dat toch moet;

Weet iemand nog een goed surround setje met een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Pagina: 1