Toon posts:

PC + Receiver + speakers -> SoundBlaster Audigy NX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Binnenkort heb ik weer m'n half-jaarlijkse seminar en elke keer is het getob met de audio. Ik ben het van plan anders aan te pakken.

Als ik m'n PC heb en deze creative unit aanschaf: Creative Audigy NX

Die plug ik in m'n PC en stuur hiermee m'n PC audio naar een A/V of Stereo Receiver (ben ik nog niet uit) die het vervolgens naar de speakers stuurt en hoppa, ik kan alles aansturen vanaf m'n PC en de zaal geniet gezellig mee.

Nu zitten hier nogal wat stappen tussen en vraag ik me af of dit niet ten kostte gaat van de kwaliteit?

Andere optie is een receiver met een RS-232 aansluiting aanschaffen.

Iemand die wat meer ervaring hiermee heeft, ik weet er niks van behalve wat ik zelf opgezocht heb nu.

Alvast bijzonder veel dank!

Mvg,
Arno

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat heeft RS-232 met audio te maken :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ... goeie ... zoveel verstand heb ik er dus van. Kan een expert me wat verder helpen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

De experts hebben vermoedelijk geen idee wat je nu precies wil ;) Het zou handig zijn om even wat meer uitleg te geven van je situatie, want je precies wil gaan doen, en natuurlijk ook wat het moet kosten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zolang jij geen klassieke concerten gaat geven waarbij weergave van mateloos belang is, maar het meer om versterking van presentaties gaan, zou ik me geen seconde druk maken over 'verlies' van kwaliteit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
PA lijkt me geschikter dan A/V, wat heb je aan 5X een relatief laag vermogen als je 2 goedkope speakers met een hoog vermogen wil aansturen? want je hebt om jezelf verstaanbaar te maken toch echt grote speakers nodig en ik zie niet in waarom je die in de hifi moet zoeken... neem dan PA, is een stuk goedkoper

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 12:13
Volgens mij zit er eigenlijk maar 1 belangrijke stap tussen, en dat is de kabel van je Audigy 2 NX naar je versterker. Als je dit gewoon met een toslink(optisch) doet, dan heb je al bijna nul kwaliteitsverlies geloof ik.

Ik heb ook een Audigy 2 NX, en bij mij werkt hij perfect. Je hebt ontzettend veel opties in de software, en er word een ruime bundel aan applicaties meegeleverd.
Pagina: 1